מחר חוזרים ללמוד בתיכונים: "קיבלנו הצעות חדשות". צילום: מוטי קמחי

מחר חוזרים ללמוד בתיכונים: "קיבלנו הצעות חדשות"

ארגון המורים הודיע על הקפאת צעדי המחאה וכי הלימודים יתקיימו כסדרם אחרי שביתה בת יום. התקרבות חלה במו"מ עם האוצר על הסכם השכר החדש של המורים: "אם ההצעות ייראו לנו, לא יהיה צורך בהמשך המאבק. אם לא - נמשיך עד שנגיע לתוצאות המצופות"

אחרי שביתת אזהרה בת יום ישובו מחר (יום ב') הלימודים במוסדות התיכוניים להתקיים כסדרם. עם זאת, יו"ר ארגון המורים רן ארז ציין הערב כי המשא ומתן עם האוצר על תנאי השכר של המורים "לא התקדם כפי שרצינו" והבהיר: "אם יהיה צורך להחריף את המאבק, נעשה זאת. באין הסכם, ניאבק להשגת מטרותינו".

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"ישיבת המו"מ שהתנהלה היום עם משרדי האוצר והחינוך ועם הרשויות המקומיות היא הישיבה הראשונה שהתקיימה בצורה עניינית מאז החל המו"מ, והראשונה שהתקיימה באווירה טובה מאז ינואר 2017", אמר הערב ארז. "ככל הנראה ממונים נתנו הנחיות אחרות לנציגי האוצר, וייתכן כי השביתה שלנו היום השפיעה. לעצם העניין, קיבלנו הצעות חדשות בצורת גרפים שאותם אנו מחויבים לבדוק, וכך להחליט מהי המשמעות לגבי שכרו של כל מורה ומורה".

ארז הדגיש כי מחר בבוקר לא תהיה שביתה: "ניפגש עם נציגי האוצר, החינוך והשלטון המקומי למשך מספר שעות כדי לבצע הרצת נתונים ולקבל תמונה בנוגע להצעות החדשות בכל הקשור לשכר המורים. אם ההצעות ייראו לנו – לא יהיה צורך בהמשך המאבק. אם לא – נמשיך במאבק עד שנגיע לתוצאות המצופות".

אין לימודים. היום בעירוני ד' בתל אביב
אין לימודים. היום בעירוני ד' בתל אביב © מוטי קמחי

יו"ר ארגון המורים הוסיף: "אין מדובר כאן רק בדרישות שכר אלא גם בדרישות לשיפור תנאי ההעסקה ותקנים למורים. בהתאם לתוצאות שנראה מהפגישות מחר נחליט על הצעדים הבאים. כל עוד ההסכם לא נחתם – הוא לא נחתם, על כל המשתמע מכך".

הרקע לשביתה הוא משא ומתן בין ארגון המורים למשרד האוצר על הסכם שכר חדש לעובדי ההוראה. הסכם השכר "עוז לתמורה" הסתיים בדצמבר 2016, ומאז למעשה מתקיים משא ומתן בין הצדדים על הסכם שכר חדש.

לטענת ארז, המשא ומתן מתנהל בעצלתיים כבר כמה חודשים. לדבריו, משרד האוצר הציע בפעם הראשונה העלאה של 30 שקלים ברוטו בלבד לשכר המורים הוותיקים ו-300 שקלים ברוטו לשכר המורים החדשים. בהמשך שינה את הצעתו ל-60 שקלים ברוטו לשכר המורים הוותיקים, אך ארז דחה את ההצעה.

יו
יו"ר מועצת התלמידים: "תומכים במורים - אבל מודאגים מהמבחנים" © מוטי קמחי

"זו ההזדמנות של כולנו לשפר את שכרנו ותנאי עבודתנו", אמר ארז, שהוסיף והבהיר כי תביעות ארגון המורים אינן תקפות אך ורק למורי התיכונים, אלא גם לאלו המלמדים בחטיבות הביניים. "מורי החטיבות, אתם מכירים את מצבכם ואנחנו רוצים לשפר אותו. עזרו לנו לעזור לכם".

קודם לכן, בריאיון ל-ynet הבוקר, אמר ארז: "אומרים שהציעו לנו הצעות מפליגות. בפועל מדובר בתוספת שכר של 60 שקל ברוטו לחודש. זה פחות משתי מנות פלאפל. אנחנו עושים היום שביתת אזהרה של יום. אם המו"מ לא יתקדם, נחריף את המאבק. היום אנחנו נפגשים עם משרד האוצר. אם נרגיש שאנחנו מתקדמים - לא נשבות, אבל אם לא נתקדם והם יחזרו על אותה מנטרה כל הזמן, אנחנו נחריף את המאבק".

 יו"ר מועצת התלמידים הארצית, יובל חלביה, הביע את תמיכתו במורים השובתים: "לא ציפינו לשביתה בצורה כזו, אבל אנחנו מבינים את המחאה של המורים, אנחנו תומכים בהחלטת ארגון המורים על העיצומים האלה. מערכת חינוך טובה תלויה בין היתר בתנאי העסקה טובים ושכר הולם למורים. עם זאת, כתלמידים אנחנו מקווים שהיום לאחר הדיון יהיו תוצאות טובות ונוכל להמשיך את לימודינו כרגיל. מצפה לנו עוד תקופת מבחנים קשה, חייבים למצוא פתרון כמה שיותר מהר".

 

תגובות