כדאי להיזהר: לק לציפורנים שמשנה צבע במגע עם סם אונס. צילום: טאמבלר, @conchudaseverywear

כדאי להיזהר: לק לציפורנים שמשנה צבע במגע עם סם אונס

סטודנטים באוניברסיטה בארצות הברית המציאו לק שמשנה את הצבע שלו כשהוא בא במגע עם חומרים המשמשים לאונס נשים. "חשבנו על בעיות גדולות בחברה שלנו, והנושא של תקיפה מינית על ידי סמים קלים עלה מיד" אומרים המפתחים

סטודנטים במחלקה למדע והנדסת חומרים באוניברסיטת צפון קרוליינה המציאו לק בשם "צבעים סמויים", שאמור לשנות את צבעיו כאשר הוא בא במגע עם תרופות מסוימות המשמשות לעתים קרובות לאונס נשים בעזרת סמים. 

עוד במדור החדשות של פרוגי:

למרות שהם לא מאמינים שהתפקיד של הקורבן הוא למנוע תקיפה מינית, ולמרות שהוא לא אחראי לתקיפה, צוות המפתחים מקווה להעצים נשים על ידי כך שיתנו להן דרך קלה לזהות אם סמי אונס נוספו למשקאות שלהם. הם תיארו את המוצר בדף הפייסבוק שלהם – אישה צריכה בסך הכל להכניס את האצבע שלה למשקה ולערבב, ואם יש סם אונס צבע הלק ישתנה.

ארבעת המפתחים
ארבעת המפתחים © צילום מסך מפייסבוק

"יש מעט מאוד שיטות כדי לגלות את הסם. המטרה שלנו היא להמציא טכנולוגיות שמעצימות נשים כדי להגן על עצמם מפשע נתעב ושקט", אומרים המפתחים טיילר קונפרי - מלוני, סטיבן גריי, אנקשן מדן וטאסון פון וינדמן. 

כתבה
איך ניתן לזהות שחבר או חברה שלך נפגעו מינית?
חן גל
פרשות מין בהן מעורבים קטינים וקטינות מתפוצצות אחת אחרי השנייה בתקופה האחרונה. מהי בעצם פגיעה מינית ואיך ניתן לזהות שחבר או חברה שלך נפגעה?

"זהו המוצר הראשון שלנו - לק שמשנה את צבעיו כאשר הוא בא במגע עם סמי אונס. עם הלק שלנו, כל אישה תהיה מוסמכת כדי להבטיח את הבטיחות שלה בדיסקרטיות, פשוט על ידי ערבוב המשקה שלה באצבעה. אם ציפורניה משנה את צבעיו, היא יודעת שמשהו לא בסדר."

הצוות קיבל 100 אלף דולר ממשקיע שראה את מוצר הדמו. הם גם זכו ב11,250 אלף דולר בתחרות שנערכה בצפון קרוליינה "תלמידים לפיתוח פתרונות לאתגרי עולם אמיתיים".

המפתחים חשבו על המוצר, כי הרבה נשים שהם מכירים באופן אישי שהותקפו מינית. "חשבנו על בעיות גדולות בחברה שלנו, והנושא של תקיפה מינית על ידי סמים קלים עלה מיד", מספר אחד המפתחים. "כולנו קרובים למישהו שעבר את החוויה הנוראה, והתחלנו להתמקד בפתרונות מונעים, במיוחד אלה שיכולים להשתלב במוצרים שנשים כבר משתמשות. וכך הרעיון של יצירת לק שמזהה סמי אונס נולד".

תגובות