לא רק דינוזאורים: החיות שכבר נכחדו מהעולם. צילום מסך מיוטיוב

לא רק דינוזאורים: החיות שכבר נכחדו מהעולם

מלבד הדינזוארים שמזמן נעלמו מהמציאות ונותרו לנו רק בסרטים, ישנם עוד מינים רבים של בעלי חיים שנכחדו מהעולם לאורך כל ההיסטוריה. כנראה שלעולם לא נצליח למנות את כל סוגי החיות, אך אין ספק שזו הזדמנות להכיר מקרוב כמה מהם

הם מעניינים, מרשימים ובעיקר גורמים לנו להתבאס, שהם כבר לא איתנו. קבלו את בעלי החיים, שכבר מזמן נכחדו מהעולם, אך תמיד ימשיכו לתפוס פינה חמה בלב שלנו.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

קרפדה זהובה

כמובן שהיינו חייבים לפתוח את הכתבה שלנו עם החיה שתמיד מקרקרת בביצה, הלא הקרפדה הזהוב. היא בעלת צבע זהוב ייחודי, חיה לרוב ביערות קוסטה ריקה והוכרזה כמין נכחד בשנת 1989. רבים סבורים כי היא כבר לא איתנו בשל ההתחממות הגלובלית וזיהום האוויר.

© צילום מסך מיוטיוב

קומורן ממושקף

למרות שהקומורן הוא עוף, הוא כמעט ולא היה מסוגל לעוף. העוף נמצא לראשונה על ידי חוקר הטבע גיאורג שטלר, כאשר מהר מאוד הוא וצוותו החלו להרוג את העוף למטרות מאכל.

אריה אמריקני

האריה האמריקאי חי בתקופת הפליסטוקן ומקורו באמריקה הצפונית. אולי במחשבה ראשונה עולה לכם לראש תמונה שלך מלך החיות, אבל למעשה הוא אחד ממיני החתוליים הגדולים שהתקיימו אי פעם.

© צילום מסך מיוטיוב

כלב ים נזירי קאריבי

כלב הים הנזירי קאריבי חי בעיקר באזורי מפרץ מקסיקו והים הקאריבי ותיעודו האחרון לפני שנכחד היה בשנת 1932 בטקסס, ארצות הברית. תזונתו של כלבי הים הנזירים קאריביים מבוססת בעיקר על סרטנים, לובסטרים, וצלופחים, והוא נהג לבלות את רוב זמנו במים.

זאב טזמני

הזאב הטזמני נחשב לטורף הכיס הגדול ביותר בעידן המודרני וחי בעיקר בגינאה החדשה ובאוסטרליה. יש המאמינים כי שרידיו האחרונים נצפו בטסמניה. הוא נכחד בעקבות ציד במהלך המאה ה-20.

© צילום מסך מיוטיוב

דודו

עוף הדודו הוא סמל למיני חיות נכחדות. בדומה לקומורן הממושקף, אף הוא אינו יכול לעוף. מקום מגוריו היה באוקיינוס ההודי והוא נעשה מוכר בעיקר בזכות איורו של ג'ון טניאל בספר המפורסם "אליסה בארץ הפלאות".



תגובות