אמ;לק: המדליה שהחזירה את אורי ששון לצמרת. צילום מסך מהאינסטגרם

אמ;לק: המדליה שהחזירה את אורי ששון לצמרת

גם בסוף השבוע הזה אנחנו כאן עם הפינה השבועית שמסכמת במיוחד עבורכם את כל האירועים הכי חשובים ומעניינים שהתרחשו השבוע כדי שתישארו מעודכנים. הפעם: המתח בקטלוניה בשיאו, קליפורניה בוערת והנפילה של ישראל ממוקדמות המונדיאל

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה השבוע? רציתם לדעת יותר, אבל הייתם עסוקים בארוחת החג ובחגיגות שמחת תורה? בדיוק בשביל זה הבאנו לכם גם השבוע את העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הפגנות בברצלונה - המתח בשיאו

בשלישי האחרון נאם נשיא קטלוניה, קרלוס פודג'מון, בפני הפרלמנט הקטלני אודות החלטותיו בנוגע לדרכי הפעולה העתידיות שלהם, לאחר שמשאל העם הראה על רוב של כ-90% להתנתקות הקטלונים מספרד. בנאומו אמר פודג׳מון כי הקטלונים מתכוונים להצהיר על עצמאותם בעתיד, אך הם משעים כעת את ההצהרה ושומרים לעצמם את הזכות לפעול לטובת כך בעתיד. ספרד, שלא רוצה בניתוקם של הקטלונים ממנה, הציבה להם אולטימטום, לפיו עליהם להודיע עד יום ב׳ אם בכוונתם להכריז עצמאות ולא, יפעילו את סעיף 155 בחוקה, השולל את האוטונומיה החלקית של קטלוניה. ״רצינו דיאלוג והתגובה שקיבלנו היא איום… המסר הובן״, צייץ פודג׳מון בחמישי בערב כתגובה לדיווח שפרסמה ספרד, לפיו היא מקצה לו חמישה ימים להחליט האם הוא מכריז על עצמאות הקטלונים. באותו הזמן ציינה ספרד את החג הלאומי שלה כבכל שנה, כאשר תאונה מצערת אירעה ומטוב קרב צבאי התרסק בבסיס באלבסטה והטייס נהרג.

אורי ששון זכה במדליית זהב בגראנד פרי

בראשון האחרון זכה המדליסט האולימפי והג׳ודוקא הישראלי, אורי ששון, במדלית זהב בתחרות הגרנד פרי שהתקיימה בטשקנט, לאחר שהעפיל בגמר על היריב הקירגיסטני, יורי קרקובצקי. בשל פציעה שסחב, הגרנד פרי היא התחרות הגדולה הראשונה בה לקח חלק מאז אולימפיאדת ריו שאירעה שנה וחודשיים לפני כן. ששון ניצח בקרב במשקל של מעל 100 ק״ג ובכך העניק לישראל את מדליית הזהב השלישית שלה בטורניר. ״לייצג את מדינת ישראל זו זכות, ולהצליח לעשות את זה בכבוד זו זכות עוד יותר גדולה״ כתב ששון בדף הפייסבוק שלו. איגוד הג׳ודו בישראל כתב גם הוא בעניין ״מרגש ביותר!... ההמנון הלאומי של ישראל, 'התקווה' מנוגן על אדמת אוזבקיסטן בפעם השלישית ברציפות בשלושה ימי תחרות!״.

הטלפון הנייד של מאי הוחזר על ידי המשטרה

שלושה חודשים לאחר מותה של מאי גורפינקל בת ה-15, בתו של השף גולן גורפינקל, ממחלת הסרטן, נגנב הטלפון הנייד שלה מהתיק של אמה, בשעה שהסתובבה בסניף הום סנטר בבני ברק. הטלפון הנייד שהכיל תמונות, סרטונים והתכתבויות בין מאי לאמה ענת, היה הזיכרון האחרון שנותר לה ממנה. האם הגישה מיד תלונה למשטרה ואף שלחה הודעה לגנב בה כתבה כי היא אם אשר שקלה את ביתה, שרוצה את הזיכרונות האבודים בחזרה וכי היא מוכנה אפילו לשלם בתמורה. השבוע הושב לידיה הנייד האבוד, הודות למשטרת ישראל ולרשת הום סנטר שאיתרו יחד את הגנב מתוך צילומי האבטחה.

קליפורניה בוערת

בשבוע האחרון ניצתו שריפות ענק ברחבי צפון קליפורניה. מקורן של השריפות טרם נודע, אך האירוע המצער גבה 35 הרוגים וכ - 200 פצועים, רובם נפצעו משאיפת העשן. כעת עומד מספר הנעדרים על 100 בני אדם, כאשר ייתכן כי חלקם מוגנים ובטוחים, אך לא ניתן ליצור עימם קשר בשל נפילת קווי התקשורת. מושל קליפורניה, ג'רי בראון, הכריז על מצב חירום בשבעה מחוזות, בהם: נאפה, סונומה, ביטה, לייק, מנדוסינו, נבאדה ויובה. בסנטה רוזה הוכרז עוצר על ידי הרשויות המקומיות. עד כה כילו הלהבות כ - 5,700 בתים ובניינים.

הקטטה בשפיים

לאחר שביולי האחרון התרחש אירוע אלים בפארק המים שפיים, בו כ- 50 צעירים מג'סר א-זרקא הגיעו למקום והחלו להתפרע, השבוע אירעה קטטה נוספת. בחמישי האחרון, פרצה בפארק קטטה בין שתי חבורות צעירים, האחת מטמרה והשניה מבית חנינא. הרקע למהומה לא ברור. הקטטה נמשכה גם בחניה, לאחר שכמה מהצעירים השליכו אבנים לעבר האוטובוס של הקבוצה השנייה וכתוצאה מכך הסבו לו נזק וגרמו לבהלה. אף על פי כן, לא דווח על נפגעים בקטטה והמשטרה פתחה בחקירה. יש לציין כי המשפחות והילדים ששהו במקום נבהלו עד מאוד וכי הקטטה משכה את תשומת הלב של רוב השוהים והפרה את השקט בפארק המים. הקטטה אף הביאה את הילדים, שנבהלו מאוד, לכדי צעקות ובכי.

© צילום: shutterstock

ההצהרה של טראמפ

ביום ו׳ השבוע הצהיר נשיא ארצות הברית, דונאלד טראמפ, הצהרות רבות ונמהרות נגד מדיניות ההתפשטות של איראן במזרח התיכון. טראמפ מנה אף את מגרעותיו של הסכם הגרעין והבהיר כי ביכולתו לצאת ממנו בכל רגע, אך לא הצהיר כי יעשה זאת כעת ובכך נמנע מצעדים קונקרטיים. ״ההסכם האיראני הוא אחד ההסכמים הגרועים והחד צדדיים ביותר שארצות הברית חתמה עליהם״ אמר טראמפ בנאומו.

ישראל סיימה את קמפיין מוקדמות המונדיאל

נבחרת ישראל, בהובלת מאמנה אלישע לוי, סיימה השבוע את קמפיין מוקדמות המונדיאל שלה בהפסד מצער עם ניקוד של 1:0 מול ספרד באצטדיון טדי, ההפסד השישי בקמפיין מתוך עשרה משחקים. בסוף הקמפיין דורגה ישראל במקום הרביעי עם 12 נקודות.

 

Israel vs Spain tomorrow 🇮🇱/🇪🇸

A post shared by Itay Shechter (@itayshechter) on

 

תגובות