אמ;לק: צמיגים בוערים ביפו. צילום: דוברות המשטרה

אמ;לק: צמיגים בוערים ביפו

גם בסוף השבוע הזה אנחנו פה עם הפינה השבועית שמסכמת במיוחד עבורכם את כל האירועים הכי חשובים ומעניינים שהתרחשו השבוע כדי שתישארו מעודכנים. הפעם: אירוע דקירה בשגריות ישראל, צפון קוריאה שיגרה טיל בין-יבשתי ושריפת הצמיגים ביפו

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה השבוע? רציתם לדעת יותר, אבל הייתם עסוקים בלמלא את הארנק? בדיוק בשביל זה הבאנו לכם גם השבוע את העדכונים שאסור לכם להחמיץ!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 שריפת הצמיגים ביפו

אתמול בלילה אירע מרדף משטרתי ביפו לאחר שנשמעו יריות לעבר קצבייה ברחוב יפת.לאחר מכן, ניסו החשודים להימלט והמרדף הסתיים במותו של אחד החשודים ובפציעתו של השני. בעקבות כך, בצהרי היום (שבת), הובערו צמיגים ונופצה שמשה של ניידת משטרה באותו הרחוב על ידי רעולי פנים. המשטרה הגיעה למקום האירוע, עיכבה לחקירה שניים מן המפגינים אשר יידו אבנים וכן מרכז יפו נחסם לתנועה.

הבערת הצמיגים ביפו
הבערת הצמיגים ביפו © דוברות המשטרה

לאחר שבתחילת החודש, שיגרה צפון קוריאה את הטיל הבין-היבשתי הראשון שלה, אתמול (ו'), היא עשתה זאת שוב בשעות הלילה המאוחרות לפי השעון המקומי של המדינה. כפי שפורסם באמצעי התקשורת בעולם, לדברי דובר הפטנגון (מטה משרד ההגנה האמריקאי) השיגור היה צפוי והוא בוצע ממפעל נשק בצפון המדינה. קין ג'ונג און, מנהיגה של צפון קוריאה, שיבח היום (שבת) את שיגור הטיל שהתבצע אתמול ואמר כי "זו הייתה אזהרה חמורה לארצות הברית".

 פגיעה באיש אבטחה של שגירות ישראל בירדן 

 ביום ראשון נפצע באורח קל איש הביטחון של שגירות ישראל בעמאן, בירת ירדן, וזאת משום שנדקר על ידי פועל ירדני בן 17 באמצעות מברג. בעקבות כך, איש האבטחה של השגירות הישראלית ירה למוות בדוקר ובבעל הבית. על פי ההערכות שביצעו משרד החוץ, מדובר בפיעוע על רקע המהומות בהר הבית. לאחר האירוע, התאספו בני משפחתו של הדוקר סביב כיכר בעמאן, מחו על מותו ודרשו להטיל עונש מוות על המאבטח הישראלי. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח בליל הפיגוע עם השגרירה בעמאן ועם איש הביטחון שנדקר ולאחר יממה אנשי השגרירות בירדן שבו ארצה. 

 הוסרו המנגומטרים בהר הבית

ביום שני בלילה החליט הקבינט המדיני-ביטחוני להסיר את המנגומטרים שהוצבו בכניסה להר הבית ולהחליפם באמצעי בידוק אחרים, אשר עלותם 100 מיליון שקלים תוך חצי שנה. כבר באותו הלילה החלו מהומות של תושבי האזור עם המשטרה שסגרה את הכבישים בעיר העתיקה. למחרת, התקבלה בקבינט החלטה נוספת, שלפיה אף הוסרו המצלמות שהוצבו בהר הבית. אולם, גם לאחר מכן נמשכו המהומות סביב הר הבית, שכן מתפלים מוסלמים יידו אבנים והשליכו חפצים לעבר שוטרים. במהלך הלילה שבין חמישי לשישי, הורסו כל אמצעי האבטחה בהר הבית ובעקבות כך, הגיעו מתפללים מוסלמים רבים כדי לחגוג את החזרה להר הבית. 

הר הבית
הר הבית © אינסטגרם

 פיגוע דקירה בפתח תקווה

ביום שני בבוקר, האלימות חזרה לפתח תקווה לאחר שהתרחש פיגוע בסמוך לתחנה המרכזית שבעיר. המחבל, צעיר ערבי המתגורר בקלקליה, הזמין מנה בדוכן השווארמה ולאחר מכן, דקר נהג אוטובוס בן 32. המחבל ניסה לברוח דרך דוכן השווארמה, אך נעצר על ידי הבעלים של הפיצריה הסמוכה בעזרת מגש פיצה. המחבל, אשר הינו שוהה בלתי חוקי מוכר לשב"כ מאירועים קודמים ונעצר, והאדם שנפצע הובל לבית החולים בלינסון כשמצבו הוגדר כבינוני עד קשה.

תגובות