מיוחד: כל הדרך לחדר הכושר. מערכת

מיוחד: כל הדרך לחדר הכושר

יותר ויותר צעירים נרשמים לחדרי הכושר, מחטבים את הגוף ומצפים להיראות כמו מייקל לואיס או כל חתיך אחר. כתב "פרוגי" בדק מאיזה גיל אפשר להירשם למכון ומה מותר ומה אסור לעשות

בני נוער שמרימים מאה קילו משקולות? יש דבר כזה, ומסתבר שהרבה. כתב "פרוגי" בדק עבור אלו שמכתתים כבר את רגליהם למכון הכושר מדי יום יומיים ולטובת אלו שמתעצלים להירשם לחדר הכושר השכונתי: למה חשוב להתאמן בחדר הכושר, כמה מותר להתאמן, באיזה גיל אפשר להתחיל להתאמן וגם, מה הסכנות שבשימוש סטרואידים לניפוח הגוף. 

לצורך מענה על כל השאלות, נפגש כתב "פרוגי" עם מדריך הכושר ברשת מכוני הכושר "אגו", שקד ניסן בן ה-23, בוגר חיל השריון ומאמן בליגות הילדים לכדורגל. 

מאיזה גיל מומלץ לבני נוער להתחיל להתאמן וכמה פעמים בשבוע?

"מומלץ להתחיל מגיל 12-13" עונה ניסן. כששאלנו אותו למה דווקא בגיל הזה הוא ענה: "אחרי הכל, זה לא אחראי לתת לילד בן 10 להרים משקולות. עדיף להתחיל מפעילויות אירוביות כמו ריצות. גיל 14 זה כבר גיל לחדר כושר בו ניתן להתאמן פעמיים-שלוש בשבוע בהרמת משקולות".

מה דעתך על המיתוס שפעילות בחדר הכושר פוגעת בצמיחה ובגדילה של ילדים?

"זה לא נכון. לכל אדם יש את קצב ואופן הגדילה שלו, פעילות בחדר כושר לא פוגעת אלא אם כן העצם פגועה מראש ואימונים עליה עלולים להזיק. הרמת משקולות כלל לא משפיעה על הגדילה", הוא מסביר.  

מה היית ממליץ לאנשים שמתאמנים בבית?

לדבריו הדבר הכי חשוב הוא עבודה על משקל הגוף: "צריך להרים את הגוף, לעשות שכיבות שמיכה, כפיפות בטן ורק אח"כ להגיע למשקולות בנוסף לפעילות אירובית (ריצה, כדורגל וכו')", ניסן לא חושב שכדאי לבני נוער להתאמן דרך מדריכים שונים באינטרנט: "לכל אחד יש את הרצונות, השאיפות והיכולות שלו. כל בן אדם מגיב אחרת לסוג אימון מסוים וכל בן אדם צריך פיקוח צמוד", הוא מפרט.

מה דעתך על סטרואידים?

"לא מומלץ, אני מאמין בדרך הטבעית, כי סטרואידים זה ממש לא בריא", הוא טוען ומוסיף: "נערים בבית אוהבים לראות סרטונים ביו-טיוב של מפתחי גוף ובטוחים שהסטרואידים יובילו אותם לשם".

יש תחליף לחדר כושר?

"חדר כושר הוא לא חובה. יש לך נוחות של מכשירים וחבר'ה שמתאמנים יחד איתך שזה מאד נחוץ לאימון עצמו והרבה יותר נוח לשימוש", הוא עונה ומוסיף: "הייתי ממליץ על תחומים תחרותיים כמו כדורגל, כדורסל, אמנויות לחימה ושאר התחומים, אך יש לזכור שהם לא מהווים תחליף לחדר הכושר, אבל מאפשרים לפתח פיזיות, כח, קורדינציה ואירובי". 

כמות בני הנוער בחדרי הכושר בישראל גדלה עם השנים?

"נוכחות בני הנוער גבוהה הרבה יותר מבשנים הקודמות, יש מודעות גדולה לחשיבות ולצורך באימון בחדרי כושר, בעיקר ביחס למדינות אחרות. המצב שלנו מעולה יחסית".

מה באשר לג'אנק פוד וחטיפים?

"הכל תלוי בכמות, אתה יכול לאכול חטיף, לא קרה כלום, אבל ברגע שזה בא על חשבון ארוחה פה הבעיה", הוא אומר וממשיך: "צריך ליהנות, המטרה היא לא לסבול, פעם בשבוע-שבועיים זה בסדר גמור". 

על איזה תפריט היית ממליץ לצעירים, תפריט אופטימלי?

"מה שמכיל את ארבעת אבות המזון" מגדיר ניסן ומפרט: "חלבונים, פחמימות וגם שומן שיהיה מהצומח ולא שומן מהחי וכמובן מינרלייים וויטמינים".

תגובות