טראמפ נחת בישראל: "הזדמנות נדירה לביטחון ושלום". צילום מסך משידור חי ynet

טראמפ נחת בישראל: "הזדמנות נדירה לביטחון ושלום"

לפני כשעה נחת מטוסו של נשיא ארצות הברית בנתב"ג וכעבור רבע שעה יצא מדלת המטוס כשהוא מלווה באשתו מלניה. את פניהם קיבלו ראש הממשלה ורעייתו ונשיא המדינה ורעייתו

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ורעייתו מלניה נחתו ב-12:22 עם מטוס "אייר פורס 1" בנתב"ג לביקור היסטורי בישראל. כעבור רבע שעה יצאו נשיא ארה"ב ורעייתו מדלת המטוס והתקבלו על ידי נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו וראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"נפלא להיות כאן בישראל", אמר טראמפ בתחילת נאומו בנתב"ג. הוא פנה לראש הממשלה ולנשיא המדינה ואמר להם: "אני אסיר תודה מעומק לבי על ההזמנה שלכם ולכבוד הוא לי להיות כאן. בביקור הראשון שלי כנשיא ארצות הברית אני מגיע לארץ הקדושה והעתיקה כדי לאשר מחדש את הקשר הבלתי ניתן לשבירה בין ארה"ב למדינת ישראל". "בארץ הזו, העשירה בהיסטוריה, ישראל בנתה את אחת מהציביליזציות המדהימות בעולם - חזקה, נחושה ומשגשגת", הוסיף הנשיא האמריקני. "עלינו לעבוד ביחד כדי לבנות עתיד שבו האומות באזור חיות בשלום, שהילדים שלנו יוכלו לגדול בביטחון וללא טרור ואלימות".

© מוטי קמחי

טראמפ גם התייחס לתחנה הראשונה שלו במסע – סעודיה – ואמר: "בימים האחרונים מצאתי סיבות חדשות לתקווה. סיימתי ביקור בסעודיה, שם נפגשתי עם המלך סלמאן ועם המנהיגים מהעולם הערבי והמוסלמי. בביקור הזה הסכמנו על הסכם היסטורי לשיתוף פעולה במלחמה נגד הטרור והאידיאולוגיה המרושעת שלו. המסע הבא שלי ייקח אותי לפגוש את האפיפיור ושותפינו באירופה".

עם ירידתו מהמטוס בירך נתניהו את טראמפ. "ברוך הבא חברנו הטוב", אמר ראש הממשלה לנשיא המדינה. הנשיא ריבלין היה ראשון הנואמים בטקס הרשמי. "ברוכים הבאים לישראל", בירך ריבלין. "ביקורכם הוא סמל לקשר הבלתי ניתן לערעור בין ישראל לארה"ב".

© מוטי קמחי

לאחר ריבלין נאם ראש הממשלה נתניהו. "הביקור שלכם כאן הוא היסטורי. מעולם בעבר לא כלל נשיא ארה"ב בביקורו הראשון מחוץ לארה"ב את ישראל", אמר נתניהו. "אתמול נשאת נאום עוצמתי בסעודיה וקראת לכל האומות להילחם בטרור ובקיצוניות. במשך 69 שנה ישראל עשתה בדיוק את זה. ישראל חולקת את המחויבות שלך לשלום כפי שביטאת אתמול. עשינו כבר שלום עם מצרים ועם ירדן, וישראל מושיטה יד לשלום לכל השכנים שלנו, כולל הפלסטינים. השלום שאנו מחפשים הוא אמיתי ובר קיימא, שבו המדינה היהודית מקבלת הכרה. הביטחון נשאר בידי ישראל והסכסוך מסתיים אחת ולתמיד".

טראמפ מגיע לישראל מלווה בכ-1,300 אמריקנים כולל מאבטחים, אנשי השירות החשאי, חיילי מארינס, ואנשי פמלייה שתפסו כמעט את כל החדרים הפנויים בבתי המלון בירושלים. בסיום הטקס הקצר יטוס טראמפ לירושלים במסוק הנשיאותי "מארין 1". בהמשך היום מתוכנן לאורחים הנכבדים סיור בירושלים וביקור בכותל ובכנסיית הקבר. אחר הצהריים שרה ומלניה יבקרו בבית החולים הדסה עין כרם. מחר נשיא ארצות הברית ורעייתו יבקרו בבית לחם ובמוזיאון "יד ושם".

 

תגובות