נפגעים מירי בצפון: חיזבאללה ירה לעבר ישראל. צילום: אביהו שפירא

נפגעים מירי בצפון: חיזבאללה ירה לעבר ישראל

אחרי שאתמול נורו רקטות לאזור החרמון ורמת הגולן, המתיחות בגבול הצפון עולה ואנו שומעים על תקרית ירי בגזרת הר דב, בה נפגע רכב צבאי מטיל נגד טנקים. בני נוער שהיו בטיול באזור - אולצו לחזור לבית הספר

אחרי שבשנים האחרונות חווינו סוג של שקט בגזרת גבול הצפון, והיינו רגילים בעיקר למתיחות באזור הדרום ובקרבת עזה, אנחנו פתאום נתקלים שוב בתקריות ירי בחלק הצפוני של הארץ. מחבלי חיזבאללה ארבו לרכב צבאי שסייר בהר דב ופגעו בו עם טיל נ"ט. צה"ל השיב אש, והתושבים באזור הגבול התבקשו להישאר בבתים. סך הכל נהרגו שני חיילים בתקרית, ושבעה נוספים נפצעו. 

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

משה שושן, כתב פרוגי מקריית שמונה: ״הטיול היה סוג של משימה על ההיסטוריה של קרית שמונה באמצע הטיול קיבלנו התראה שצריך להתכנס בפארק הזהב. המחנך אסף אותנו והיינו 7 ילדים ברכב אחד. מיהרנו להגיע לבית הספר, ועכשיו אנחנו מרוכזים כולם בבית הספר. עוד לא הייתה אזעקה". 

© אביהו שפירא

מספר לנו גם יוסף פינצובר, בן 14, מאזור הצפון: "אני כבר ראיתי הרבה מקרים דומים, נראה לי שזה ימשיך בזמן הקרוב אבל לא בצורה קשה מדי. אני לא כל-כך מפחד".

שי שטילמן ממטולה סיפרה לפרוגי: "היינו בשיעור וגילינו לבד דרך הפלאפונים ואז אמרו לא לצאת מהכיתה. אחר כך התחיל להיות מלא בומים. ריכזו כל שכבה במבנה שלה ולא הסכימו לצאת החוצה, ואז ביטלו את המשך הלימודים והקדימו את ההסעות". לגבי ההתנהגות שלה בזמן הקרוב הוסיפה: "אני יותר צריכה לשים לב עכשיו להכל ולא להסתובב ברגל לדאוג להיות בקרבת מקלט עד שידיעו שהכל כרגיל ושתיגמר המתיחות". 

רק אתמול (ג') הייתה התחממות בגבול הצפון שתי רקטות נורו מסוריה לעבר רמת הגולן והתפוצצו בשטחים פתוחים, בתחומי ישראל. לא היו נפגעים כלשהם או נזק. כוחות ארטילריים של צה״ל השיבו אש לשטח סוריה. בהנחיית הצבא, אתר החרמון, בו שהו כאלף מבקרים פונה.

 
תגובות