החיות שעוקפות מכונית: בעלי החיים המהירים בעולם. צילום מסך מיוטיוב

החיות שעוקפות מכונית: בעלי החיים המהירים בעולם

הם מתקדמים מהר יותר מאשר מכונית, לא צריכים להתאמץ כדי לברוח מפני אויביהם ומרשימים את כל מי שחולף מולם. קבל את בעלי החיים שמחזיקים במהירות מסחררת עד בלתי הגיונית

לצערנו, הצ'יטה לא תוכל לרוץ במקומכם ריצת 2000 שיעור ספורט, אך עד שנצליח לרוץ טוב כמעט כמוה, הגיע הזמן שנכיר את החיות המהירות, שלא זוכות לחלוק את התהילה העצומה שהצ'יטה מקבלת מאיתנו.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

צ'יטה

הציטה היא החיה המהירה ביותר בעולם, שנחשבת ל״סמל״ המהירות של בעלי החיים. היא יכולה לרוץ במהירות של 113 קמ״ש. כן, קראתם נכון. מהירות זו אף עוזרת לה במסע ההישרדות שלה, שכן כאשר היא קרובה לטרף שלה, היא מזנקת לעברו. אך למרות זאת, הגוף של הצ׳יטה אינו מותאם ללחימה נגד בעלי חיים, ולכן המהירות המטורפת שלה מאפשרת לה לברוח בעת לחימה מול בעלי החיים האחרים. הלוואי שאנחנו היינו יכולים לרוץ כמוה!

© צילום מסך מיוטיוב

גנו

כאשר מסתכלים על הגנו הוא נראה כמו בעל חיים פשוט, כזה שאנחנו לא מצפים ממנו לעשות דברים מיוחדים, אך כאן נמצאת הטעות שלנו. על אף משקלו הממוצע הכה גדול, שעומד על 215 ק״ג, הוא מסוגל לרוץ במהירות של 80 קמ״ש. אויביהם העיקריים הם הצ׳יטות, עובדה שיוצרת לנו ״תחרות ריצה״ מסקרנת ביותר.

© צילום מסך מיוטיוב

אריה

כלפי חוץ האריה נראה כמו בעל חיים עצלן, אשר אומנם ידוע כמסוכן, אבל אי אפשר להתעלות עליו. אין ספק שהתואר "מלך החיות" מוסיף לרזומה שלו מהירות שמרבית בעלי החיים רק היו יכולים לחלום עליה. כמו הגנו, אף הוא מסוגל להגיע לכ-80 קמ״ש מה שהופך אותו במסעות הצייד שלו לכמעט בלתי אפשרי להפסד.

© צילום מסך מיוטיוב

סוס קווטר

שמו נגזר מהיכולת שלו לרוץ במהירותו המרבית, מרחק של רבע מייל (קווטר באנגלית = רבע), מה שהופך אותו לפופולרי ביותר במרוצי הסוסים. סוס זה יכול לרוץ כ-76 קמ״ש, וכן מחזיק במבנה גוף קליל ושרירי, מה שמאפשר לו לנוע בחופשיות ולרוץ מרחקים ארוכים ללא בעיות שמגבילות אותו.

© צילום מסך מיוטיוב

דישון

הדישון הוא בעל חיים גדול וכבד, שסוגר את הרשימה שלנו עם הרבה כבוד. הוא השני בגודלו במשפחת הצבאיים, אשר בעלי קרניים בולטות לצדדים ולמרות גודלו הגדול, הוא מגיע למהירות של כ-72 קמ״ש. לצערנו, הדישון הוא בעל חיים המצוי בסכנת הכחדה. ולמקרה שתהיתם, הוא אינו משתמש במהירותו כדי לאכול בעלי חיים, אלא ניזון ממגוון צמחים.

© צילום מסך מיוטיוב
תגובות