דעה: עד כמה צריך לקיים את מצעד הגאווה?. צילום: tumblr

דעה: עד כמה צריך לקיים את מצעד הגאווה?

ברוח אירועי שבוע הגאווה הנחגגים ברחבי הארץ, עולה השאלה: האם באמת כדאי לקיים את האירועים הללו? מה היתרונות בהם? ומה הם באים לייצג? שיר רגב בטור דעה: "בסופו של דבר כולנו בני אדם, בלי קשר לבחירה לאהוב נשים או גברים"

אירועי שבוע הגאווה, המצויינים כל שנה, החלו השבוע בין היתר דרך תהלוכות צבעוניות, מסיבות והופעות, כולן לצורך הזדהות ותמיכה בקהילה הגאה בישראל. במקביל להתרחשויות, נשמעות בתקופה האחרונה אמירות הומופוביות למיניהן שקוראות לאי-תמיכה בקהילה וכתוצאה מכך עולה השאלה הבלתי נמנעת – האם בכלל יש צורך לקיים את אירועי שבוע הגאווה בישראל?

עוד במדור החדשות של פרוגי

בעיניי, קיום אירועי מצעד הגאווה חשוב והכרחי בעיקר בגלל אותן האמירות השונות שקוראות לבודד את הקהילה הגאה בישראל, שמתמודדת בין כה וכה מול אתגרים לא פשוטים ונגד גורמים רבים שלא מוכנים לקבל אותה. האירועים הללו מזכירים לחברי הקהילה שתומכים בהם ומזדהים איתם, תזכורת כל כך חשובה לפעמים. 

© tumblr

לדעתי, למצעד תפקיד הכרחי כגורם המאחד את החברה הישראלית. הרי אנו רואים שאמירות פוגעניות לא נאמרות רק נגד הקהילה הגאה - לאחרונה נשמעו קריאות שונות על גזענות מצד חברי הקהילה האתיופית, אני חושבת שקיום אירועים אלה יוכלו לעזור לכולנו לתמוך גם בשונים מאיתנו. עוד פן חשוב שממלאים האירועים הללו הוא החשיפה. אנשים שעד כה לא הכירו את הקהילה, המסרים והרעיונות שלה או שהתנגדו אליה יוכלו להיפתח אליה ולקבל אותה, כך שהיא תוכל לקבל יותר אהדה ותמיכה.

© tumblr

בימים אלו, שהמילים ״הומו״ ו״לסבית" נחשבם לכינויי גנאי או לאסורים, בעיקר בקרב בני נוער חשוב עוד יותר להעביר את המסרים בצורה המיטבית ביותר, כפי שנעשה בשבוע הגאווה. כל אחד צריך להבין שאנשי הקהילה הגאה לא שונים מאיתנו בכלל. 

בסופו של דבר כולנו בני אדם, בלי קשר אם אנחנו בוחרים לאם אנחנו בוחרים לאהוב נשים או גברים. חשוב לזכור את זה ולכבד כל אחד באשר הוא בלי קשר להעדפות המיניות שלו ולדרך בה הוא חי. אני מאמינה שאירועי שבוע הגאווה הם הכרחיים וחשובים להעברת המסרים האלה, ואני ממליצה לכולם ללכת ולהינות מהחגיגה. 

 
תגובות