המחאה האדומה החלה: בני נוער נגד הטרור. צילום: שקד אזולאי

המחאה האדומה החלה: בני נוער נגד הטרור

היום (ד') הגיעו אלפי בני נוער לבית הספר כשהם לבושים בחולצות אדומות שהמסר שלהם הוא לעצור את הטרור. מה בדיוק גרם לזה לקרות ולמה דווקא עכשיו?

יש תלמידים שבחרו לחזור היום לבית הספר בצורה מיוחדת ומקורית והכי חשוב - עם מסר. אלפי תלמידים בארץ, חילוניים ודתיים, הגיעו היום היישר מחופשת סוכות כשהם לבושים בחולצות אדומות לאות הזדהות עם קורבנות הטרור ומחאה על ההתמודדות עם התופעה.

בדף הפייסבוק שהקימו למחאה, כתבו אותם תלמידים: "המטרה שלנו היא כזו להגיד באופן ברור בתור תלמידי ישראל - נמאס. נמאס מאבנים שנזרקות, נמאס מייריות שנשמעות, נמאס מתינוקים שנשרפים". למה דווקא חולצות אדומות? כמחאה על הדם שנשפך. "כולנו בלי קשר לשמאל או ימין נגיע עם חולצות אדומות כמחאה על הדם שנשפך בלי שיעצרו אותו בלי שישמו לו סוף" כתבו בדף.

כרזת המחאה
כרזת המחאה © צילום מסך מפייסבוק

הרעיון למחאה קם בעקבות רצח נעמה ואיתם הנקין ונחמיה לביא ואהרון בנט, שאחריו החליטו בני הנוער כי לא ישארו אדישים למצב הבטחוני והרגישו צורך לעשות משהו בנידון במיוחד כאשר כולם חזרו לשגרה די במהירות לאחר הדיווחים והמקרים.

בבית החינוך המשותף במועצה האזורית חוף השרון ארגנו הבוקר התלמידים עצרת מחאה. "זה כבר לא משנה ימין ושמאל, אשכנזים ומזרחים, דתיים וחילונים, ואפילו לא יהודים וערבים. כשקבוצה של קיצונים עיוורים משנאה ושיכורים מריח הדם, משני הצדדים, עושים ככל העולה על רוחם ופוגעים במדינה של כולנו, הגיע הזמן לשים את כל הסכסוכים האלה בצד".

© מעוצה אזורית חוף השרון
תגובות