יום דוג: המדריך השלם לאימוץ כלבים. צילום: fotolia

יום דוג: המדריך השלם לאימוץ כלבים

לכבוד יום הכלב הבינלאומי אותו מציינים היום (ב') ברחבי העולם, קבלו את המדריך המלא שחובה לקרוא לפני שמאמצים חבר חדש למשפחה

יום הכלב הבינלאומי מצוין היום (ב') ברחבי העולם וזו הזדמנות מצויינת להקדיש כתבה לחברינו הטובים שהולכים על ארבע. אז לכל אלו המבקשים לאמץ לביתם כלב שיקפוץ עליהם וילקק אותם מרוב אהבה כל פעם שהם חוזרים הביתה, הכתבה הזאת מיועדת בשבילכם. קבלו את המדריך המלא שיעזור לכם להתכונן ולתכנן את האימוץ וכמובן יסביר לכם איך לבחור נכון כלב שיתאים לכם. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אז איזה כלב מתאים לך?

אימוץ כלבים הוא תהליך מורכב, כדי שהאימוץ יצליח וכדי שהכלב החדש ישתלב בצורה הטובה ביותר בחייכם, עליכם להגיע למספר החלטות בנוגע לסוג, גודל, מין וגיל הכלב שאתם רוצים לאמץ. עדיף שתעשו את ההחלטה מראש, כדי שכשתלכו ליום אימוץ כלבים לא תתבלבלו מהשפע הרב של זנבות מכשכשים וכלבים מכל הגדלים, הגילאים והסוגים, שרק רוצים שתיקחו אותם הביתה. אז איך נחליט איזה כלב אנחנו רוצים לאמץ? המומחים של חברת "ביופט" מציעים מספר פרמטרים שרצוי לבחון.

כלב,חיות מחמד,
 © fotolia

גור כלבים או כלב בוגר יותר?

אם יש לכם ניסיון בגידול כלבים אתם בטח יודעים שאת גור הכלבים צריך לחנך לעשיית צרכים בחוץ ולהתנהגות נאותה, ועד שהוא לומד את הנושא לעומק, צריך לנקות אחריו פעמים רבות במהלך היום. בנוסף, גור כלבים עד גיל 8 חודשים מצמיח שיניים ולכן הוא לועס כמעט כל דבר שנקרה בדרכו, דבר שלפעמים יכול לפגוע בריהוט, נעליים, צעצועים חשובים וכדומה. גורי כלבים נוהגים לבכות בלילות במיוחד אם מנסים לחנך אותם לישון לבד. אבל לעומת כל המינוסים שהזכרנו לעיל, גורי כלבים הם היצורים החמודים ביותר בעולם ואין תחליף להרגשה החמימה שתמלא אתכם ברגע שהם יירדמו בידיים שלכם שבעים ומאושרים.

קטן או גדול?

בהחלטה לגביי גודל הכלב, אנשים רבים נוטים לחשוב שכלבים קטנים הם רגועים יותר ולכן הם בוחרים בכלב קטן, אבל הרבה פעמים אין קשר בין גודל הכלב להתנהגות שלו ולכן ההחלטה לגביי גודל הכלב צריכה להיות מושפעת מגודל הבית ומהמקום שהכלב ילון בו.

© giphy

כלב ממין זכר או נקבה?

אם ההחלטה היא בין כלב בוגר מסורס לעומת כלבה בוגרת מעוקרת, ההחלטה פחות משמעותית מכיוון שהסירוס או העיקור בדרך כלל מרגיעים את הכלב או הכלבה, והופכים אותם לפחות תוקפניים כלפי בני מינם ויותר נינוחים בתוך הבית.

אופי: נמרץ? נוח?

בנוגע לאופיו של הכלב- אם אתם מאמצים כלב גזעי, אתם יכולים לדעת מעט על אופי הכלב על פי הגזע שלו. אבל, אם אתם מאמצים גור מעורב, קשה מאוד לדעת מה יהיה האופי שלו, למרות שאילוף וחינוך משפיעים ויכולים לשנות את האופי של הכלב. בנוגע לכלבים בוגרים, הרבה פעמים אנשים שמכירים את הכלב או אפילו העמותות שדואגות לימי האימוץ לכלבים, יכולים לספר לכם על אופיו של הכלב - האם הוא כלב שנובח הרבה, כלב נשכן וכדומה. ובסופו של דבר כמו בכול רומן ארוך טווח, הרבה פעמים מדובר פשוט באהבה ממבט ראשון, בקליק הראשוני שייווצר ביניכם לבין הכלב שתחליטו לאמץ, בפעם הראשונה שתראו אותו.

© צילום: fotolia

מה עושים כשהגור או הכלב החדש מגיע הביתה?

הכלב החדש שלכם עבר דירה למקום זר, כולם מתנהלבים ממנו ונמצאים סביבו והוא עלול להיות קצת מבוהל ומבולבל. תנו לו קצת זמן להתאקלם בבית החדש ולהכיר את בני המשפחה. הישארו רגועים ושקטים בסביבתו. בנוסף, זכרו שכדאי לגשת אליו בלי להפחיד אותו ולחכות טיפונת שיתרגל, לפני שאתם מפגישים אותו עם אנשים זרים. הנה כמה טיפים מועילים לימים הראשונים:

  1. הכינו לו פינה משלו – הניחו כרית או שמיכה במקום שתייעדו לכלב החדש, רצוי במקום קל לניקוי. אם לכלב יש כלוב- השאירו את דלתו פתוחה, כדי להרגיל את הכלב ולחבב עליו את השהייה בו. 

  2. צרו לכלב סביבה בטוחה מחוטי חשמל, חומרי ניקוי, מדרגות ללא שער ומפגעים אחרים.

  3. למדו אותו מכבר מהרגע הראשון מילים שימושיות כגון: ארצה, שב, בוא ועוד. אל תבלבלו אותו עם פקודות בשפות שונות.

  4. רשמו על הקולר את מספר הטלפון שלכם, או עדכנו את פרטיכם אצל החברה אם יש לו שבב אלקטרוני. בימים הראשונים, הכלב שלכם אינו יודע שזהו ביתו ועלול לברוח או ללכת לאיבוד.

  5. שמרו על הרגליו התזונתיים:  שעות האכלה וסוג המזון, לפחות בתקופה הראשונה. כדי לעבור למזון אחר, הרגילו אותו לטעם החדש בהדרגה.

  6. הרגילו את הכלב לשגרה חדשה – אחרי שהכלב התרגל לבית ואליכם, תוכלו להתחיל להרגיל אותו ללוח זמנים חדש של שעות טיול, משחק האכלה.

  7. הרגילו את הכלב להישאר גם לבד – אל "תשברו" כשהוא מיילל, אבל זכרו לצ'פר אותו על התנהגות טובה.



תגובות