בעקבות הסערה הפוליטית: ראיון עם סגן יו"ר נוער הליכוד. עומר דמרי

בעקבות הסערה הפוליטית: ראיון עם סגן יו"ר נוער הליכוד

אור עמיאור הוא סגן יו"ר נוער הליכוד, בראיון מיוחד לאור המצב הפוליטי הסוער הוא מספר לנו על פעילות נוער הליכוד, דעתו על המערכת הפוליטית האחרונה והאם הוא רוצה להיות פוליטקאי. "אנחנו צריכים לשאוף לשיח פתוח, מקבל ופחות אלים"

במהלך השבועות האחרונים עוברת המערכת הפוליטית תהפוכות רבות. החל מהמשא ומתן של הליכוד עם מפלגת העבודה, דרך התפטרותו של שר הביטחון משה יעלון ועד הכניסה של ליברמן וחברי מפלגתו לקואליציה וכניסתו לתפקיד שר הביטחון וההשלכות של מקרה. כדי להבין את הסערה הפוליטית מנקודת מבט של בני נוער שוחחנו עם אור עמיאור, סגן יו"ר נוער הליכוד, המפלגה שעומדת בראש הסערה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"ישראל ביתנו היא שותפה טבעית לממשלת ימין לאומית" 

ספר לנו על נוער הליכוד, מה התפקיד שלכם ומהם הדברים שאתם עושים? 

"נוער הליכוד הוא הבית האידאולוגי של בני נוער שתומכים בליכוד ובערכיו. בני הנוער כאן מוצאים ביטוי ומקום לעשייה פוליטית, חברתית ואידאולוגית התואמות את רעיונות הימין הלאומי והליברליזם הכלכלי אותם הובילו ז'בוטינסקי ובגין. הארגון מפעיל סניפים בכל רחבי הארץ, שם אנחנו מובילים לעשייה אידאולוגית אותה אנחנו מקדמים דרך הצעות חוק, הפגנות וקמפיינים הנוגעים לבני נוער בכלל ולליכוד בפרט. כמו כן אנחנו שמים דגש על התנדבויות למען הקהילה עם חיילים, ניצולי שואה, נזקקים ועוד. הדבר הכי חשוב לדעתי בעשייה שלנו הוא החזרה לשורשים. אנו עורכים הרצאות וסיורים במרכז מורשת בגין, מצודת זאב ותל חי, על מנת להכיר את עברינו ולינוק מהשורשים את ערכינו". 

© עומר דמרי

אחת המפלגות שתקפה את הליכוד ואת ראש הממשלה היא ישראל ביתנו, עכשיו היא נכנסת לקואליציה. האם אתה תומך בכניסתה?

"אני מברך על כניסתה של מפלגת ישראל ביתנו לקואליציה, אני חושב שהיא שותפה טבעית לממשלת ימין לאומית אותה אנו מובילים. העם נתן מנדט ברור למחנה הלאומי בבחירות האחרונות. ראש הממשלה נתניהו קשוב לבחירתם של האזרחים ועל כן צירף אותם. זה היה מתבקש מההתחלה, וכעת קיבלנו קואליציה יציבה, חזקה ולאומית".

כחלק מההסכם הקואליציוני עם ישראל ביתנו הוחלט על מינוי יו״ר המפלגה, אביגדור ליברמן, לשר ביטחון. ההחלטה על מינויו עוררה סערה בעקבות אמירות קיצוניות שאמר בעבר. ״אני באופן אישי מקווה שהוא יגלה יותר אחריות ויקבל החלטות בשיקול דעת מאשר נהג בעבר", אומר אור.

בעקבות מינויו של ליברמן לשר ביטחון הודח משה יעלון, שכיהן עד עתה כשר הביטחון, ממשרד הביטחון. הוא מצידו הודיע בשבוע שעבר כי הוא לוקח פסק זמן מהפוליטיקה ויתמודד בעתיד על הנהגת המדינה. ״יעלון אדם בעל יושר, אשר שירת רבות את מדינת ישראל, הן בצבא והן בממשלה ועל כך אני מוקיר לו תודה, צר לי שהחליט לפרוש כאשר הוחלט שיעזוב את תיק הביטחון. ישנם דרכים רבות לשרת את אזרחי ישראל, בתפקידים ובמשרדים אחרים, לאו דווקא בביטחון". 

אור ויו"ר מפלגת הליכוד, ראש הממשלה© קובי צרפתי

"האזרחים במדינה דעתניים ונאמנים לאידאולוגיה ולמחנה אליו הם משתייכים"

במהלך החודשים האחרונים התנהל משא ומתן עם בוז'י הרצוג בדבר כניסה לממשלה, המגעים התפוצצו עם כניסתו של ליברמן. מה לדעתך היה קורה עם המחנה הציוני היו נכנסים לקואליציה?

״זה תלוי באיזה תפקידים הם יכהנו, מהם ההסכמים הקואליציוניים, ואיך מגשרים על הפערים. אני בוטח בראש הממשלה שעשה את המעשה הנכון, ולשמחתי הרכיב ממשלה לאומית ויציבה, כמו שהובטח לפני הבחירות". 

אי כניסתו של הרצוג לממשלה יכולה לגרום ליותר פילוג והקצנה בעם, לדעתך?

"אני לא חושב. האזרחים במדינה דעתניים ונאמנים לאידאולוגיה ולמחנה אליו הם משתייכים. הם הצביעו והביעו את אמונם בדבר אחד ולא באחר. ישנו הבדל ברור בין המחנות, וזה מראה שאנו מדינה דמוקרטית מגוונת בדעות, ולא כולם חייבים להסכים לדעה אחת. קיצוניים יהיו בכל מקרה לצערי, תפקידנו להשמיע את הקול השפוי". 

מה דעתך על המערכת הפוליטית?

״כמו בכל מערכת יש תמיד דברים טובים ודברים שצריך לתקן. במדינת ישראל יש לנו מערכת פוליטית יציבה, פלורליסטית ודמוקרטית. אני חושב שיש חופש ביטוי במדינה, ואנחנו מקיימים דמוקרטיה אמיתית". 

אור גם נברך לטובה את התופעה של ירידת גילם של חברי הכנסת: "אני שמח לראות בשנים האחרונות תופעה מרעננת בקרב הגילאים הצעירים של חברי הכנסת שלנו. כשפעם היינו רגילים לראות מנהיגים בגילאים מבוגרים, כמו פרס ושמיר. היום הם צעירים יותר, כמו לפיד ובנט. ציבור הבוחרים רוצה אנשים צעירים שגדלו בדור שלו. זה נותן תחושה של חיבור אל חברי הכנסת, ולא של ריחוק מאת היושבים למעלה בגבעת רם".

© שלומי וריאטי

מנגד מזכיר אור את ההקצנה והשיסוע הקיימת במערכת. ״ישנם גם דברים טעונים שיפור. אנו עדים לעיתים לתופעות אשר פוגעות אנושות באמון הציבור, וזאת הסכנה הכי חמורה לדעתי. המשפט החוזר ונשנה: "למה להצביע? בסוף כולם גונבים" הוא עצוב. חקירות, נשיא ורה"מ לשעבר בכלא, שיח אלים ודורסני במליאה ובוועדות הכנסת, לא מוסיפים כבוד לדמוקרטיה הישראלית ולמערכת הפוליטית. אנחנו צריכים לשאוף לשיח פתוח, מקבל ופחות אלים. זוהי משימה שעל נבחרינו בכנסת להוביל, או לכל הפחות לשמש דוגמא אישית". 

אתה רוצה לקחת חלק במערכת הפוליטית בעתיד?     

"השאיפה שלי היא לשרת את עם ישראל, ולהיות במקום שישפיע כמה שיותר. אני מאמין שזו השליחות שלי. אנחנו נמצאים היום ופועלים עם נוער מדהים. ציוני וערכי החושב על הכלל. אנחנו בדרך הנכונה ליצור חברה טובה יותר. העשייה שלי ושל חבריי בנוער היא אמיתית "שלא על מנת לקבל פרס" ככה שהפוליטיקה תחכה, בינתיים עובדים". 

תגובות