קרואסונים, עוגות או צ'יפס?! לא בבית ספרנו!. תכוננו להיפרד. צילום: נועה ריינה

קרואסונים, עוגות או צ'יפס?! לא בבית ספרנו!

תשכחו משוקולד שישפר לכם את הריכוז לפני המבחן: משנה הבאה בהתאם לחוזר המנכ"ל החדש שיצא, יהיה אסור להגיש ולמכור אוכל לא בריא בבית הספר. מה זה אומר שיהיה אסור למכור?

מכירים את הסיטואציה הזאת שאתם יושבים בשיעור ורק מחכים לצאת להפסקה כדי לקנות איזה מסטיק בטעם תות, סוכריה או שוקולד שימתיק לכם את היום? אז החל מהשנה הבאה כדאי שתפסיקו לפנטז. 

עוד מחדשות הצעירים והנוער בערוץ המגזין של פרוגי:

בהתאם ל-"החוק לפיקוח על איכות המזון ותזונה נכונה במוסדות חינוך, התשע"ד 2014" נכתב חוזר המנכ"ל שמתפרסם היום (ב׳), בו כתוב שתהיה חובה על קיוסקים בשטח החינוכי להקנות דפוסי אכילה נכונים ותזונה בריאה. חוזר המנכ"ל הזה נועד להבטיח לנו, התלמידים, תזונה מאוזנת ומגוונת ולספק עבורנו מזון איכותי. 

תגידו ביי ביי
תגידו ביי ביי © צילום מסך אינסטגרם

יהיה אסור להגיש או למכור בשטח המוסד החינוכי שתייה מתוקה ומזונות עשירים בסוכר (עוגות, עוגיות, קרואסונים, ופלים, ממתקים, סוכריות ועוד). בנוסף, יהיה אסור למכור גם מזונות מטוגנים ועשירים בשומן (צ'יפס וחטיפים מלוחים) ומזון מעובד מהחי והצומח, המכיל פוספטים וניטרטים (נקיניות וקבבים). אותם הדברים חלים גם לגבי ההסעדה בבתי הספר האלו: על האוכל חייב לעמוד בתנאים מסוימים בשביל שיהיה אפשר להגיש אותו בבית הספר.

גם לזה © נועה ריינה

אז מה כן יהיה מותר?

יוגורט לבן או טבעי, סלט פירות או ירקות טבעי, כריכים או פיתות מקמח מלא עם מילויים וממרחים שונים (ביצה, גבינה לבנה, טונה, אבוקדו סרדינים ועוד), מנה אישית של דגני בוקר ועוד. 

נפתלי בנט, שר החינוך אמר:"תפקידה של מערכת החינוך לקדם אורח חיים בריא בקרב ילדי ישראל. ילד שאוכל נכון ועושה פעילות גופנית הוא ילד בריא ומרוכז יותר בכיתה. אני מקווה שההרגלים שאנחנו מקנים לילדים בבתי הספר וגני הילדים יתרמו גם שלינוי הרגלי התזונה בקרב ההורים והמשפחה".

ארוחה בריאה יותר
ארוחה בריאה יותר © אינסטגרם

יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אליאב בטיטו: "אנו מברכים על הנחיות חוזר המנכ"ל החדש שנועדו לעשות סדר בתחום המזון בבתי הספר. אנו עדים בתקופה האחרונה למגמה חיובית בה יותר ויותר בני נוער שמים דגש לאורח חיים בריא ואין לנו ספק שמגמה זו צריכה לבוא לידי ביטוי גם במסגרת בית הספר. עם זאת, אנו קוראים למשרד החינוך לפעול גם בנושא מחירי הקפיטריות שם השוק פרוץ לחלוטין ולוודא כי מחירי המוצרים הינם סבירים ונגישים לכל תלמיד ותלמידה ללא קשר למוצאם הכלכלי. חשוב לזכור, כי אנו צרכנים שבויים ולכן מצב זה מחייב אוכל בריא, זול ואיכותי".

תגובות