עכשיו הנוער מדבר: הנערה שמשמיעה את הקול של הנוער . צילום: גורן ויטקינד

עכשיו הנוער מדבר: הנערה שמשמיעה את הקול של הנוער

הבחירות השלישיות קרובות מתמיד, המדינה כועסת על המצב וגם אנחנו- בני הנוער ישבנו לראיון על המצב עם סהר ברשישת, מקימת הפרוייקט : ''הנוער מדבר''

הכירו את סהר ברשישת, בת 15.5 מהמועצה האזורית חוף אשקלון. ברשישת יושבת ראש מועצת התלמידים בבית ספרה ובמועצה המחוזית כנציגה של בית הספר "כפר סילבר". בין היתר היא מתנדבת במד''א ומקימת הפרוייקט ''הנוער מדבר''. ישבנו איתה לראיון על מנת לגלות מהו הפרוייקט המדובר ומה המטרות שלו.

הכירו-סהר ברשישת
הכירו-סהר ברשישת © גורן ויטקינד @photographergw

 עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

איך התחיל הפרויקט ''הנוער מדבר''?

''הוא התחיל ממשהו הכי פשוט: זה התחיל בלילה, הייתה אזעקה לעוטף עזה, בתקופה של שקט וחברה שלי מתקשרת אליי בוכה באמצע הלילה ואומרת לי שהיא לא יכולה יותר עם המצב הזה. היא מרגישה שזה ימשיך ושלא יהיה מה לעשות בנוגע לכך. יום למחרת, היה לי שיעור אזרחות בכיתה ודיברנו על המצב של הבחירות השלישיות שיתרחשו בקרוב. בעקבות כך, ערכתי סקר בכיתה והילדים בכיתה ענו שאף אחד לא מתכוון לעשות עם זה שום דבר. תהיתי ואמרתי להם:'מה זאת אומרת לא מוכנים לעשות עם זה שום דבר? יש לנו מילה, אנחנו יכולים להגיד משהו'. התשובות שלהם היו שהם רק ילדים, ומה הם יכולים לעשות בנוגע לזה. הבנתי שמשהו לא תקין, אם הנוער שלנו, דור העתיד במדינת ישראל, הדור שעומד להציג את הפנים של ישראל בעתיד, עכשיו זה הזמן שלנו; אם אנחנו לא נעשה שום דבר כי אנחנו בטוחים שאנחנו לא יכולים, מי כן יכול? והתחלתי לחשוב על הפרוייקט".

 

© עיצוב: אילון שהם

 

מה זאת אומרת הנוער מדבר?

''הנוער המדבר היא בעצם דרך להשמיע את הקול של הנוער בנושאים החשובים והבוערים ביומיום במדינת ישראל. זה התחיל מהבחירות השלישיות, תוך 24 שעות, זה היה מהרגע להרגע; הודיעו לי שאין הרבה זמן אז גייסתי חבר מאוד טוב שלי ששמו עמית לוי, התחלנו לגייס אנשים ולצלם אותם לסרטון. כולם הצטלמו בשמחה ובאהבה ורק רצו לעזור ולהירתם למאבק. לאחר צילום הסרטון, העלנו אותו הישר לרשתות החברתיות (אינסטגרם,פייסבוק,יוטיוב). אני מאמינה שזוהי רק ההתחלה, אני רוצה להעלות כמה יותר נושאים, להעלות כמה שיותר דיון בחיי היומיום".

מהי מטרת הפרויקט?

''המטרה שבני נוער ידברו על המצבים הבוערים במדינה ולהעלות את זה לדיון והשאיפה היא להגיע עם הא'גנדה שלנו למקומות הנכונים".

מה דעתך בנושא?

''אני חושבת שבמדינה שלנו יש נטייה לשים את הנושאים מאוד בשקט ולהשתיק אותם עד שזה מתפוצץ. אני חושבת שהמטרה שלי עכשיו זה לגרום לדברים להתפוצץ. אם הם לא מתפוצצים, הם לא ישמעו. בואי נשים דברים על השולחן, המצב של המדינה שלנו לא מושלם בימים אלו, אני חושבת שיש דברים שיכלו לעשות אחרת. כשאני חושבת על עצמי ועל בני נוער בעוד 20-30 שנים, נשלם כאן חשבונות, נחיה כאן או נשכיר דירות, אנחנו נהיה כאן. את כל ההחלטות שהממשלה עושה עכשיו, אנחנו נצטרך להתמודד איתם. אני חושבת שאנחנו צריכים לעצב את העולם שלנו וכשנגדל, יהיה לילדים שלנו כיף לגור פה, שיהיה מי שישמור עליהם, מי שידאג להם, שלא יהיו את כל הדברים הקטנים שבאמת מקשים על המחייה כאן".

יש לך תוכניות לעתיד בנוגע לפרויקט?

''כן, כרגע נושא הפרויקט קשור לבחירות השלישיות, אבל זה לא רק, אני רוצה שהפרוייקט ייתן מענה לנוער ולדעתי זה לא עניין שקשור רק אליי, אלא לכל בני הנוער בישראל ואני אשמח לעשות עם הפרויקט דברים יותר גדולים כמו לחולל מהומות ומחאות כדי שהדברים ייעשו על אמת. בסופו של דבר, הכל עניין של תמיכה. אם אקבל תמיכה רבה מצד הפרויקט, הדברים יהיו משמעותיים".

יש לך מסר לקוראים?

''קודם כל, תחלמו. לא רק תחלמו אלא תגשימו, תעשו בענק, אל תפחדו מסירובים, מכישלונות. אני חושבת שכישלונות זה מה שבונה אתכם ומחזק אתכם. במהלך הפרויקט, קיבלתי לא מעט סירובים, ואם יש משהו שלמדתי מהסירובים זה לקום ולא לוותר. 'הנוער מדבר' היא במה לכל מי שרוצה לדבר וזה המקום שלכם לפנות ותמיד תהיה לכם אוזן קשבת ואנחנו נענה על כל השאלות. אל תפחדו ופשוט תפעלו! בנוסף, אני  רוצה להודות לעמית לוי, חברי הטוב על כל העזרה בפרסום הפרוייקט ובעריכה, לנציגי מועצת התלמידים של המנהל לחינוך התיישבותי פנימייתי ועליית הנוער. בךעדיכם זה לא היה אפשרי!"

 

"אל תפחדו ופשוט תפעלו" © צילום: גורן ויטקינד @photographergw

 

תגובות