"סליחה שאתם לא מסוגלים להתרכז כשאתם רואים רגליים". צילום: צילום מסך טמבלר

"סליחה שאתם לא מסוגלים להתרכז כשאתם רואים רגליים"

נטאשה פודוליאק, תלמידת תיכון, העלתה סטטוס לעמוד הפייסבוק "מפסיקות לשתוק" על האפליה שנעשית בין בנים לבנות בבתי הספר בעניין התלבושת. בפוסט, היא מנסה להסביר לבית הספר שלה שבנים הם לא חיות שלא מסוגלות להתאפק, ומכנס קצר לא מזלזל ופוגע בבית הספר

"אני מצטערת, בית ספר, שאני לא מכבדת אותך.

אני מצטערת, בנים, שבגללי דעתכם מוסחת.

אני מצטערת, חוקים, שאני לא רוצה ללכת אחריכם"

כך נפתח הסטטוס של נטאשה פודוליאק, תלמידת כיתה יא',  בדף הפייסבוק: "מפסיקות לשתוק- נלחמות למען החופש והשוויון". דף הפייסבוק הזה הוקם במטרה להילחם באפליה הקיימת בבתי הספר בעניין התלבושת וצניעותה. כל יום משותפים סטטוסים זועמים על האפליה בין בנים לבנות, על כך שלבנים שלבושים במכנס קצר מאפשרים להיכנס לבית ספר ולבנות לא. הסטטוס של נטאשה, תלמידת כיתה יא' מכפר סבא, פורסם השבוע וזכה למאות לייקים ולשיתופים רבים.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

בסטטוס, היא זועמת על החוק, שבו נאמר בפירוש שלבנות אסור להגיע עם מכנס שאורכו מעל הברך. היא זועמת על כך שהסיבות לקביעת החוק הזה הן שטותיות, מזלזות ופוגעות. היא יודעת שהבנים הם לא חיות שקופצות מיד על "הטרף" שהן רואות רגליים חשופות, שאין לה שום סיבה להגיע עם מכנסיים ארוכות בחום שכזה, ושזה ממש לא גורם לה או לחברותיה לכבד פחות את בית הספר.

 

Natasha Podolaykכדאי להתחיל בהתנצלות. אני מצטערת, בית ספר, שאני לא מכבדת אותך.אני מצטערת, בנים, שבגללי דעתכם מוסחת....

‎Posted by ‎מפסיקות לשתוק-נלחמות למען החופש והשוויון‎ on‎ יום שני 18 מאי 2015

"אני מאוד מצטערת, שהנהלת בית הספר לא מבינה את זה"

 כזכור, נושא התלבושת בבית ספר הוא נושא שמאוד מטריד ומעסיק את בני הנוער, אך כעת, עם שובו של הקיץ הנושא שוב חוזר לכותרות. לבנות נמאס להגיע במכנסיים ארוכים ולא נוחים בימים חמים אלו, אבל יותר מכך מפריעה  להן העובדה שלחבריהם הבנים עם המכנסיים הקצרים נותנים להגיע בלי שום בעיה.

נטאשה כותבת בסטטוס שלה על כך שהיא מכבדת את חוקי הבית ספר, ומבינה אותם, אך את החוק הזה היא לא מסוגלת ליישם. היא לא מסוגלת לעמוד אל מול האפליה הזאת ולשתוק. עצוב לה שהבית ספר שלה לא מבין שמכנסיים קצרים לא מזלזלים בבית הספר, או מפריעים למהלך התקין של הלימודים, ועל כך היא זועמת.

"החוק צריך להיות אחיד לשני המינים"

כמו בכל ססטוס ויראלי גם התגובות לא איחרו להגיע, רוב הגולשים הסכימו עם דעתה ותמכו בה. גולש אחד בשם חגי, הסכים עם דעותיה של נטאשה אך הוסיף על דבריה: "הנחת היסוד שלך שרגליים הן עניין של מה בכך משום שלכולם יש רגליים חוטאת למציאות". לפי דעתו, רגליים חשופות עלולות לגרום להסחת דעת מצד אי אלו אנשים. אך עם זאת הוא הסכים ואמר שאפליה כזו, איננה רלוונטית וכי יש לאסור להגיע לבית ספר עם לבוש חושפני מדי, שעלול להיות לעיתים לא מכבד, אבל האיסור חייב להיות מופנה לבנים ולבנות כאחד. 

 
תגובות