משמרים את זיכרון השואה והגבורה: "מרד של תקווה". צילום מסך מפייסבוק

משמרים את זיכרון השואה והגבורה: "מרד של תקווה"

ביוזמת חברי תנועת ״דרור ישראל״ יצא לפועל מפעל ״מרד של תקווה״, שתכליתו הנצחה ושימור תוכן השואה והגבורה, ובאמצעות טקסים וסדנאות. כ-15 תערוכות יוצבו בערים השונות

האם רעיונות הדיכוי והגזענות של הצורר הנאצי נעלמו מהעולם? זו אחת מהשאלות העיקריות שעולות במפגשים השונים של פרויקט ״מרד של תקווה״ במסגרת אירועי יום השואה תשע״ו. חברי תנועת "דרור ישראל" יחל לפעול השבוע הקרוב במרכזי ערים ברחבי הארץ מפעל "מרד של תקווה". במסגרתו, כחמש עשרה תערוכות יוצבו ביישובים השונים, ובהן יפעלו במשך כל יום ויום טקסים, ערבי שירה, סדנאות ועוד.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הצפי הוא שאלפים צפויים לקחת חלק בפרויקט, ביניהם תלמידים, סטודנטים, קבוצות עולים ומבוגרים, אשר יחברו במטרה ליצור שיח מציאותי על החיים בישראל, בראי זיכרון השואה, תוך הפיכת השאלות השונות שצצות בעקבותיו לאקטואליות. הערים בהן המפעל יקח חלק כוללות בין היתר את כרמיאל, חיפה ועפולה בצפון, תל אביב ורחובות במרכז הארץ, ובאר שבע ושדרות בדרום.

© צילום מסך מפייסבוק

תוכן המפגשים והדרכת התערוכה כולל את תולדותיו של העם היהודי לפני המלחמה, הנאציזם כתפיסת עולם, אורח החיים בגטאות ובמחנות ההשמדה, וכן בהתנגדות היהודית, שאוגדת בתוכה את מרד גטו ורשה ואת המאבק על ערכים כמו חופש וצדק, לצד הרצון לגילויי האנושיות. התערוכה תתורגם במקומות שונים לשפה הרוסית והאמהרית במטרה להרחיב את קהל היעד שלה ולגוונו.

"אנו מעוניינים להנגיש את זיכרון השואה והגבורה לרבים וליצור מפעל עממי של שיחה ומפגש העוסק בשאלות חיות של החברה הישראלית היום", דבריה של מורן וייצנר, רכזת המפעל. "לא מדובר רק בלימוד ההיסטוריה אלא באיזה אנשים נהיה היום". רבים כותבים על השואה, קוראים עליה ורואים סרטים שקשורים בה אבל מעטים מאוד משוחחים עליה. פוגשים אותה לא רק כלימוד פרטי ההיסטוריה אלא כשאלה חיה" וייצנר הוסיפה.

© צילום מסך מפייסבוק

"אני מאמינה ש"מרד של תקווה", בניגוד למוזיאון, יפגיש רבים בקהילה שלהם עם השאלות העולות מהשואה ויצליח לחלחל למקומות רבים ולתת תקווה לאנשים". התנועה האמונה על הפרויקט, ״דרור ישראל״, היא תנועה חברתית-שיתופית שבמסגרתה פועלים עשרות אלפי חניכים ומאות בוגרים, וכוללת בתוכה את הנוער העובד והלומד, מרח"ב ואת קהיליית קיבוצי הקבוצות השתפנית-משימתית.

 

 

תגובות