לא להאמין: חמש חיות שמעולם לא שמעתם עליהן. צילום: adobestock

לא להאמין: חמש חיות שמעולם לא שמעתם עליהן

מוולבי ועד פלטיפוס, בעולמנו יש כל כך הרבה זנים וסוגים של חיות ורובנו בכלל לא מכירים אותם

בעולם שלנו יש מגוון רב של זנים וסוגים של חיות. חלקן הולכות על שתיים, חלקן על ארבע, חלקן גם יותר וחלקן בכלל עפות או שוחות. אבל, אנחנו לא מכירים את כולם. לא תמיד אנחנו מצליחים להבין כמה שהעולם שלנו מיוחד ומלא בהפתעות שונות וכדי לעזור לכם להבין למה אנחנו מתכוונים אספנו לכם חמש חיות, שלא בטוח ששמעתן עליהן לפני!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

וולבי

מכירים את זה שאתם משחקים ארץ עיר ומגיעים לאות ו' ואז נתקעים כי אין לכם חיה באות ו' ואז אין לכם מה להגיד מלבד וירוס (שבנינו, הוא לא באמת חיה אלא יצור חד תאי)? אם כך, יש לכם מזל מכיוון שמהיום תוכלו לכתוב וולבי שהוא, תאמינו או לא, אכן קיים במציאות. מדובר במין מכרסם אוסטרלי שנראה כמו קנגורו אבל קטן יותר. ולמי מבינכם שמשום מה לא כל כך אוהדי וולבים ישנה חיה נוספת שנקרית וומבט שעליה נפרט בפסקה למטה.

© adobestock

וומבט

גם הוומבט בדומה לוולבי הוא חיה אוסטרלית וגם הוא קרוב משפחת של הקנגרו. לוומבטים רגליים קצרות ומבנה גוף שרירי ומוצק. בנוסף, הוומבט הוא חיה ידידותית לבני אדם כשהם חשים בנוח ואפילו ניתן ללטף ולהחזיק אותם. בעקבות כך קיימות באוסטרליה מגוון רחב של פינות ליטוף מיוחדות לוומבטים.

© adobestock

דג סלפה

תאמינו או לא, אבל הדבר המיוחד בדג הזה, זה שהוא שקוף! הדג המיוחד הזה, שחי בעיקר באזור שסביב אנטארטיקה, שקוף לגמרי. לעובדה שהוא שקוף יש יתרון נוסף (חוץ מהעובדה שהוא כנראה הדג הכי מגניב באזור) - בעזרת שקיפותו הוא יכול להסתתר מפני טורפים. בנוסף, הסלפה מוריד את רמות הפחמן במים וכך תורם לאיכות הסביבה.

שנבוב

מי מאיתנו לא צפה (או עדיין צופה, בואו נודה על האמת) בסדרה "ארתור", בה הדמות הראשית מזכירה להרבה צופים עכבר או אוגר כלשהו, אך האמת היא שארתור הוא בעצם שנבוב - מין יונק שמוצאו באפריקה ומזכיר בצורתו מעט חזיר. השנבוב הוא בעל פנים ואוזניים מוארכות, גוף כבד וגדול, גב עקום ופרווה דלילה. האמת? לא כל כך דומה לארתור המוכר מהסדרה.

© adobestock

ברווזון/פלטפוס

הברווזן הוא יונק נדיר במיוחד החי גם הוא באוסטרליה/ אחד הדברים המיוחדים לגביו הוא שבניגוד לשאר היונקים שממליטים את צאצאיהם אצל הברווזנים הצאצאים יוצאים מתוך ביצה ולא ישירות מתוך אימם בנוסף טמפרטורת הגוף שלהם נמוכה בהרבה משאר היונקים. פרט טריוויה מעניין נוסף לגבי הברווזן הוא שגם הוא הופיע בסדרה מצוירת ופופולארית לילדים: פרי הפלטיפוס ב"פיניאס ופרב".

e2693b8010cf5
e2693b8010cf5 © adobestock
תגיות
תגובות