ביוזמת התלמידים: הכנס לייעול מערכת החינוך ובתי הספר. צילום: דוברות מועצת התלמידים והנוער הארצית

ביוזמת התלמידים: הכנס לייעול מערכת החינוך ובתי הספר

אתמול (ג'), התקיים כנס בשם "קול החינוך" שאסף את כל השותפים למערכת החינוך, מתלמידים ועד לבכירים במשרד החינוך, בשביל לדון בנושאים הקריטיים שקשורים למבנה ולתכנים בבית הספר. טור אישי של סיו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית

לפני שנה בערך, כשכיהנתי כמזכ"ל מועצת התלמידים והנוער הארצית, יחד עם נציגה נוספת במועצה, מאיה מרקוס, קצת השתגענו. השיגעון היה סביב מערכת החינוך. ראינו כל כך הרבה דברים שמערכת החינוך צריכה לשפר וצורות התנהלות שחייבות להשתנות. השיגעון הוביל אותנו למעשה שנרקם וגובש במשך שנה שלמה במשך שנה שלמה. הרעיון נבנה לאט לאט כאשר הנחת הבסיס שלנו במועצת התלמידים והנוער הארצית הייתה שלא יהיה ניתן לשנות דבר וחצי דבר במערכת, כל עוד לא נקיים שיח בין כל השותפים בה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

© דוברות מועצת התלמידים והנוער הארצית

אחרי הכנות רבות, הרעיון התממש למציאות ואתמול (ג') התקיים לראשונה בישראל כנס ששם סביב שולחנות עגולים את כל השותפים למערכת החינוך; תלמידים, הורים, מורים, בכירי משרד החינוך, מנהלי בתי ספר, מנהלי מחלקות חינוך ונוער ברשויות מקומיות, אנשי אקדמיה ונוספים.

האירוע היה היסטורי ומרגש אבל יותר מכך הוא היה מעשי ורציני. הדיונים בשולחנות העגולים שהתקיימו בכנס והובלו על ידי מדריכים צעירים ומבוגרים יחד, הובילו לתובנות משמעותיות מאוד לגבי עיצוב דמות בוגר מערכת החינוך. בוגר שהוא בעל ערכים, כישורי חיים ויכולת קבלת החלטות.

בנוסף, דובר על בית הספר העתידי - שינויים הן מבחינת מבנה והן מבחינת תכני הלמידה. בית ספר שיהיו בו שינויים דרמטיים במבנה הפיסי, כך שיווצרו מרחבי למידה משמעותיים יותר. מהצד התוכני - נרצה כי תהיה התעמקות יתרה בכל תחומי הדעת, כולל שילוב מפמ"רים (מפקח מרכז) בדיונים השונים בקרב אנשי החינוך. הוצבו יעדי פרקטיקות לטווח הקצר והארוך - פעולות מעשיות שיביאו אל התוצרים הרצויים במערכת.

© דוברות מועצת התלמידים והנוער הארצית

אמנם כנס "קול החינוך" נבנה במשך זמן רב והעבודה הייתה מרובה, אך הוא לא הסוף של התהליך, אלא רק ההתחלה. מסמך התובנות שנכתב בכנס יוגש לשר החינוך, מר נפתלי בנט ומנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב. מטרתו היא להוות חלק משמעותי מתכנית העבודה של משרד החינוך וכעת עלינו לבחון ולשים לב שהדבר אכן קורה, את זה נעשה באמצעות מעקב משותף עם השותפים שלנו בגופים שהובילו יחד אתנו את הכנס.

© דוברות מועצת התלמידים והנוער הארצית

 

תגובות