אמ;לק: תחרות ספינרים מיוחדת ומחאת הנכים. צילום מסך מיוטיוב

אמ;לק: תחרות ספינרים מיוחדת ומחאת הנכים

גם בסוף השבוע הזה אנחנו פה עם הפינה השבועית שמסכמת במיוחד עבורכם את כל האירועים הכי חשובים ומעניינים שהתרחשו השבוע כדי שתישארו הכי מעודכנים. הפעם: יום ירושלים הבינלאומי, תחרות ספינרים מיוחדת ומחאת הנכים עולה שלב

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה לנו השבוע? רציתם לדעת יותר, אבל הייתם עסוקים בסיום הלימודים או בבחינת הבגרות בלשון? בדיוק בשביל זה הבאנו לכם גם השבוע את העדכונים שאסור לכם להחמיץ!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 עמירם לוין פורש מהמירוץ לראשות העבודה

רק לפני חודשיים הכריז האלוף במילואים עמירם לוין כי ירוץ לראשות מפלגת "העבודה". במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול, יום ו', הודיע כי הוא פורש מהמירוץ ותומך באבי גבאי, שכיהן בתפקיד השר להגנת הסביבה במפלגת "כולנו" שבראשות שר האוצר, משה כחלון.

חוסמים את הכביש ומאיימים להצית: מחאת הנכים עולה שלב

מאבק הנכים להעלאת קצבת הנכות והדרישה להשוות אותה לשכר המינימום, עלה השבוע מדרגה כאשר עשרות נכים חסמו ביום רביעי את הכניסה לנתב"ג מכיוון כביש 1 וקשרו עצמם בשרשראות, שפכו סולר על עצמם ואיימו להצית את עצמם. בדרישתם להשוות את קצבאות הנכות לשכר המינימום. נראה כי מאבקם הצליח לאחר מסיבת עיתונאים שנערכה ביום חמישי ובה הודיע יושב ראש הקואליציה, דוד ביטן כי קצבת הנכות תועלה ל- 4,000 שקלים. להעלאת הקצבה ישנה תמיכה רחבה גם בקרב חברי הקואליציה וגם בקרב חברי האופוזיציה.

 יום ירושלים הבינלאומי: שריפת דגלי ישראל והנחת קברים

 יום שישי האחרון של חודש הרמדאן, הוקדש באיראן ובמדינות נוספות בעולם המוסלמי להזדהות במאבק הפלסטיני במדינת ישראל. במסגרתו, מיליונים יצאו לרחובות, וקראו נגד ישראל והציונות. יום זה, שיזם מוביל המהפכה האסלאמית באיראן, האייתוללה ח'ומייני, בא להביע הזדהות עם הפלסטינים, תוך שריפת דגלים של ישראל וארה"ב במרכז הרחוב.

 בית המשפט בהחלטה באשר לחומרים של אולמרט 

לאחר שמשטרת ישראל ערכה פשיטה על הוצאת "ידיעות ספרים", שבמסגרתה נמצאו 11 אלף מיילים הקשורים לראש ממשלת ישראל לשעבר, אהוד אולמרט, פסק השבוע בית המשפט בנושא. ביום חמישי בבוקר החליט שופט השלום בפתח תקווה כי על המשטרה להחזיר להוצאה את החומר שנלקח במהלך החיפוש, אשר קשור לפרקים מספרו של אולמרט, למעט שני פרקים שנפסלו בצנזורה ועוברים בדיקה.

אולמרט לפני כניסתו לכלא © צילום מסך מיוטיוב

 מסובבים את כולם: תלמידי כיתה ג' VS קשישי גני תקווה

 תחרות ספינרים ראשונה מסוגה בארץ נערכה השבוע ביום שני בין תלמידי כיתה ג' מגני תקווה לבין אזרחים וותיקים ביישוב. לאחר אימון בתרגילי ספינר, הגיעו התלמידים לדיור המוגן ביישובם, שם נפגשו עם האזרחים הוותיקים והחלו בתחרות. התלמידים הדהימו ביכולות שליטה על הספינר ותוך זמן קצר צמצמו פערים עם הקשישים הלהוטים. שני הצדדים נהנו והתרגשו, ולאחר התחרות החליפו שמות של חנויות ספינר ופעלולים.

התלמידים מתחרים נגד הקשישים © צילום מסך
תגובות