סטודנט שים לב: שינויים בבחינת הפסיכומטרי . לומדים לפסיכומטרי. צילום: פייסבוק

סטודנט שים לב: שינויים בבחינת הפסיכומטרי

בחודש אוקטובר הקרוב יוכנסו שינויים בבחינת הפסיכומטרי שמובילה לחששות ומתח רב אצל צעירים וצעירות רבים בארץ. אז מה בדיוק הולך להתווסף לבחינה ואיזה שאלות ירדו? כל הפרטים בפנים

הסיוט של כל צעיר וצעירה בארץ שמשתחררים מהצבא, היא בחינת הפסיכומטרי המאיימת, שמהווה תנאי הכרחי לתחילת הלימודים האקדמיים באוניברסיטה.

לאחרונה, הוחלט במשרד החינוך לשנות את שיטת הפסיכומטרי החל ממחזור אוקטובר הקרוב. לכל המודאגים שביניכם,"פרוגי" מציג לכם את כל השינויים הצפויים בבחינה.

כיום, בחינת הפסיכומטרי מורכבת משלושה פרקים: חשיבה מילולית, חשיבה כמותית ואנגלית. לכל פרק הוקצו 25 דקות לפתרון של 50 שאלות. 

בין השינויים הצפויים להיכנס לבחינה: מטלה חדשה בהבעה שתכלול כתיבת חיבור באורך 20-30 שורות בתוך פחות משלושים דקות. המטלה תיכנס לתוך פרק החשיבה המילולית ותהווה 25 אחוז מהציון בפרק זה. 

פחות שאלות במגוון נושאים

לצד הוספת מטלת החיבור, בחשיבה המילולית תרדנה כל השאלות על מילים וביטויים והחלפת אותיות. בחשיבה הכמותית תרדנה כל השאלות מסוג "השוואה כמותית". גם בפרק האנגלית יקטן מספר השאלות אך לא ישתנה סוג השאלות.

לדוברי השפות השונות, אל דאגה. אתם תוכלו לכתוב בשפה בה אתם נבחנים. נבחני הנוסח המשולב יוכלו לכתוב את מטלת הכתיבה בעברית, באנגלית, או בכל אחת משפות הלקסיקון: רוסית, אמהרית, גרמנית, איטלקית, פורטוגזית, הולנדית, הונגרית. 

למי שעדיין מודאג, אתר המרכז הארצי לבחינות והערכה פירסם חוברת ובה הנחיות לגבי השינויים והבחינה החדשה. דסק החדשות של "פרוגי" מאחל לכם בהצלחה!

>> הצטרפו לעמוד הפייסבוק של פרוגי

תגובות