אמ;לק: מי זכה במדליית ארד ואיזו רפורמה מקדם בנט?. צילום: gettyimages

אמ;לק: מי זכה במדליית ארד ואיזו רפורמה מקדם בנט?

גם בסוף השבוע הזה אנחנו כאן עם הפינה השבועית, שמסכמת במיוחד עבורכם את כל האירועים הכי חשובים ומעניינים שהתרחשו השבוע כדי שתישארו מעודכנים. הפעם: שתי מדליות ישראליות בשבוע אחד, איך נפתחה אתמול שנת הלימודים ושר החינוך נותן חמש ברפורמה חדשה

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה השבוע? רציתם לדעת יותר אבל הייתם עסוקים בהכנות לקראת שנת הלימודים שרק החלה? בדיוק בשביל זה הבאנו לכם גם השבוע את העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בושה ישראלית באיה נאפה

ביום שני הופץ סרטון מביש שהסעיר את הרשת. הסרטון מתעד תקיפה מינית ברוטלית ופומבית של קבוצת נערים ישראלים באיה נאפה כלפי צעירה בריטית. הייתה זו מסיבת בריכה של מלון שיצאה מכלל שליטה, כאשר קהל הנערים תפס באלימות והחל להפשיט את הצעירה שעמדה על הבמה, מבגד הים שלה. ראוי לציין כי מרבית החוגגים במסיבה היו נערים ישראלים בגילאי 16-17 בלבד וכי הפסיקו זאת רק כאשר מנחה המסיבה שעמד גם הוא על הבמה ביקש מהם בעברית להפסיק. "חבר'ה הבנו את הקטע, אח שלי, תביא לי את זה", אמר מנחה הערב בפנייתו לנערים בהתייחס לצעירה הנתקפת. מסתמן כי זוהי תופעה רווחת של אלימות והתפרעויות מצד צעירים ישראלים באיה נאפה, אשר הולכת וגדלה. שמה כבר נקשר בעבר בפרשיות דומות ואופי המסיבות בה מאפשר יחס מחפיץ ואף תוקפני כלפי נשים.

אילוסטרציה © shutterstock

טל פליקר זכה במדליית ארד באליפות העולם בג'ודו

ביום שלישי האחרון, נרשם הישג גדול של הג'ודוקא הישראלי, טל פליקר בן ה-25, שזכה במדליית ארד באליפות העולם בג'ודו שהתקיימה בבודפשט, הונגריה. "התרגשות מטורפת. זה ההישג הכי גדול שלי בקריירה, לא חוויתי דבר כזה עד עכשיו, כיף גדול. מה שקרה לי ביממה האחרונה זה פשוט מטורף, הגשמתי עוד חלום עוד מטרה, אני מאוד מתרגש והדבר היחד שחשוב להגיד זה תודה!", הוא כתב בעמוד הפייסבוק שלו. התחנה הבאה ככל הנראה תהיה הגראנד סלאם באבו דאבי, תחרות בה זכה פליקר במדליית זהב במרץ האחרון. נראה שיש למה לצפות.

Give Me Five

כשנתיים לאחר חשיפת רפורמת "לתת חמש", שמטרתה להגדיל את כמות מסיימי חמש יחידות לימוד במתמטיקה, חושף השבוע שר החינוך, נפתלי בנט, את הרפורמה החדשה שלו ללימודי אנגלית. הרפורמה נושאת את השם  "Give me five - ישראל עוברת לאנגלית מדוברת". היעדים העיקריים שלהם הם לעבור לאנגלית מדוברת, להגדיל את אחוז מסיימי ארבע וחמש יחידות מ-62% ל-70%, לצמצם את אחוז הנכשלים במקצוע מ-20% ל-15% ולשפר את רמת ההוראה. "לצד העלאת הרף במתמטיקה ובמדעים החיבור לאנגלית יהיה המרכיב שהכי מצמצם פערים במדינת ישראל", אמר השר בנט בנאומו. הרפורמה תכלול בחינת בגרות בעל פה דרך הסקייפ, גיוס מורים ומורות לאנגלית מהארץ ומחו"ל, קורס אנגלית מדוברת המיועד לכיתות י', הקמת ספריות כיתתיות באנגלית לכיתות ד' עד ו' והעלאת רף הקבלה ללימודים במכללות במסלול הלימודים באנגלית. בימים אלה הרפורמה עוברת פיילוטים בבתי ספר שונים והטמעתה המלאה בכל הארץ צפויה להיות רק בשנת 2020.

"ישראל עוברת לאנגלית מדוברת" © GettyImages

פתיחת שנת הלימודים ברגל שמאל

האחד בספטמבר נפתח השנה ברגל ימין במרבית מוסדות החינוך, אך בכמה מהם הוא נפתח בטעם רע במיוחד. בבית ספר יסודי בצפון תל אביב התארגנו הורים במחאה שקטה מחוץ למזכירות בית הספר וקראו לפיטורי המנהלת בעקבות מחדל חמור שאירע בו בשנה שעברה. בבית הספר עבד המורה המחליף, שאול שמאי, שלפני כחודשיים הוגש נגדו כתב אישום לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בגין עבירות של מעשה מגונה בקטינות. ההאשמה מופנית כלפי מעשים שביצע ככל הנראה, בארבע תלמידות לפחות הלומדות בכיתה ב' ובתלמידתו הפרטית בת ה-13. החל מיום ראשון צפויים ההורים להגיע למשמרת מחאה בעד פיטורי המנהלת, שלטענתם ידעה ולא פעלה בנושא וכעת צריכה לקחת אחריות. לא רק בתל אביב נפתחה שנת הלימודים שלא על דרך הישר, אלא אף באחד התיכונים בבאר שבע כאשר מספר תלמידים משכבת י"ב פוזרו על ידי המשטרה לאחר שהגיעו שיכורים ליום הראשון ללימודים והפעילו מוזיקה רועשת.

מחאת ההורים בבית הספר בתל אביב
מחאת ההורים בבית הספר בתל אביב © מוטי קמחי

לינוי אשרם זכתה במדליית ארד באליפות העולם בקרב-רב

לאחר התאוששותה המהירה באופן מפתיע, מניתוח לתיקון פציעה קשה בברך, זכתה לינוי אשרם, כעבור חצי שנה מפציעתה, במדליית ארד באליפות העולם בקרב- רב, בפזארו, איטליה. אשרם בת ה-18, מסתמנת כמתעמלת המבטיחה לאולימפיאדת טוקיו 2020 וכבר מעכשיו נחשבת לתקווה הגדולה של הוועד האולימפי. זכייתה של אשרם, שהכניסה אותה לסגל הזהב של הוועד האולימפי, תעניק לה מלגה של 8,500 שקלים לחודש. על המדליה תקבל מענק מיוחד מהקרן המשותפת של הוועד האולימפי בישראל, ממשרד התרבות והספורט ומהמועצה להסדר ההימורים בספורט, מענק חד פעמי בסך 60 אלף שקלים. חשוב לציין כי מדובר בהישג הכי גדול של מתעמלת ישראלית מאז ומעולם. אשרם הפכה למתעמלת הישראלית הכי טובה בכל הזמנים, שכן היא המתעמלת הישראלית הראשונה בהיסטוריה שזכתה במדליה בתחרות הקר- רב בתוך חודשים ספורים היא זכתה בשתי מדליות ארד באליפות אירופה ובשתי מדליות ארד באליפות העולם.

תגובות