שומרים על עצמנו ביום כיפור: מהם הנחיות הבטיחות?. צילום: אלעד גורנשטיין

שומרים על עצמנו ביום כיפור: מהם הנחיות הבטיחות?

אחד הסימנים של יום כיפור הוא הכבישים הריקים והנסיעה באופניים. אבל למרות שהכבישים ריקים, יש עדיין סכנות. אז איך אפשר לשמור על עצמנו?

יום הכיפורים הוא יום שאוהבים או שונאים, אין באמצע. מי ששונא - בגלל הצום כמובן, ומי שאוהב בגלל שרוב כלי הרכב מושבתים בו והכבישים כמעט ריקים. לכן, הרבה מאוד ילדים וילדות בוחרים לרכוב על האופניים ביום זה בכבישים בישובים ובערים. אולם, העובדה שבמהלך יום כיפור אין תנועה סדירה של כלי רכב בכבישים, לא אומרת שהם בטוחים.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

 שיעור הילדים שנפצעו ביום הכיפורים הוא גבוה מאוד. על פי נתוני מד"א, ביום כיפור האחרון נפצעו 207 ילדים כתוצאה מרכיבה על אופניים וכלים כמו קורקינטים, סקייטבורד ורולרבליידס. לכן החובה שלנו היא לשמור על עצמנו למרות אשליית הביטחון. הכביש הוא עדיין מקום מסוכן ולמרות הצום, עלולות לנוע עליו מכוניות.

© תומר פדר

אז איך שומרים על עצמינו?

קודם כל, חשוב לצייד את האופניים או כל כלי רכב אחר בו אתם משתמשים כדאי להשתמש באמצעים שיבליטו את הנוכחות שלכם: מחזירי אור, פנסים מלפנים ומאחור, פעמון ואביזרי בטיות מתאימים כמו מגני ברכיים ומרפק. 

יש להצטייד בביגוד מתאים - כולל חבישת קסדה. השתמשו רק בקסדות בעלות תו תקן. יש לוודא שהקסדה מתאימה להיקף ראשו של הרוכב. הקסדה חייבת להיות צמודה לראש באמצעות רצועות הסנטר כך שלא תזוז לצדדים, לפנים או לאחור ולא תישמט במקרה של תאונה. בנוסף, אין להשתמש בקסדה שהייתה מעורבת בתאונה, כי יש סיכוי שאיבדה את החוזק שלה, גם אם לא נראה סימן לכך. מכל מקום מומלץ להחליף קסדה אחת לשלוש עד חמש שנים. ביגוד נוסף שיש להשתמש בו הוא מגני ברכיים ומרפקים.

כדי שלא תגיעו למצב הזה © מאור טלקר

חשוב לזכור שגם ביום כיפור עשויים להיות רכבים על הכביש ולכן יש לשמור על ערנות לנעשה מסביב. בחשיכה, יש להיזהר ממכשולים על המדרכות ובגנים, כמו בורות בכביש או אבני מדרכה בולטות.

חובה גם להתחשב בהולכי הרגל שגם הם נוהגים ללכת על הכביש ביום הכיפורים, ולעתים דעתם מוסחת בגלל הצום והעייפות.

תגובות