סוף עצוב: נפטרה הנערה שנדקרה במצעד הגאווה בירושלים. צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"

סוף עצוב: נפטרה הנערה שנדקרה במצעד הגאווה בירושלים

במצעד הגאווה ביום חמישי האחרון ישי שליסל דקר שישה אנשים חפים מפשע. הנערה, שירה בנקי, נפטרה לאחר ניסיון להצילה מהפיגוע הנורא. כל הפרטים

במצעד הגאווה בירושלים נפגעו שישה אנשים חפים מפשע ועכשיו, לאחר כמה ימים מהאירוע הנורא, נמסר כי הנערה, שירה בנקי בת ה-16, נפטרה לאחר שנלחמה על חייה. משפחתה החליטה לתרום את אבריה. 

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

כזכור, ביום חמישי האחרון התקיים בירושלים מצעד הגאווה, במהלכו דקר ישי שליסל שישה אנשים ביניהם גם את שירה בנקי. הוא השתחרר מהכלא לפני שלושה שבועות בלבד, לאחר שבשנת 2005 ביצע מעשה דומה במהלך אותו מצעד.

דגל הגאווה תלוי מעל בית הספר של הנערה
דגל הגאווה תלוי מעל בית הספר של הנערה © מוחמד שינאווי

טל מריעוז, שהשתתפה במצעד ביום חמישי סיפרה לנו אז: "הייתי באמצע הצעדה, פתאום הזיזו אותנו הצידה ועברו אמבולנסים. כמה שניות אחר כך קיבלתי הודעות אם הכל בסדר איתי, ואז כולם כבר התחילו לדבר מסביב. ראיתי מישהי בוכה שתיארה חרדי רץ עם סכין קצב ודוקר אנשים". על התחושות בעיקבות האירוע היא אמרה: "כרגע אני חווה בעיקר סערת רגשות זו פעם ראשונה שאני צועדת בירושלים מחוץ לארון, וציפיתי שהאירוע יהיה אחרת. בעיקר אני עצובה וכועסת שעדיין כל שנה במצעד קורים דברים כאלה".

טל מריעוז בעצרת
טל מריעוז בעצרת © אמיתי גלבוע

שר החינוך נפתלי בנט פגש היום בלשכתו את נציגי הארגונים הפועלים למען קהילת הלהט"ב בישראל. מטרת הפגישה הייתה להבין את צרכי הנוער הגאה בבתי הספר ובמערכת החינוך כולה: "שמעתי על ההתמודדות הקשה בה נתקלים ילדים ונוער והדברים חמורים ומדאיגים. לא אקבל במערכת החינוך פגיעה על בסיס דת, גזע, נטייה מינית או נטייה פוליטית". 

הוא הוסיף ואומר "זהו יום שחור למדינת ישראל, יום שבו דמותנו הפכה חושך לגויים במקום להיות אור לגויים, יום שבו נרצחה תלמידת תיכון רק בשל דעותיה ועמדותיה בזמן שצעדה במצעד הזדהות עם הקהילה הלהט"ב. אין שום ערך בעולם ששווה מוות של ילדה בגללו, ואין שום ערך בעולם שמותר להסית נגד האחר בעבורו. משרד החינוך נערך למתן סיוע ייעוצי - פסיכולוגי מיידי לתלמידי ומורי בית הספר. אני שולח תנחומים עמוקים לבני משפחתה של שירה".

אליאב בטיטו, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית: "אנו מביעים כאב עמוק על פטירתה של שירה בנקי ז"ל, הנערה שנרצחה בפיגוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים. המועצה מגנה גילויי אלימות וגזענות מכל סוג שהוא, מעשים אלו מעצימים את הפער בין כלל חלקי האוכלוסיה ומשמרים את השנאה והפירוד. אנו קוראים לבני הנוער ולכלל החברה לקבל ולהכיל, לחבר בין שונים ולכבד את השונה והאחר.

בשם כלל בני הנוער במדינת ישראל, אנו שולחים את תנחומינו לקרוביה ומחבקים את משפחתה וחבריה ברגעים הקשים. לא ייתכן שבמדינת ישראל, מדינה המושתת על ערכי הדמוקרטיה, תרצח נערה על כך שהביעה מחאה ולקחה חלק בצעדה למען השיוויון. מי ייתן ולא נדע עוד מקרים כאלה".

תגובות