אהבה הדדית: הסיבות שיגרמו לכם לרצות לאמץ חיית מחמד. צילום: fotolia

אהבה הדדית: הסיבות שיגרמו לכם לרצות לאמץ חיית מחמד

ללא מעט מאיתנו יש חיית מחמד, לאחרים יש רצון לאמץ ואילו יש כאלו שרק נהנים מחיות המחמד של אחרים, ושלדעתם המגרעות עולות על היתרונות. אז במיוחד עבור כל מי שמתלבט ולא בטוח, אלו הן הסיבות שיגרמו לכם לרצות לאמץ חיית מחמד

אין כמו חיות מחמד, הן חמודות, נעימות ולמעשה - אנחנו כל עולמם. ללא קשר לתכונותיהם הטובות והרבות, יש להן עוד הרבה יתרונות. כאשר אנחנו מגדלים חיית מחמד, אפשר לשים לב לכל הדברים האלו וכמובן, לרכוש גם יכולות חדשות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אהבת חינם

אמנם תכונה זו בולטת בעיקר אצל כלבים, אבל גם אצל מיני החיות האחרות היא רלוונטית. למעשה, לא יכול לקרות מצב שהחיות שלנו "לא יאהבו" אותנו. אנחנו כל עולמם, אנחנו מטפלים בהם ומבלים איתם שעות רבות ובעיקר, לא יכולים שלא לאהוב אותם. בשלב כזה או אחר, חיות המחמד מתחילות להפגין את נאמנותם ואהבתם אלינו, ואי אפשר להתעלם מהסיפוק שזה גורם לנו.

© fotolia

לקיחת אחריות

כאשר מגדלים בבית חיית מחמד, בין אם זה כלב שדורש המון טיפול ובין אם זה דג - שבאופן יחסי לא דורש הרבה טיפול, אנחנו מתחילים לקחת אחריות בצורה טובה יותר. אין מצב שלא נדאג שחיית המחמד שלנו תקבל את מספר הארוחות שהיא זקוקה לה, או שלא נדאג להחליף לה את המים ולדאוג לכל צרכיה, באופן ישיר אנו לוקחים עליה אחריות. מהאחריות הגדולה שאנו מעניקים לה, זה נוגע גם לתחומים אחרים ומעניק לנו עוד תכונה טובה והכרחית.

פרטנרית לכל דבר

נכון, זה נוגע לזן מסויים של חיות מחמד, שיכולות לעשות פעולות יותר פיזיות. החל מרביצה על המיטה עם סדרת הטלוויזיה האהובה עלינו, ועד פעילות ספורטיבית ויציאה עם חברים. חיית המחמד שלנו, יותר מתשמח לקחת חלק בפעילויות האלו. עם זאת, חשוב לזכור שלא כל חיה מותאמת לכל פעילות. למשל אולי כלב הוא פרטנר טוב להליכות בשכונה אבל לעומת זאת, חתול הוא ממש לא פרטנר טוב לכך, חשוב לזכור ולהתחשב בזה.

© Fotolia

דמות לא שיפוטית

נכון, אולי זה דבר קצת מוזר להגיד ובעיקר שזה קשור לבעלי חיים, אבל יש פעמים בחיים שאנחנו צריכים דמות שלא תביע דעה, ובעיקר תסכים עם כל מה שאנחנו אומרים, לא משנה אם אנחנו אלה שטעינו או לחילופין אלו שצדקנו, חיית המחמד שלנו אולי לא תוכל להציע פתרון או להביע את דעתה, אבל היא בהחלט תהיה שם כדי לתמוך ולהקשיב (למרות שלרוב היא לא מבינה).

תעשה הכל בשבילכם

כפי שציינו קודם, אנחנו אלו שמייצגים את כל עולמה של החיה, היא מעבירה איתנו את רוב ימי חייה, חיה איתנו באותו בית ואנחנו אלו שמבצעים את מרבית הטיפול שלה. בדיוק מהסיבות האלו, חיית המחמד שלנו תעשה הכל עבורנו ותקדיש את חייה למענכם. אם תשאלו אותנו, עצם המחשבה שאנחנו כל עולמה של עצם או במקרה הזה, בעל חיים מסויים, כבר מחממת לנו את הלב.

 

תגובות