עוצרים את זוועת שריפת החיות במדורות ל"ג בעומר. צילום: שחר לחיאני

עוצרים את זוועת שריפת החיות במדורות ל"ג בעומר

שחר ליאני מקימת הפרויקט "עוצרים את הזוועה" עם עוד הרבה אחרים יערכו סיורים בל"ג בעומר בשנה החמישית בשביל למנוע התעללות בבעלי חיים במדורות

שחר ליאני מקימת הפרויקט "עוצרים את הזוועה". עם עוד הרבה אחרים יערכו סיורים בל"ג בעומר בשנה החמישית בשביל למנוע התעללות בבעלי חיים במדורות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי: 

מדי שנה בל"ג בעומר מתים ונפגעים עשרות עד מאות בעלי חיים במדורות. בשביל למנוע מקרים כאלו הוקם פרויקט למניעת הפגיעה "אנחנו מתארגנים בקבוצות מסודרות ויוצאים לסייר, את המתנדבים גייסנו דרך הפייסבוק ופעילים למען בעלי חיים" מספרת לנו שחר על הפרויקט ומפרטת על הרעיון ליוזמה "לפני שש שנים שמעתי שנשרף כלב ברמת גן, הרעיון שזה קורה מאוד קרוב לבית, מאוד כאב לי ושנה אחרי התחלתי עם הפרויקט".

אחד הכלבים שהצליחו להציל
אחד הכלבים שהצליחו להציל © שחר לחיאני

עד תחילת הפרויקט המודעות לפרויקט הייתה נמוכה, "המון אכפתיים לנושא אבל לא הרבה מודעים, כלומר רוב העבודה הייתה ליידע את האנשים שקיימת תופעה זו, חשוב לעשות הסברה בבתי הספר".

עשרות בעלי חיים ניצלים בזכות פרויקט זה אבל עדיין יש בעלי חיים שלא מספיקים להגיע אליהם בזמן: "היה בעוטף עזה נערים ששרפו אמא וגורים." הפרויקט הגביר את העירנות מסביב אבל לא תמיד זה מספיק. חשוב שבני הנוער ידעו לשים גבולות כשזה מגיע לנושאים חשובים כל כך, במיוחד מסביב למדורה כשחיים של בעלי חיים תלויים בזה.

אחד החתולים שנשרפו
אחד החתולים שנשרפו © שחר לחיאני

עמותת "הכל חי" נותנת השנה לפרויקט גב כלכלי, זוהי עמותה שפועלת בארץ ובחו"ל על הסברה בבתי ספר, נותנות סיוע לבעלי החיים באמצעות חקיקה, חינוך ותמיכה וכך מצילה אותם ממקרים אכזריים של התעללות בדרכים השונות שקיימות כיום, בנוסף לעמותה כל מי שמגיע לסייר במדורות עושה זאת בהתנדבות בלבד וללא תשלום.

ל"ג בעומר הוא מהנה וכך גם מסוכן, גם לנו וגם להם, שחר ממליצה: "לפקוח עיניים, אם נתקלים במצב חשוד ליצור קשר עם המשטרה ואיתנו".

אפשר ליהנות מסביב למדורה גם בלי התעללות, הפרויקט הוקם בשביל לתת קול לחיות שלא יכולות להגיד לבני הנוער שמתעללים בה להפסיק. התקווה היא שיום יבוא וכולנו נבין את כאבם ולא יצטרכו יותר לצאת לסייר בל"ג בעומר.

© באדיבות שחר לחיאני



תגובות