"אינפוזיית קומבו": ההמצאה הישראלית של תלמידות כיתה יב'. דנה שרוני

"אינפוזיית קומבו": ההמצאה הישראלית של תלמידות כיתה יב'

כחלק מתוכנית "מדענים ומפתחים צעירים", זכו שלוש תלמידות כיתה יב' מכרמיאל בתחרות הארצית עם עבודת הגמר שלהן "אינפוזיה קומבו", במסגרת פרויקט ״עתידים״. עכשיו הן ייצגו את ישראל בתחרות בינלאומית בבריסל

טל כהן, יובל פלדמן ועמליה בן אשר הן הזוכות בתחרות "מדענים ומפתחים צעירים", עם פריוקט הגמר שהמציאו - "אינפוזיית קומבו". מתוך 49 עבודות שעלו לשלב הגמר, נבחרה העבודה שלהן שנועדה כדי להקל על החולים הזקוקים לקבל מספר תרופות הניתנות דרך מערכת אינפוזיה. כיום, ניתן להעביר דרך האינפוזיה רק תרופה אחרת והחלפת תרופות לוקחות זמן יקר ומשאבים יקרים. בזכות ההמצאה של הבנות יהיה ניתן להשתמש בכמה תרופות ולאפשר את המעבר מתרופה אחת לשניה לווריד המטופל.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אז בשביל להבין קצת יותר טוב על הפרויקט, על החוויה ועל הדרך שהן עברו אספנו אותן לשיחה קצרה: 

בנות, ספרו לי קצת על הפרויקט ועל עבודת הגמר שלכן:

"הפרויקט הוא מטעם תוכנית הנדסה ביו-רפואית בגליל - תוכנית "שפיצים" של עתידים, שאליה התקבלנו בכיתה י'. זאת תוכנית תלת שנתית שבמהלך השנה השנייה והשלישית עובדים על עבודות הגמר שהן בהיקף של 5 יחידות לבגרות. במהלך התוכנית קבלנו תמיכה של מנחים רבים הן מתחום הרפואה, הן מתחום הנדסת מכונות ומהנדסי תוכנה".

© דנה שרוני

"הפרויקט שלנו זה אינפוזיה שאנחנו קוראות לה אינפוזיית קומבו, הרעיון הוא להקל על כל תהליך מתן האינפוזיה ובמקום שהיא תיהייה מאוד תלויה באחות (שזה החלפת תרופות, לשים שטיפה בין לבין ובדיקה צמודה של אחות) אז החלטנו ליצור מערכת שתפעל עצמאית".

איך היה הפרויקט, כל הדרך המטורפת עד לזכייה?

"הדרך שעברנו עזרה לנו לפתח את היצירתיות, ללמוד דברים חדשים בתחום הטכנולוגי נתנה לנו ניסיון לחיים ולהתמודדויות עם קשיים. לכן אני חושבת שעכשיו כבר הבנו שלמרות שלפעמים נראה שלא נצליח, בסוף עם עבודה קשה אנחנו יכולות".

 אחרי הזכייה אתן טסות לחול לייצג את המדינה. יש חששות הכנות מיוחדות?

"כמובן שיש חששות ויש עוד עבודה רבה אבל אנחנו מקבלות תמיכה ועידוד מצד התוכנית, מהמשפחה והחברים. אנחנו מתכוונות להמשיך ולפתח את המוצר ויש לנו כבר לא מעט רעיונות כיצד ניתן לשדרג אותו".

© דנה שרוני

לסיכום, יש משהו שאתן רוצות לאחל לעצמכן להמשך הדרך?

"אנחנו מאחלות לנו בהצלחה כמובן וגם שנהנה, אני חושבת שהמסר שלנו מהפרויקט הוא שלא כל מה שהגיוני בתיאוריה עובד במציאות, אבל הכי חשוב זה לא להתייאש ולחשוב על פתרונות אחרים שיכולים לעבוד, לא להתייאש אף פעם, גם אם יש רגעים שזה ניראה הסוף, גם אם זה הסוף, לכל סוף זאת התחלה חדשה ונעשה אותה יותר טובה".

תגובות