פורסמו בתי הספר הערכיים: אולפנות וישיבות בראש הטבלה. צילום מסך טאמבלר

פורסמו בתי הספר הערכיים: אולפנות וישיבות בראש הטבלה

רשימת בתי הספר הערכיים ביותר של משרד החינוך פורסמה - כמחצית מהמוסדות המצטיינים הם אולפנות וישיבות. עוד מככבים בראש הטבלה מוסדות דרוזיים וחילוניים מכל רחבי הארץ. שר החינוך בנט מברך: ״אנחנו רוצים שהבוגרים שלנו יהיו אזרחים טובים יותר״

משרד החינוך פרסם היום (א׳) את רשימת בתי הספר המצטיינים בהישגיהם ברמה הערכית, החברתית והלימודית, כמעט מחצית מהם הם ישיבות ואולפנות. הקריטריונים על פיהם מדורגים כל אחד ממוסדות החינוך שברשימה אינם קשורים רק להישגים הלימודיים של כל אחד מהתלמידים, אלא לעניין השינוי לטובה או ההתפתחות המוסרית, שכוללים אחוזי זכאות לתעודת בגרות, מניעת נשירה מהמוסדות ושמירה על טוהר הבחינות. 

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

© Tumblr
 
הרשימה כוללת בתוכה כ-261 בתי ספר מרחבי הארץ, כאשר 63 המצטיינים זכו לתקצוב הגבוה ביותר. בנוסף למוסדות החינוך הדתיים הרבים ברשימה, הכוללים בין היתר את אולפנת הראל בנהריה, ישיבת בני עקיבא בית שמואל בחדרה ואולפנת סגולה בקריית מוצקין, נמצאים גם מוסדות דרוזיים כמו התיכון למדעים ומנהיגות שבירכא, וחילוניים כגון אורט פסגות שבכרמיאל.

כמדי שנה, מוסדות החינוך שברשימה והמורים המלמדים בהם בפרט יזכו לתגמול תקציבי במשכורתם, בהתאם לרמת הדירוג של בית הספר, שנקבעה בין משרד החינוך, ארגון המורים ומשרד האוצר. שר החינוך נפתלי בנט בירך את המצטיינים וציין כי ״ערכים לא פחות חשובים מציונים, אנחנו רוצים שהבוגרים שלנו יהיו אזרחים טובים יותר״. עוד אמר השר בברכתו כי השאיפה היא למצוינות לימודית הישגית, אך גם להצטינות בהתנדבות ובערכיות. 

© Tubmlr

 

תגובות