הדור הבא: מזכירות חדשה במועצת התלמידים והנוער הארצית. דוברות מועצת התלמידים והנוער הארצית

הדור הבא: מזכירות חדשה במועצת התלמידים והנוער הארצית

חברי מועצת התלמידים והנוער הארצית בחרו את חברי המזכירות החדשה: אליאב בטיטו מעפולה הוא יושב הראש החדש, עומר בר יכהן כסגנו. עוד נבחרו דוברת חדשה ויושבת ראש לועדה האתית-משפטית של המועצה. כל הפרטים, הראיונות המלאים ומה שמצפה לנו השנה - בכתבה

חברי מועצת התלמידים והנוער הארצית התכנסו בסמינר שיין, בפתח תקווה במליאה שמטרתה לבחור את נציגי המזכירות החדשה של מועצת התלמידים והנוער הארצית: יושב ראש חדש, סגן יושב ראש, דובר למועצה וכן גם יושב ראש לועדה האתית-משפטית.

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

על תפקיד יושב הראש התמודדו ראש בראש אליאב בטיטו בן ה-17 מעפולה נגד תהל שטרובר בת ה-16, כאשר בסופו של דבר בטיטו, לשעבר יו"ר מחוז צפון של המועצה, הוא זה שקטף את התואר. שוחחנו עמו על העשייה המצופה בשנה הקרובה.

״הצלחה יוצרים ביחד״

"אני מתחיל את השנה השנייה שלי במועצה הארצית ואני סבור כי אני יכול להביא את הידע הזה איתי לתפקיד. מבחינה חוץ מועצתית, אני מתכוון לפעול לחיזוק הקשר עם המועצות השונות ברחבי הארץ, תוך עשייה רחבה יותר של פרויקטים לבני הנוער, בין אם זה בנושא התחבורה הציבורית, הטסטים ואחד הנושאים בהם אתמקד הוא הורדת גיל הבחירה לכנסת מגיל 18 לגיל 17, כפי שהתחלנו בשנים האחרונות ונפעל כדי שהשנה נחוקק את זה בחוק."

"אנו מאמינים בשוויון" בטיטו מדגיש. "אם לבת אסור להגיע במכנס קצר צריך שגם לבן יהיה אסור להגיע. אני מאמין שבית הספר צריך לקבוע את המציאות, אבל בסופו הנוהל האחיד צריך להיות ערך השוויון בין המגדרים. אני בטוח שקודם כל ומעבר לתפקיד, בשביל להיות חלק מהמליאה צריך להיות מחובר לשטח. הצלחה יוצרים ביחד. יוזמות, פרויקטים ועשייה עושים ביחד. המחשבה עליהם צריכה להיעשות בחיבור של כלל הנציגים. כאשר נבחר יוזמה או פרויקט יחדיו נגיע להחלטה הכי נכונה וגם כולם יהיו מחויבים הרבה יותר לעשייה – הרי בחרנו ביחד. מנהיגות משתפת, היא מנהיגות מקדמת ומחזקת".

בטיטו, יושב הראש החדש.
בטיטו, יושב הראש החדש. © דוברות מועצת התלמידים והנוער הארצית

״אפעל יחד איתכם״

על תפקיד סגן יושב הראש התמודדו שני בני נוער העולים לכיתה י"ב ראש בראש: סמי ביבאר ממחוז צפון מול עומר בר ממחוז ירושלים, ובסופו של דבר בר הוכרז כמנצח. הוא התראיין לפרוגי ודיבר על היעדים שלו בתור סיו"ר.

"אני מתכוון לפעול בתחומים רבים. הועדות השונות, חברי המליאה והמזכירות בפרט, והמזכירות המורחבת בכלל. אני אלמד את הנושאים בצורה רחבה ואפעל בשיתוף המליאה. אני חושב שהדבר הראשון שהוא שינוי בשבילי הוא יצירת תוכנית עבודה מפורטת ומרוכזת לאורך כל השנה והכשרת כל הגלגלים על מנת לפעול בצורה הטובה ביותר."

"אני מאמין שבשנה הקרובה המועצה הולכת למקומות גבוהים ולשיאים חדשים" בר אומר באופן מיידי. "לעשייה משמעותית למען הנוער והתלמידים בישראל.  היעד המרכזי שלי הוא הגעה לכל גלגלי מועצות התלמידים והנוער בארץ ולמעשה, להיות כגוף נגיש וזמין עבור כל בני הנוער בישראל. אפעל יחד איתכם ואשפיע על נושאים בהם אני מאמין, אשר אני סבור שדורשים שימור, שיפור, שינוי או חידוש במועצה הארצית".

״אני לא בתפקיד כדי לעשות סולו״

המועמדות לתפקיד דובר המועצה הייתה קשה, כאשר היו מספר מועמדים פעילים במועצה הראויים לתפקיד: מתן בן גיגי מהעיר בת-ים, דני קציר מהישוב להבים, סמי ביבאר מהמועצה המקומית יאנוח-ג'ת וחמוטל רוזן מהעיר בני ברק, אשר נבחרה לתפקיד ברוב קולות. רוזן סיפרה לנו על העשייה הרבה שלה בגלגל המועצות.

"השנה לקחתי חלק מאוד גדול מאחורי הקלעים ואני מאמינה שזה מה שהביא אותי לאן שאני היום. המטרה שלי היא כרגע לבנות דוברות שיתופית, בועטת ומדויקת, לבנות תוכנית עבודה מפורטת ולגרום לנו, כמועצה, להיות מוכנים לכל תרחיש שעשוי לקרות. אני באה מתחום התקשורת, גם מחוץ למועצה: אני מגישה תוכנית טלוויזיה, כותבת בכמה אתרי תוכן ואני מאמינה שגם הניסיון בעולם התקשורת והניסיון בדוברות מחוץ למועצות ובתוך המועצות יעזרו לי להצליח ולקדם את דוברות המועצה בצורה הכי טובה שאני יכולה."

"היעדים שלי הם הגדלת החשיפה למועצה הארצית, הגדלת האינטראקציה שלנו עם בני הנוער, בין אם זה ברשתות החברתיות, דרך התקשורת, מסגרות וכלים שבהם בני הנוער משתמשים. אני מאוד מאמינה בהמשכיות, אני אישית לקחתי חלק בקמפיין של "הכפתור האדום", "סליחה באיזו זכות?" ובעוד הרבה פרויקטים ושיתופי פעולה שנעשו במועצה גם ברמת הדוברות וגם בכלל.הערך המרכזי שאני דוגלת בו הוא עשייה שיתופית, אני מקפידה על עשייה שיתופית בכל תחום בו אני מתעסקת, חשוב לי העניין של הביחד, אני לא באה כדי לעשות סולו, אלא לעשות ביחד עם המליאה והאנשים איתם אני עובדת."

© דוברות מועצת התלמידים והנוער הארצית

״אני מביאה ראיית עולם חדשה״

לתפקיד יו"ר הועדה האתית-משפטית נבחרה אלמוג בן משה, יו"ר מועצת התלמידים והנוער בעיר נתניה. אלמוג סיפרה לנו על מספר פרויקטים משמעותיים שהיא רוצה לקדם.

"את התפקיד הזה עשיתי במשך זמן רב בשאר הגלגלים במועצות. אני רואה בתפקיד הזה כמאוד משמעותי גם במועצות עצמן וגם בנושא זכויות בני הנוער, ואני חושבת שהוא בעל השפעה רבה על הנוער. ארצה להרחיב את פרויקט "סליחה באיזו זכות?" שעוסק בזכויות בני הנוער בעבודה, הייתי רוצה לקדם את פרויקט "יום תנועות הנוער", אשר התחיל השנה במחוז ת"א, שלפיו ימי שלישי או רביעי יהיו מוגדרים לפעילות בתנועות נוער, כאשר הלימודים בביה"ס יקוצרו וימנעו מעשיית מבחנים יום למחרת, על מנת לעודד את בני הנוער לצאת ולהתנדב בתנועות הנוער.

"פרויקט נוסף שארצה לקדם הוא שלכל עסק תהיה תעודה שהוא מעסיק בני נוער על פי חוק ונותן להם את כל הזכויות שמגיעות להם. אני חושבת שהמועצה הולכת להגיע למקומות מאוד טובים, יש המון מוטיבציה, רצון ויכולות במועצה הארצית. אני מאוד מאמינה בארבעת הערכים עליהם מבוססות המועצות: אחריות, מעורבות, ייצוגיות וכבוד הדדי. אני חושבת שאני מביאה ראיית עולם חדשה, את הערכים, המקום בו גדלתי, את העיר שלי ואת תנועת הנוער בה אני פעילה - כנפיים של קרמבו".

© דוברות מועצת התלמידים והנוער הארצית



תגובות