פורסם תאריך מועד ד' לבחינה במתמטיקה . צילום: שנהב דעבול

פורסם תאריך מועד ד' לבחינה במתמטיקה

משרד החינוך הודיע על תאריך היבחנות מיוחד, בעקבות מבצע צוק איתן. מדוע יש מועד נוסף? מי יכול להיבחן? דובר מועצת התלמידים והנוער הארצית עונה

משרד החינוך הודיע היום, חמישי, על תאריך למועד רביעי להיבחנות בבחינות הבגרות במתמטיקה, זאת לאחר פניות של מועצת התלמידים והנוער הארצית ושל בני נוער רבים. המועד המיוחד מיועד לתלמידי הדרום, הגרים בטווח ה40 ק"מ מרצועת עזה, ולחיילי צה"ל אשר שירתו במבצע צוק איתן ולא יכלו להיבחן. הבחינה תתקיים ביום חמישי, ה4.12.14. הרישום לבחינה יהיה באמצעות בתי הספר, ושעות הבחינה יימסרו גם הם על ידו. 

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

"קיבלנו הרבה מאוד פניות מתלמידי הדרום, שאמרו שבגלל הלחימה אי אפשר להיבחן בצורה נורמלית", אומר נתנאל בן עמי, דובר מועצת התלמידים והנוער הארצית בשיחה עם פרוגי. "גם אם הכיתה ממוגנת אי אפשר להיבחן כשיש מלחמה בחוץ. היו לנו הרבה ישיבות עם משרד החינוך, דיברנו עם משה דקלו, מנהל אגף החינוך, ובסופו של דבר ההחלטה התקבלה והתאריך פורסם היום. מועד א' התקיים במהלך שנת הלימודים אבל מועד ב' התקיים כבר במהלך המבצע, ולכן היתרון הנוסף של המועד הזה הוא שחיילים שהתגייסו כבר במועד ב' יכולים לגשת ולהיבחן".

היו הפרעות במהלך הבחינות הקודמות?

"בוודאי. קיבלנו פניות על אזעקות, ואמבולנסים והדי פיצוצים אפילו במהלך הבחינות".

מי יכול להיבחן במועד החדש?

"כל תלמיד שמתגורר בטווח ה0-40 ק"מ יכול להירשם".

ומה עם תלמידים שגרים בטווחים יותר רחוקים, אבל עדיין הרגישו שהם לא יכולים להיבחן?

"לפי משרד החינוך לא אמור להיות מקרה של תלמיד שלא יכל לגשת במועדים קודמים שגר בטווחים יותר רחוקים, אבל אם יש תלמיד שהרגיש שהוא לא יכל לגשת, לדוגמא תלמידים עם קרובים שהיו בתוך הקרב, אנחנו כאן בשביל לעזור לו, והוא מוזמן לפנות אלינו. אנחנו נפעל כדי למלא את הצרכים של כל התלמידים".

תגובות