אמ;לק: מהם הנהלים החדשים של צה"ל בנושא העישון?. צילום: shutterstock

אמ;לק: מהם הנהלים החדשים של צה"ל בנושא העישון?

גם בסוף השבוע הזה אנחנו כאן עם הפינה השבועית, שמסכמת במיוחד עבורכם את כל האירועים הכי חשובים ומעניינים שהתרחשו השבוע כדי שתישארו מעודכנים. הפעם: ישראל מפסידה בגביע דיוויס, הצבא אוסר על מכירת סיגריות בבסיסים והנאומים שהסעירו את העולם

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה השבוע? רציתם לדעת יותר אבל הייתם עסוקים בחגיגות של השנה העברית החדשה? בדיוק בשביל זה הבאנו לכם גם השבוע את העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 חמאס מפרק את ממשלת הצללים ברצועת עזה

ארגון הטרור חמאס הודיע ביום הראשון על פירוק הוועדה המנהלית השולטת ברצועת עזה מחודש מרץ האחרון, לאחר שחמאס טען כי ממשלת האחדות מתעלמת מרצועת עזה ומעניקה תקציבים לגדה המערבית בלבד. ההודעה התקבלה לאחר שיחות עם גורמים בכירים במודיעין המצרי במהלך הימים האחרונים. יש לציין כי הקמתה של ממשלת הצצלים ברצועה היא זו שגרמה לאבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, להפעיל סנקציות קשות ברצועת עזה הכוללות בין היתר: הפסקת מימון אספקת החשמל ברצועה, קיצוץ משכורות פקידי הממשלה בעזה, אי מתן טיפול רפואי בבתי החולים בישראל ובגדה המערבית לחולים שביקשו זאת. לאחר שחלפו שעות מפרסום הצהרתו של ארגון חמאס, פרסמה לשכתו של אבו- מאזן הודעה המביעה את שביעות רצונו מן ההסכם. 

אבו מאזן © צילום מסך מיוטיוב

איסור מכירת סיגריות בצה"ל

בתחילת השבוע הוחלט כי החל מחודש נובמבר השנה, תופסק מכירת סיגריות וכלי עישון ב-56 בסיסים פתוחים ברחבי הארץ. החלטה זו מגיעה כחלק מיוזמה חדשה של צה"ל, שמטרתה לצמצם את כמות המעשנים בצבא, בטענה כי העישון אינו בריא ופוגע בכושרם של החיילים וכי חיילים מעשנים יוצאים לימי מחלה רבים יותר מאשר חיילים שאינם מעשנים. כחלק מן היוזמה החדשה, הוחלט שמפקד לא יעשן בנוכחות חייליו וכי יוגדרו פינות עישון בבסיסים. בנוסף, חייל שיעשן שלא בגבולות שטחי העישון יועמד לדין משמעתי, יוטל איסור על עישון בכלי רכב מבצעיים, תיאסר תרומת סיגריות לחיילים וכך גם אימוץ יחידות צבאיות על ידי חברות טבק. כל שכן, החל מרגע כניסת הנהלים החדשים, בתחילת חודש נובמבר השנה, יוכל כל חייל בסדיר לעבור גמילה מעישון במסגרת השירות.

© דובר צה"ל

רעידת אדמה במקסיקו

ביום שלישי האחרון הכתה במקסיקו רעידת אדמה בעוצמה גבוהה, העומדת על 7.1. התושבים, שמאז רעידת האדמה הגדולה של 1985, נשארו חסרי אמון ברשויות, מפחדים כעת לגורלם להישאר חסרי בית, שכן, מבנים רבים נהרסו כליל ברעש החזק. מניין ההרוגים עומד כעת על 295, בעת שמסעות החילוץ נמשכים. גם משלחת חילוץ ישראלית מטעם צה"ל הצטרפה לכוחות החילוץ במקסיקו. היום (שבת), הורגשה בשעות אחר הצהריים רעידת אדמה חזקה נוספת במדינה שעוצמתה עמדה על 6.1. מדובר ברעידת האדמה השלישית החודש, שמוקד הראש בה היה בעיר אואחאקה בדרום מקסיקו.

רוצח הילד אורון ירדן לא יצא לחופשי 

לפני 37 שנים, בשנת 1980, נחטף ונרצח למטרות כופר הילד אורון ירדן על ידי הרוצח צבי גור, אשר עליו נגזרו 45 שנות מאסר. לאחר שגור ריצה 37 מתוך 45 שנות המאסר שנגזרו עליו, המליצה ועדת השחרורים לקצר את עונשו ולהוציאו לחופשי. השבוע עתרה הפרקליטות נגד ועדת השחרורים של בית המשפט בטענה כי "האסיר לא לקח אחריות מלאה על מעשיו", וזו נענתה לבקשת הפרקליטות. בסופו של דבר, הוחלט ביום שלישי האחרון בבית המשפט המחוזי על דחיית שחרורו של גור, שהיה אמור להשתחרר בערב ראש השנה, עד להערכה מחדש שתינתן בעוד כחודש.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © shutterstock

נתניהו וטראמפ נואמים באו"ם

ביום שלישי האחרון, נאמו מנהיגים מרחבי העולם על בימת האו"ם וביניהם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית, דונאלד טראמפ. בנאומו התייחס נתניהו ליחסים המתוחים של ישראל עם איראן ולהסכם הגרעין. "בטלו אותו או תקנו אותו", אמר נתניהו בהתייחס ל"סעיף השקיעה" בהסכם המבטל את הסנקציות על איראן. "אתם אינכם אויבינו, אתם ידידינו", הוא אמר בפנייה לאיראנים והוסיף בשפה הפרסית: "אתם חברים שלנו". נתניהו אף פנה למנהיג העליון של איראן, אייתולה חמינאי, ואמר בעברית: "נצח ישראל לא ישקר". "יום יבוא ותשתחררו ממשטר הרשע המטיל חתתו עליכם... וכשיגיע סוף כל סוף אותו יום שחרור, הידידות בין שני עמינו העתיקים תשוב ותפרח". כאמור, גם טראמפ נשא את נאומו, ובו הכריז: "החלטתי אם לפרוש מהסכם הגרעין" , על אף שהוא אינו הסכים לספר בשלב זה מהי החלטתו. נשיא איראן, רוחאני, הגיב לדברי טראמפ בנאומו ואמר: "איראן לא תהיה הראשונה להפר את ההסכם, אבל היא תגיב באופן נחרץ ונחוש להפרה כזו של כל אחד מהצדדים".

נתניהו באו
נתניהו באו"ם © צילום מסך מיוטיוב

דודו אברהם פוטר וקובי אברהם התפטר

בדומה לשבוע שעבר, גם השבוע היה סוער בזירת המאמנים בספורט הישראלי.לאחר ההפסד השלישי ברציפות של הפועל רעננה ביום שבת, החליט המועדון לפטר את מאמן הקבוצה, דודו אברהם. כבר לאחר הפיטורים, הציעו לשרון מימר למלא את מקומו של אברהם, אך הוא בחר שלא לאמן את הקבוצה החלשה, שמינתה ביום שני את גיא לוי לתפקיד המאמן. נוסף על כך, ביום ראשון בבוקר התפטר קובי רפואה, לאחר שאימן את מכבי פתח תקווה במשך שנה וארבעה חודשים, וספג שלושה הפסדים רצופים בפתיחת העונה. מספר שעות לאחר ההתפטרות, מימר, שאימן את בית"ר ירושלים עד לערב פתיחת העונה בליגת העל ובחר שלא לקחת על עצמו את תפקיד מאמן הפועל רעננה, חתם לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת במכבי פתח תקווה.

 ישראל הפסידה לאוקראינה בגביע דיוויס 

ביום שבת האחרון, הפסידה ישראל לאוקראינה בגביע דיויס. במשחק, שכלל חמש מערכות, הפסידו דודי סלע ויוני ארליך בתוצאה של 0:3 לצמד סרגיי סטחובסקי (103 בעולם) ודניס מולצ'נוב (490 בעולם). לאחר ההפסד שנחלה הנבחרת, הודיע ביום ראשון הקטפן, אייל רן לראשי האיגוד על ההחלטה לעזוב את התפקיד טרם סיום החוזה שלו בסוף השנה. לאחר התפטרותו, מונה הראל לוי, שדורג שבשיאו במקום ה-30 בסבב ה-ATP העולמי לתפקיד הקפטן החדש.

צה"ל תקף מחסן תחמושת בדמשק

 אתמול (ו') דווח בכלי התקשורת בסוריה כי ישראל תקפה שוב את נמל התעופה הבינלאומי בדמשק. לפי הדיווחים על התקיפה, שפורסמו תחילה ברשתות החברתיות, התקיפה הייתה מחוץ למרחב האוויר הסורי, תוך שהיא כוונה לאזור שהותקף בעבר על ידי חיל האוויר הישראלי.

 

תגיות
תגובות