דורשים שוב: תלמידי מדעי המחשב מבקשים מועד ב'. צילום: shutterstock

דורשים שוב: תלמידי מדעי המחשב מבקשים מועד ב'

אתמול (ג') התקיימה הבגרות השנתית במדעי המחשב וכידוע אין לבגרות זו מועד ב', מדובר במועד חד שנתי. התלמידים שניגשו מתלוננים על הקושי הרב של הבחינה ודורשים מועד נוסף שיתבצע יחד עם שאר מבחני מועדי ב' בחודש יולי הקרוב

אחרי עיצומי החרדים ובקשותיהם לדחות את חגיגות ל"ג בעומר ושינוי ברגע האחרון של מועד בחינת הבגרות במדעי המחשב, ניגשו אתמול (ג') מאות תלמידים ברחבי הארץ לבחינת הבגרות בהיקף של חמש יחידות לימוד. מרגע סיום הבחינה ובמהלך הבגרות עצמה נשמעו אין סוף תגובות של תלמידים על רמת הקושי של הבחינה. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אתמול נפתחו צ'אטים בין תלמידים שם הם דנים על רמת הבגרות ולטענתם היא הייתה קשה מתמיד. תלמידי המגמה בכיתות י"א יוכלו לגשת שוב לבגרות בשנה הבאה, אך תלמידי כיתה י"ב נמצאים במצב של חוסר וודאות, שכן לבחינת הבגרות במדעי המחשב יש מועד אחד, מועד קיץ. תלמידי כיתה י"ב יצטרכו לגשת לבגרות בפעם נוספת בכדי לשפר את הציון רק בשנה הבאה, במהלך השירות הצבאי ובלי ציון ההגשה שיכול להגן להם על ציון.

בחינה בלי מועד ב'
בחינה בלי מועד ב' © gettyimages

תלמידי כיתה י"ב מרמת גן שנבחנו אתמול, פתחו עצומה בכדי לבקש ממשרד החינוך התייחסות לרמת הקושי הגבוהה שהייתה בבחינה. "פתחנו את העצומה כי נתקלנו בסוג שאלון מאתגר ושונה מהרגיל. בנוסף לעובדה שזהו השאלון במסגרת הרפורמה ללמידה משמעותית - נבחנים על כל החומר בשאלון אחד בודד, ולא בשניים כמו בעבר. דבר הגורם לכך שהבגרות תהייה קשה יותר". שוב אנו נתקלים בהשפעות של שינוי הרפורמה על תלמידי כיתה י"ב. 

"בעקבות העצומה אנחנו רוצים לקבל מענה הולם ממשרד החינוך בצורת פקטור משמעותי או מועד חוזר" מספרים יוזמי העצומה. "אין ספק כי השאלון שהתקיים היום היה שונה מכל בגרות שהייתה בעבר, הן בסוג השאלות והן ברמת הקושי של הבחינה". 

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "במטה הבחינות אשר ליווה לאורך כל היום את בחינת הבגרות במחשבים, לא התקבלו דיווחים או תלונות אודות הקושי של הבחינה. עם זאת, לנוכח הטענות שעלו לאחר הבחינה, המשרד יערוך בדיקה בנושא. אם יימצא שעלה קושי, המשרד ייתן את המענים הנדרשים".

מלבד העצומה המדוברת, התלמידים מודאגים גם לגבי הבגרות במתמטיקה שלהם. הסיבה: נשיא ארצות הברית - דונאלד טראמפ. הנשיא אמור לסייר בירושלים בדיוק ביום בו מתקיימת בחינת הבגרות, והתלמידים בעיר די חוששים שלא יצליחו להגיע בזמן למוסדות שכן אזורים רבים בעיר ייחסמו לתנועה או יתעכבו. נעשתה פנייה גם לשר החינוך נפתלי בנט, והציגו בפניו שתי פתרונות: או לדחות את הבגרות במתמטיקה, או שמי שלומד בבתי ספר שייחסמו בצירי התנועה הסמוכים לביקור יוכלו להבחן במוקמות אחרים.

נפתלי בנט
נפתלי בנט © GettyImages

ממשרד החינוך הגיבו שכרגע הכל מתקיים כמתוכנן, והם יטפלו בבעיות נקודתיות, אם יהיו.

 
תגובות