הנחיות לבגרות משתנות: התלמידים לא יחכו בכיתות. אוהד רוזנצוויג

הנחיות לבגרות משתנות: התלמידים לא יחכו בכיתות

משרד החינוך הודיע הערב על שינוי נוסף במתכונת בחינת הבגרות. כחלק מהשינויים התלמידים יצטרכו להפקיד את הפלאפונים כחצי שעה לפני תחילת הבחינה, אולם לא להישאר בתוך הכיתה עד הבחינה

משרד החינוך הודיע הערב (ב') כי הוא משנה, פעם נוספת, את ההנחיות לבחינות הבגרות. ההנחיות יכנסו לתוקף החל מהבחינה הקרובה במתמטיקה, ביום רביעי הקרוב. היום, נערכה בחינת הבגרות בשפות (ערבית וצרפתית). לא דווח על בעיות חריגות שמנעו את קיום הבחינות היום. עם זאת, מספר תלמידים דיווחו על בעיות ותקלות בבחינה שטופלו במהלך הבחינה. 

עוד במדור החדשות של פרוגי:

לאחר בחינת מספר חלופות, הודיע המשרד על חלוקה ישירה באמצעות חברות שליחים של בחינות הבגרות, ללא תיווך של סניפי הדואר, במחצית מבתי הספר. במחצית הנותרת, יאספו שני אנשי צוות, ולא אחד כמו שהיה עד כה, את הבחינות.

בנוסף, התלמידים יפקידו את הפלאפונים כחצי שעה לפני תחילת הבחינה, אולם הם לא יואלצו להישאר בתוך הכיתה.

© shutterstock

כזכור, בעקבות הדלפת בחינת הבגרות באנגלית בשבוע שעבר, הודיעו במשרד החינוך על הנחיות חדשות בנוגע לאופן ההיבחנות בבחינות הבגרות בקיץ הקרוב. במסגרת הנחיות אלו, התלמידים היו אמורים להגיע לכיתות 45 דקות לפני תחילת הבחינה ובאותו הזמן גם יישלחו הבחינות לבתי הספר באמצעות האינטרנט, ועל בתי הספר יהיה להדפיס ולשדך את הבחינות, כפי שקרה היום עד לשינוי ההנחיות. אתמול, כבר החלה מחאה בקרב הורים ותלמידים, ואף שביתה בחלק מהערים.

השר החדש בנט: "צריכים לקבל החלטות בזמן אמת"

ממשרד החינוך נמסר כי "השמירה על טוהר הבחינות ועל זכותם של תלמידי מדינת ישראל להיבחן ולזכות בציון הוגן הם הגורמים המניעים לשינוי במתכונת ביצוע מבחני הבגרות למוסדות החינוך. יובהר, כי המשרד עושה ככל שניתן כדי להיערך באופן מיטבי לקיום מבחני הבגרות במועדם ולמנוע אפשרות של דליפת המבחנים שמשמעותם פגיעה באוכלוסיית התלמידים והמורים".

במועצת התלמידים והנוער הארצית אמרו לאחר קבלת ההחלטה: "מועצת התלמידים והנוער הארצית מברכת על ההחלטה להבין לליבנו, התלמידים, ולרכך את הדרך בה הוא אוכף את הדלפת הבחינות". 

שר החינוך הנכנס, ח"כ נפתלי בנט, מסר: "אנו עומדים בעיצומה של עונת הבגרויות וצריכים לקבל החלטות בזמן אמת, תוך הבטחה שהבחינות תעשנה באופן ישר והגון. ירדתי לעומקו של הנושא בימים האחרונים, ואני בטוח כי המעטפת הרחבה של המענים תבטיח, ככל האפשר, בחינות הוגנות תוך מתן תחושת יציבות לתלמידים ולמערכת".

 

תגובות