בלחיצת כפתור: קמפיין ייחודי למניעת בריונות ברשת. עמותת הכפתור האדום

בלחיצת כפתור: קמפיין ייחודי למניעת בריונות ברשת

עמותת הכפתור האדום בשיתוף עם ארגוני הנוער הגדולים בארץ, משיקה פרויקט ייחודי תחת הסלוגן ״מחרימים את הבריונות ברשת״, שמטרתו לדווח אודות גילויי בריונות אינטרנטית ולדאוג לצמצום התופעה, בין היתר באמצעות אפליקציה ייחודית וקמפיין ויראלי רחב

עמותת הכפתור האדום, בשיתוף פעולה נרחב עם ארגוני הנוער בארץ, משיקה קמפיין ויראלי ראשון מסוגו, שכל מטרתו היא מאבק בבריונות הרשת. הפרויקט הייחודי יעלה החל מהיום (ב׳) ויעודד בני נוער לדווח על מקרי אלימות באינטרנט ולמצמם ככל האפשר, דרך העלאת פוסטים ושינוי תמונת הפרופיל ברשתות החברתיות.

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

על פי מדדי ״הכפתור האדום״, בשנת 2015 התקבלו קרוב ל-7500 דיווחים אנונימיים אודות אלימות וירטואלית, מתוכם כ-2,300 התרחשו בפייסבוק. אירועי הסתה, התחזות, הפצת תמונות וסרטוניים פרטיים, ואף מקרים פדופיליים מתרחשים כדרך קבע ברחבי הרשת. 

מתוך הקמפיין
מתוך הקמפיין © עמותת הכפתור האדום

"השקת הקמפיין באה בעקבות יוזמה של בני נוער מעמותת "Unistream" - העלאת המודעות לנושא הבריונות ברשת, שכמובן שיתפנו איתה פעולה בשמחה והרמנו קמפיין משותף", כך מספר לנו אלון בר דוד, מייסד ומנכ"ל העמותה. "למהלך המשותף הצטרפו ארגוני הנוער הגדולים בארץ: מועצת התלמידים והנוער הארצית, הצופים, איגי, וכן גם אגודת הסטודנטים של המרכז הבינתחומי בהרצליה", כאשר כולם עתידים לנצל את ההשפעה הרחבה שלהם ברשתות החברתיות ובשטח, ולשתף פעולה בימים הקרובים, הכל למען המטרה המוצהרת.

"תמונות הקמפיין מבוססות על דיווחים אמיתיים שקיבלנו במהלך השנה האחרונה" אלון מוסיף, "כאשר הם מבוססים לחלוטין על המציאות, מלבד השמות ששונו על מנת לא לחשוף את הנפגעים, הכל למען חשיפת בני הנוער לנושא באמצעות הרשתות החברתיות. המספרים נעים סביב 4000 נערים ונערות פעילים ומשתפים את הקמפיין, אך מספיק שהגענו ל-100 בני נוער שמודעים לנושא - והמציאות השתנה קצת יותר לטובה".

© עמותת הכפתור האדום

העמותה משיקה בין היתר ולראשונה בעולם אפליקציה לסמארטפון, שתסייע בהעברת אותם הדיווחים, באופן יעיל ונגיש. היישומון תוכנן ומיועד עבור בני נוער, כש-90% מהם משתמשים ברשתות החברתיות השונות, אך לא רק אליהם: כל בעל מכשיר אנדרואיד יוכל להוריד בחינם את היישומון ולדווח על מקרה אלימות ברשת מכל סוג ובכל רשת חברתית. צילום המסך יועבר ישירות לארגון, שידאג להסרת התוכן ואף יפנה לסיוע חירום במקרה הצורך, כאשר עד כה פעל תוסף לדפדפן, שפועל באופן זהה.

אפליקציית הכפתור האדום
אפליקציית הכפתור האדום © Google Play

 

תגובות