אלימים יותר: 87% מהמורים בתיכון חוו אלימות מצד תלמידים. צילום: shutterstock

אלימים יותר: 87% מהמורים בתיכון חוו אלימות מצד תלמידים

סקר של ארגון המורים העל יסודיים שפורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות", מציג תמונת מצב עגומה בנוגע לאלימות של בני נוער. מבעיות משמעת קלות עד שריפה והריסת מכוניות, האלימות כלפי מורים הולכת וגדלה

סטירות, בעיטות, קללות ואיומים - זאת המציאות איתה מתמודדים מורים מכל רחבי הארץ בבית הספר. בסקר של ארגון המורים העל יסודיים שפורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות" טענו רובם המוחלט של המורים (87%) כי היו עדים לפחות פעם אחת לאלימות פיזית, אלימות מילולית או פגיעה ברכוש מצד תלמידים. 

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

עוד טענו כי 53% מהמורים נתקלו בסטירות, דחיפות וסיבובי ידיים, 29% נתקלו באגרופים ובעיטות, 60% נתקלו בקללות ובתנועות מגונות, 57% נתקלו בפגיעה במכוניות והרשימה עוד ארוכה. מורה מדרום הארץ מספר שכאשר ראה תלמיד מתנהג באגרסיביות כלפי תלמידה, התערב והרחיק את התלמיד מהמקום. "למחרת ראיתי שריטה עמוקה לכל אורך המכונית", הוא מספר. 

© אביהו שפירא

היה לי ברור שמדובר בתלמיד הזה, וכך נאמר לי גם על ידי תלמידים אחרים, אבל לא הייתה לי הוכחה. כעבור יומיים, בתום יום הלימודים, ראיתי ששניים מהצמיגים במכונית ללא אוויר. בדיקה הראתה לי שהם מנוקבים ושחתכו אותם. למחרת שברו לי את המראה. בשלב הזה התחלתי לחנות רחוק מבית הספר ולהגיע ברגל. מעבר לנזק הכספי הכבד, זו הייתה חוויה משפילה וכואבת".

ואיך זה נראה מהצד של התלמידים? נער מירושלים סיפר לפרוגי: "פעם אחת רבתי עם אחד המורים והוא זרק לי הערה בסגנון "אתה לא תצליח בחיים". אז בלי לחשוב יותר מידי, זרקתי עליו כיסא. אחד החברים שלי דחף אותו כדי שהכיסא לא ייפגע בו אז הכיסא פגע לו טיפה ביד ושבר חלון בכיתה. אני מתחרט על המעשה באופן חלקי - מצד אחד, אני מתחרט על מה שנעשה, אבל לא מתחרט על עצם זה שפעלתי ועשיתי מעשה". 

תגובות