הרגעים המיוחדים שכל בעל כלב מכיר מקרוב. fotolia

הרגעים המיוחדים שכל בעל כלב מכיר מקרוב

פרווה, ליקוקים, בהייה באוכל ונבחיות מפתיעות - החיים עם כלב בבית מלאים בחום ואהבה אבל גם בהרבה מקרים מפתיעים ולפעמים גם קצת מוזרים,שרק מי שמגדל כלב בבית מכיר באמת...

מצ'יוואווה ועד לברדור, מפודל ועד האסקי, אין ספק - הכלב הוא חברו הטוב של האדם, וכמו כל חבר טוב, הוא יכול להיות מביך, מעצבן, מוזר, ועדיין לגרום לך להתאהב בו כל פעם מחדש, הנה רשימה של כל הדברים ההזויים שמי שיש לו כלב בוודאי מכיר.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

פרווה בכל מקום

אם יש לכם פודל, אתם פתורים מסעיף זה, אבל לכל השאר, אנחנו בטוחים שעלתה בראשכם התהיה, איך הכלב הזה מסוגל להשיר כל כך הרבה שיער?

אתם עלולים להתקל בתהיה הזאת כמעט בכל מקום, כאשר אתם מנקים את הבית ושואב האבק נתקע בפעם המאה מכמויות הפרווה שהצטברו בו, ממבט אחד על השטיח שכבר נהיה מלא בשערות של הכלב אחרי כל הפעמים שהוא בוחר להתגרד דווקא שם, או אפילו אחרי שפשוט ליטפתם אותו והיד שלכם התמלאה בשערות שלו, ללא ספק, כלבים משירים הרבה, ואנחנו נמשיך לנקות הרבה אחריהם.

מותש מכל הניקיונות?
מותש מכל הניקיונות? © adobestock

נאמבר טו בפעם השנייה

גם אם יצאתם עם הכלב ודאגתם לשקית שתהיה איתכם, זה אף פעם לא הסוף, בעיקר בטיולים ארוכים, כלבים אוהבים "לסמן נוכחות" ביותר ממקום אחד, והרבה פעמים הם אוהבים לעשות את זה במרחק ומיד אחרי שהשתמשתם בשקית האחרונה שלכם.

מה תעשו אז? האם תחפשו באובססיביות אחר כל שקית חשודה בהמשך הדרך? האם תרוצו בבהלה הביתה להביא עוד שקית? בכל מקרה, אל תוותרו ותניחו לקקי להפוך לדשן עבור הדשא שמסביב? (לדשא נותנים מספיק חומרים מזינים ובסוף עובדי הניקיון של העירייה יצטרכו להרים את זה בשבילכם). עצה שלנו: תמיד תצאו מהבית עם גליל שלם של שקיות איסוף.

תמיד. תקחו. עוד. שקית
תמיד. תקחו. עוד. שקית © Jeff J Mitchell

החיפוש התמידי אחר האוכל שלנו

כלבים הם "שואבי אבק" מדהימים ואם בטעות (וגם לא בטעות) תפילו אוכל על הרצפה, לא תהיו צריכים לנקות את הכתם, אתם יכולים להיות בטוחים שהכלב יעשה את העבודה בשבילכם. לפעמים זה נחמד כי הרצפה עוד לא הספיקה להלכלך מהמזון שנפל והופ הכלב שלכם כבר אכל את זה וגם ליקק את הרצפה על הדרך, אבל - אתם יכולים להיות בטוחים, בעיקר כשהאוכל מריח מצוין, שהכלב שלכם ישב לידכם ויביט בכם במבט מרוכז כל זמן שאתם תאכלו, חמוד, אבל מעט קריפי.

בעלי הכלבים הגדולים מודעים גם לרגעים בהם הכלב הופך את הפח עבור שאריות האוכל שלכם או פשוט עולה על השיש ברגע אחד של חוסר תשומת לב שלכם ואוכל את כל התבשיל שטרחתם להכין, לפחות מחמיא שהוא אוהב את האוכל שלכם.

אוכל בפה שלי
אוכל בפה שלי © adobestock

חתולים

כלבים וחתולים הם אויבים ידועים משכבר הימים, ולרוב, אם תפגישו כלב וחתול, אתם יכולים לצפות לפיצוץ שיגרום לאחד מהצדדים לברוח בבהלה.

לרוב הכלבים הגדולים (וגם הקטנים) יניסו את החתול על נפשו וינבחו עליו כאילו חייהם וחיי בעליהם תלויים בכך. המאבק התמידי בין החתולים לכלבים עדיין לא נגמר, ואם לא יצאתם עם רצועה, תהיו בטוחים שתמצאו את עצמכם רצים אחרי הכלב שלכם, אחרי שראה איזה חתול מנמנם לו, והחליט שזה חייב להשתנות.

אילוסטרציה!
אילוסטרציה! © adobestock

הליקוקים

כלבים אוהבים ללקק, זו הדרך שלהם להביע חיבה, חלקם אוהבים ללקק את היד, חלקם מלקקים בכל הזדמנות שתיתן להם וחלקם פשוט קופצים עליך ומתחילים ללקק אותך מהרגע שאתה נכנס הביתה.

אמנם ליקוקים זה חמוד ומתוק ומראה את הדבר הכי כיפי בכלב שלך- העובדה שהוא מאוד מאוד אוהב אותך ומחפש דרכים להראות את זה, אבל אחרי יום ארוך הרבה פעמים הדבר האחרון שאתה רוצה על הפרצוף שלך זה את הריר שלו, בעיקר שאתה יודע בדיוק איפה הלשון שלו הייתה קודם.

© adobestock

נובחים בלי סיבה

לילה, שקט, זה רק אתם והגלידה מול הנטפליקס. כל הבית ישן, ואז פתאום הכלב שלכם מתמעורר לחיים ונובח כאילו טימי נפל לבאר. באותו הרגע אתם קופצים מבהלה,כל הגלידה עפה והדופק שלכם? כבא לא יהיה אותו הדבר לעולם. כן, לכלבים יש נטייה לנבוח פתאום ולהבהיל אותנו, אבל היי - הם בסך הכל מנסים לשמור עלינו ועלה הבית, אז נסלח להם....

מתנערים באמבטיה

מי שיצא לו לקחל את הכלב שלו, בוודאי יודע שהם לא תמיד זורמים עם הסיטואציה הזאת. במקום להתנסר למים הנעימים, המגע שלנו כשאנחנו מסבנים אותם ובאמת להתפנק (כי תכלס' מי לא אוהב שמפנקים ומטפחים אותו?), הם לרוב יבלו את כל זמן האמבטיה בניסיון לברוח מאיתנו או להתחמק מהמים. ואם זה לא מספיק - הם גם תמיד, אבל תמיד, יתנערו וישפריצו עלינו את כל המים והסבון, ככה הם הכלבים - אוהבים לחלוק חוויות. 

© AdobeStock

אהבה האינסופית:

הכלב שלך מת עליך- זאת עובדה ידועה, כשצירפתם כלב למשפחה, הוא הפך לחלק מהלהקה שלכם, הוא נמצא שם כדי לשמור עליכם, לבלות אתכם וליצור חיבור עמוק איתכם. נכון, לפעמים הם יכולים לרדוף אחרי חתול, ללקק לך את כל הפרצוף או לאכול לך את הפשטידה שעל השיש, אבל בסופו של דבר, כלב הוא שותף לכל החיים.

אם עוד אין לכם כלב, לכו למקלטים של צער בעלי חיים או תנו לחיות לחיות ותאמצו את אחד הכלבים החמודים שתוכלו למצוא שם, אתם תעניקו חיים לכלב שממש זקוק להם, ואתם יכולים להיות בטוחים שהוא יעניק לכם בתמורה הרבה חום ואהבה ויהפוך לחלק בלתי נפרד מהחיים שלכם.

 

תגובות