בת 17: "סיימתי את י"א עם נכשלים". צילום: shutterstock. אילוסטרציה

בת 17: "סיימתי את י"א עם נכשלים"

לכולנו חשוב להצליח בלימודים ולהצטיין בכל מה שאנחנו עושים, בעיקר כשמדובר בכיתה חשובה כמו י"א. אבל לא פעם, אנחנו משקיעים את כל הנשמה שלנו כדי להצליח במשהו וחווים כישלון. מה עושים במצב כזה? מתייאשים, או מחייכים לכישלון שלנו ומראים לו שהוא לא יפיל אותנו?

השבוע ציינו את סיום שנת הלימודים בחטיבות ובתיכונים, וכמובן קיבלנו תעודות, שמסכמות את ההישגים שלנו בשנת הלימודים החולפת. בעוד שחלקנו היינו מרוצים ממה שראינו וקיבלנו את התעודה בחיוך גדול, אחרים הגיבו בבכי, בעצב ואפילו בייאוש, בדיוק כפי שקרה לנערה בת ה-17, אשר פנתה בבקשה לעזרה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"אני בכיתה י"א ועכשיו סיימתי ללמוד", כך כותבת הנערה שפנתה לגולשי אתר askpeople. "כל המחצית הזאת הייתה נוראית, הכי גרועה שהייתה לי ולא רק בגלל שהיה לי קשה עם העומס, אלא בגלל שאיבדתי מישהו קרוב וזה השפיע עליי בלימודים". לדבריה, המצוקה הזאת השפיעה עליה באופן מהותי וגרמה לה להפסיד ימי לימודים רבים, וביניהם מבחנים ומתכונות. היא אף מציינת שזה גרם לה לרדת מהרמה הגבוהה של חמש יחידות לימוד במתמטיקה לרמה הנמוכה ביותר, שלוש יחידות. מלבד התחושה שלה, שהעתיד שלה נהרס, היא משתפת את הגולשים בכך שקיבלה צעקות מהמורים והמנהלת, ולמרות שהיא מנסה לקחת את עצמה בידיים וללמוד, בכל פעם יש לה נפילה, שגורמת לה לבכות מחדש. הנערה בטוחה שהמקרה שלה אבוד ושלא משנה כמה תשקיע, היא כבר לא תצליח ומרוב ייאוש היא החליטה לפנות לגולשים בבקשה לעזרה: "גם אם אשקיע בכל הבגרויות הציונים שלי לא יהיו טובים, כי המגנים שלי ממש נמוכים . כבר מיואשת מהחיים האלה ולא יודעת מה לעשות. בבקשה תעזרו לי".

© צילום מסך

 הגולשים נענו לבקשת הנערה בעצות מפורטות ומועילות. "לשתף, לא לשמור בבטן את הדברים שכואבים לך, להציף החוצה את הקושי שאת חווה בעקבות המוות של האדם הקרוב אלייך, אולי אפילו לנסות שיחה אצל פסיכולוג.העיקר הוא לא להחליט שפה את נתקעת, שתישארי במצב הנפשי הזה לכל משך שארית חייך אלא שאת נחושה לשנות את אותו ולהרגיש יותר טוב!", כתבה אחת הגולשות. "קחי את הכל יותר בקלות, תאמיני לי שלא שווה להיות מיואשים משום דבר בחיים. את מסוגלת להצליח. רק צריכה להתאים את המשימות שיש לפנייך למצב שבו את נמצאת ולאט לאט לצאת מהמצב הזה", הצטרף גולש אחר.

© צילום מסך

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שציון הוא רק מספר שלא משקף את מי שאתם באמת.

תגובות