גל יוסף: "החופש האחרון היה לא שגרתי". צילום: ירון ברנר

גל יוסף: "החופש האחרון היה לא שגרתי"

זהו. הגיע הזמן לחזור ללימודים. מי היה מאמין שזה לא נפתח תחת ירי הרקטות. למרות זאת, החששות עדיין קיימים וזה משפיע על כולנו. יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית בטור מיוחד בפרוגי על החופש שהיה והשנה החדשה שבפתח: "בגלל הקושי, חשוב שנחזור לשגרה, למסגרת ולשפיות"

לאחר חופשת קיץ עמוסת חוויות, ריצות למקלטים, אזעקות, מעט ים, מעט בריכה, פגישות, שינה עד הצהריים, ו... גם קצת לימודים... הרגע שלא חיכינו לו ושכולנו מדחיקים, עומד להגיע, ומחר שוב נשב בכיתות, נקשיב למורים, נענה על שאלות ונפתור מבחנים. רגע לפני שנטבע שוב בין הספרים, אני רוצה לאחל שתהיה לנו שנה טובה, מוצלחת, שנצליח למצות את היכולות שלנו ולשלב עשייה חברתית לצד למידה משמעותית. מאחלת שנדע לסדר את סדרי העדיפויות שלנו ונוכל לשלב בין ההשקעה בלימודים, לחברים, למשפחה וליתר המסגרות בהן אנו לוקחים חלק.

החופש האחרון היה לא שגרתי ואנחנו, בתור המייצגים שלכם, קיבלנו פניות רבות מבני נוער שמבקשות להאריך את חופשת הקיץ בשל פגיעת מבצע "צוק איתן" באיכות החופש של התלמידים בישראל. בדיונים שקיימנו בנושא הוחלט על ידי המועצה לא לתמוך בדחיית החופש על מנת לא לפגוע בזרימה השנתית, לא לתת יד לתחושת הניצחון של האויב ולהקל על המשק הכללי בכך שתלמידי ישראל היכולים ללכת לבית הספר בבטחה יעשו זאת. אנחנו מבינים, שדווקא בגלל הקושי והמצוקה, חשוב שנחזור לשגרה, למסגרת ולשפיות.

קיץ לא קל
קיץ לא קל © ג'ורג' גינסברג

עוד במדור החדשות של פרוגי:

המועצה קוראת לראשי הערים והרשויות, אשר באזוריהם קיים סיכון בשהות או בהגעת התלמידים לבית הספר לדחות את תחילת הלימודים. וכן, קוראת המועצה להתחשב בתלמידים, להקל בעבודות ובמבחנים בתחילת השנה ולאפשר כניסה לשנת הלימודים באופן הדרגתי. 

"נלחם על זכויותינו כבני נוער ותלמידים"

חשוב שתזכרו שאנחנו, מועצות התלמידים והנוער בארץ, כאן בשבילכם לכל בעיה ופנייה. בשנה הקרובה נמשיך להשמיע את הקול שלנו, ולייצג את בני הנוער, הצרכים והאינטרסים שלנו בועדות בכנסת, מול מקבלי ההחלטות, ונלחם למען שמירה על זכויותינו כבני נוער ותלמידים. אני מאמינה שאסור לנו להתבייש ואנחנו צריכים לעמוד על הרצונות והצרכים שלנו ולא לוותר.

אם יש נושא, שחשוב לכם שיגיע אל מקבלי ההחלטות ויזכה לטיפול, יוזמה שאתם מעוניינים לקדם, או כל סיוע אחר שאתם צריכים מהמועצות בכלל וממועצת התלמידים והנוער הארצית בפרט – אתם יותר ממוזמנים לפנות אלינו, כי בשביל זה אנחנו כאן, נשמח לשמוע את דעתכם!

פעלנו השנה במועצה הארצית ונמשיך לפעול בן היתר להורדת גיל הבחירה לכנסת לגיל 17, כך שבבחירות הבאות לכנסת – בני נוער כבר יוכלו לבחור את המנהיגים שלהם, וכתוצאה מכך תהיה התייחסות רצינית יותר מטעם חברי הכנסת והמפלגות לתחומים שמעניינים וחשובים לנו, ותהיה השקעה רבה יותר בבני הנוער ובצרכיהם (לדוגמא, נושא הבגרויות).

יש לנו כוח רב בידיים: 700,000 בני נוער בישראל – זה מספר ענק - אנחנו יכולים להשיג כל דבר שרק נשאף או  נחלום עליו, נאמין ונתעקש. בואו ננצל את הכוח הזה כדי לשנות ולהזיז את הדברים שחשובים לנו!

דווקא בזמנים אלה, עלינו לפעול כדי לגשר על הפערים בין ערבים ליהודים, ולגנות את הגזענות ואי קבלת השונה. נפעל להגן על בני נוער שנפגעו ברשתות החברתיות ובאתרים השונים באינטרנט. עלינו להעצים בני נוער מתנדבים, יזמים ופעילים חברתית. יש לנו נוער מדהים ואיכותי במדינה שלנו, נחשפנו אליו בצורה משמעותית בזמן מבצע "צוק איתן", בואו נמשיך את "המומטנטום" ונעצים את הצד הזה שלנו, הנוער, מול הציבור והתקשורת.

נכון שקשה לחזור ללימודים אחרי החופש, להתרגל מחדש להתעורר מוקדם, להיפרד מהים ומהבריכה, אבל זכרו, שאחרי הכל ניתנה לנו הזדמנות וזכות לצבור ידע, לאגור חויות משמעותיות, ולפתח קשרים חברתיים. שתהיה לנו שנה מוצלחת ומהנה. כאן בשבילכם לכל דבר.

הכותבת היא יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית.

תגובות