בת 15: "אני נמצאת בדיכאון כשאני בבית הספר". צילום: Fotolia

בת 15: "אני נמצאת בדיכאון כשאני בבית הספר"

כולנו אוהבים להיות מוקפים באנשים שאנחנו אוהבים ולדעת שיש מישהו שאנחנו חשובים לו. אבל מה קורה כאשר האדם עצמו לא מעוניין בחיי חברה וכל יציאה גורמת לו להסתגר עמוק יותר בחדר וחזק יותר בתוך עצמו?

הבוקר חזרנו ללימודים, כאשר כל אחד מאיתנו התחיל את שנת הלימודים החדשה עם תחושה אחרת. חלקנו התרגשנו, אחרים נכנסו לכיתה עם פרצוף חמוץ ויש את אלה שהתמלאו בדכאון בדומה לנערה בת ה-15 שסיפרה לגולשי אתר askpeople על החרדה המנפצת את הביטחון העצמי שלה לרסיסים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הנערה מספרת שהיא סובלת מחרדה חברתית ומחרדה כללית, וכי היא עברה התעללות בבית הספר בשנה שעברה, אשר רק החמירה את הדכאון שממנו היא סובלת. היא אוהבת להתבודד ומעדיפה להיות לבדה על פני להסתובב עם חברים. בת ה-15 אף מוסיפה כי היא "בקושי יוצאת החוצה, המשפחה שלי צריכה להכריח אותי לבוא איתם למקומות כשזה חשוב להם. יש לי קצת חברים, אבל אני לא מרגישה את הצורך להיפגש איתם. בחופש היה לי טוב יותר שאני לא צריכה לקום בכל יום לבית הספר ושאני יכולה להישאר בבית. נמאס לי מכל האנשים שם, מהאווירה ומהלימודים". 

© צילום מסך

השנאה שהיא חשה כלפי הלימודים וחוסר המוטיבציה שלה גורמים לה להילחץ לקראת החזרה ללימודים. היא אף מציינת כי היא "שוקלת לעבור בית ספר. לא טוב לי בבית הספר הנוכחי". יחד עם זאת, היא חוששת מכך: "מפחדת לעבור. למרות הכדורים הפסיכיאטריים שאני לוקחת, אני לא מרגישה שינוי ומספיק חזקה לזה". הנערה המתוסכלת סיימה את דבריה בבקשת עזרה לגולשים: "רציתי לדעת אם אולי עוד מישהו הרגיש ככה והצליח להתגבר על זה?"

הגולשים באו מיד לקראת הנערה והציעו את עזרתם. "אני ממליץ לך לבדוק אם יש כאלה שאת כן ברמה מסוימת מתחברת אליהם ולנסות להתחבר איתם. אם את לא רוצה אז גם סבבה, לא קרה כלום", כתב גלש שבעבר היה במצבה. "אני רוצה להזמין אותך לצ'ט האנונימי של סה"ר. אנחנו המתנדבים רוצים לנסות ולתמוך בך בזמנים אלה, כשאת עומדת בפתחה של שנה חדשה, וחוששת מפני העינוי שנראה שהיא טומנת בחובה. כתבת שאת בטיפול פסיכיאטרי כרגע. אנחנו איננו אנשי מקצוע, אך אנו רוצים להיות כאן בשבילך, באופן אנונימי לחלוטין ובמסגרת של אחד על אחד, לתת לך מקום לבטא את הפחדים ומקום שבו נשתדל להבין אותך וללוות אותך, גם בימים הראשונים בלימודים אם תרצי. הצ'ט פתוח כל ערב (חוץ משישי) מתשע ועד חצות", הוסיפה מתנדבת בסה"ר.

© צילום מסך

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם לנסות תמיד להתחבר ולהכיר גם אם זה קשה. בסופו של דבר, החברה היא חלק מרכזי בחיים.

תגובות