שימו לב: חופשת חנוכה מתקצרת משמונה לחמישה ימים. צילום: אלון אלבכרי

שימו לב: חופשת חנוכה מתקצרת משמונה לחמישה ימים

העצומה קוראת לשר החינוך לבטל את הקיצוץ בחופשת חנוכה השנה. כתבנו שוחח עם מקימי העצומה, שאומרים: "מקצצים לנו ימים בצורה מוגזמת, פוגעים לנו בחופשות החגים"

שינויים בלוח החופשות קורים בשנים האחרונות לעיתים דחופות מאוד, אולם הפעם השינויים גרמו לקבוצה גדולה של תלמידים להתקומם. כחלק מהשינויים, הוחלט לקצץ ימים מכמה חופשות, בינהם מחופשת חנוכה הקצרה גם כך. החופשה תקוצר לכחמש ימי חופשה, מתוך שמונת ימי החג.

עצומה שקמה בנושא, על ידי העמוד "שומרים על זכויות בני הנוער בבגרויות", קוראת לשר החינוך לבטל את הקיצוץ באופן חד פעמי, בעקבות "הנסיבות ובעקבות הקיץ הקשה שחווינו". העמוד אומנם מברך על החזרת החופש הגדול לאחד בספטמבר, אולם מבקר את הקיצוץ בחופשה.

עוד במדור החדשות של פרוגי

בשיחה עם מנהל הדף, הוא מספר לנו עליו. "כשמו כן הוא כן הוא. הדף נפתח לפני קרוב לשנה כאשר רפורמת הבגרויות עוד הייתה בתחילתה. כשהדף נפתח מטרתו הייתה להגן ולשמור על זכויות בני הנוער בארצנו בעיקר בתחום הבגרויות, אך עם הזמן גדלנו, התפתחנו וכרגע הדף מתמקד בכל התחומים של זכויות בני הנוער. עד כה טיפלנו במאות פניות של תלמידים מכל רחבי הארץ ואנו רואים מספר רב של הצלחות בנושא. התגובות החיוביות הם הכוח שמניע אותנו להמשיך ולעשות".

© עידו ארז

מה היא ההחלטה הבעייתית?

"הבעייתיות בהחלטה שהתקבלה היא שהשנה הוחלט לקצץ 8 ימי לימודים וזאת בעקבות ימי החופש שקיבלנו במהלך הקיץ בשנה שעברה. הבעייתיות בהחלטה היא שימי החופשה מתקצצים בצורה מופרזת ופוגעים לנו בחופשות החגים שנועדו מלכתחילה לתת לנו ימי מנוחה".

אתם מקבלים תגובות מהנוער בנושא?

"בוודאי. התגובות שאנו מקבלים מבני הנוער נותנות המון מוטיבציה. אנו פועלים על פי פניות בני הנוער ולפי כך מנהלים את המאבקים".

© גיל יוחנן

יש בעיה קשה של פער בין ימי חופשה של ההורים לשל התלמידים, ונוצר מצב שהרבה תלמידים נמצאים חופש כשהורים בעבודה. זה גורם לכך שההורים צריכים לקחת ימי חופש ולהפסיד כסף, וכנראה שהקיצוץ נוצר כדי לטפל גם בבעיה הזאת. מה אתם חושבים על הנושא הזה?

"אני חושב שהטענה הזאת נכונה אולי לתלמידי בתי הספר היסודיים, אך אל לנו להתעלם מהעובדה כי תלמידים בכיתות ז' עד י"ב מספיק בוגרים ואחראיים לשהות ללא השגחת מבוגר".

על כמעט כל החלטה של משרד החינוך קמה קול צעקה, במה שונה המאבק הזה?

"לא צריך לחפש הבדלים בין קולות הזעקה שנשמעות לאחר החלטות של משרד החינוך, אך ככל הנראה שיש מספיק סיבות לדברים אלו".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה על העצומה והשינוי כי בניגוד לשנים קודמות, בהן שנת הלימודים נפתחה ב-27.8, השנה היא נפתחה ב-1.9 וכך נותרו 4 ימי לימודים שהיו צריכים להשלים. משרד החינוך החליט להוריד את הימים האלה מחופשות חנוכה ופסח כדי לגשר על הפער. המעבר ל-1.9 ישנה (באופן חד פעמי) את היקף ימי הלימוד, כך שביסודי ילמדו 224 ימי לימוד (בשנה רגילה: 220 ימי לימוד ובעל יסודי ילמדו 114 ימי לימוד (בשנה רגילה110: ימי לימוד).

 
תגובות