איך תשמרו על הכלבים בחום הכבד?. איך תשמרו על הכלבים בעונת הקיץ? צילום: יחסי ציבור

איך תשמרו על הכלבים בחום הכבד?

ד"ר דיויד רוזנבלט מספר בטור לפרוגי, איך דואגים שבעלי החיים יישארו בריאים בחום הכבד. אל תצאו לטיולים בשמש, תשימו לב שלא קרה כלום למזון ואל תשכחו את כלביכם באוטו

תחילת חודש מאי מבשרת על בוא העונה החמה המתאפיינת בעלייה בטמפרטורה, בלחות ובימים המתארכים. ישראל מדינה חמה לכן יש צורך לשים דגש על טיפול מניעתי.

ד"ר דיויד רוזנבלט - רופא, וטרינר ויועץ לחברת בונזו מביא לכם עצות לקראת הקיץ שיעזרו לכם לשמור על בעלי החיים בריאים ושלמים גם בחום הכבד.

בכל הקשור לפרעושים וקרציות כדאי להיוועץ עם הוטרינר לגבי המוצרים היעילים ביותר לעונה הקרובה. בנוסף יש לבצע טיפול מונע (כבר בסוף חודש מרץ). המטרה למנוע ריבוי מהיר של הפרעושים במעגל הריבוי הראשון שלהם וכמובן למנוע סבל של הכלב.

לבעלי חצרות ולאנשים המתגוררים במושבים וקיבוצים, בנוסף לטיפול בבעלי החיים מומלץ לטפל בסביבה באמצעות ריסוס (על ידי מדביר מוסמך) ובחומרים שאינם רעילים לכלב. כמו כן טיפול בעשביה ימנע הכשות נחשים.

הכלב רגיש לטמפרטורה ולחות גבוה לכן עדיף להגיש את המזון בשעות הבוקר המוקדמות ו/או בשעות הערב המאוחרות. בכל מקרה, כדאי להשאיר את הצלחת לזמן קצר (כחצי שעה). את המזון שנשאר בצלחת ניתן לעטוף בשקית ושמור במקרר עד הארוחה הבאה.

מזון כלבים שהושפע מהטמפרטורה והלחות מתקלקל ולכלב שרגיל לאכול את מזונו סיכויי טוב לסבול מדלקת מעיים וכמובן שילשול, התייבשות ובמקרים חמורים אף למוות. בכדי למנוע קלקול המזון מומלץ לקנות מזון באריזה מבוקרת ולאחר פתיחתו לשמור על הטריות בעזרת קיפול הקצה הפתוח והידוקו.

אנשים הנוסעים ברכב יחד עם כלבם צריכים להימנע מלהשאירו ברכב סגור ללא השגחה (הטמפרטורה עולה במהירות ויכולה להגיע עד 70 מעלות צלסיוס). מאחר ויש סכנה למכת חום. 

בימים חמים עדיף להוציא את הכלב לטיול היומי בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הערב המאוחרות, בשעות החמות של היום רצוי שהכלב ישהה במקום מוצל ומאוורר. אנשים הרגילים לצאת לריצה יומית בליווית כלבם, יוכלו לעשות זאת אך לא בשעות החמות של היום.

בעונת הקיץ הכלבים אוכלים פחות לכן הבעלים צריכים לקחת זאת לתשומת ליבם מבחינת כמות המזון הניתנת ושעות האכלה.

עצות אלו נועדו למנוע מכלבכם סיכונים מיותרים בעונה החמה, הקפדה בנושא תציל חיי כלבים.

כותב המאמר הוא דוקטור דיויד רוזנבלט, רופא, וטרינר, מרצה בכיר בביה"ס לרפואה ווטרינרית ויועץ לחברת בונזו. 

תגיות
תגובות