מחאת המורים נמשכת: מחר - שביתה ב-4 ערים בשרון. צילום: Shutterstock

מחאת המורים נמשכת: מחר - שביתה ב-4 ערים בשרון

ארגון המורים חוזר לשבש את הלימודים בתיכונים. במסגרת המאבק על הסכם שכר חדש למורים, הארגון הודיע כי מחר יושבתו הלימודים בתיכונים בהרצליה, רעננה, כפר סבא ונתניה

שביתת המורים עדיין כאן: ארגון המורים הודיע היום (א') כי מחר לא יתקיימו לימודים בתיכונים בהרצליה, רעננה, כפר סבא ונתניה. בכך ממשיך הארגון שמשבש בכל יום את הלימודים במקומות שונים בארץ במסגרת מאבקו להשיג הסכם שכר חדש למורים במקום הסכם "עוז לתמורה" שהסתיים בדצמבר אשתקד.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

היום היה היום הראשון שבו לא היו שיבושים במערכת החינוך העל-יסודי מאז חודש המאבק לפני כשבועיים. ביום חמישי הושבתו כל בתי הספר המשתייכים לחינוך ההתיישבותי וכן בתי הספר הפנימייתיים.

בנוסף, הודיע הארגון למורים שאין לבדוק מבחנים, לתת או להקליד ציונים מכל סוג ולהעבירם להנהלות בתי הספר, למעסיקים ולמשרד החינוך. באגרת ששלח למורים ציין יו"ר הארגון רן ארז שאם המו"מ לא יסתיים עד סוף חופשת חנוכה, מיד אחריה לא יתקיימו פעילויות כלשהן מחוץ לבית הספר, כגון טיולים, סיורים, הצגות, תחרויות ספורט וכו'. מהאיום הוחרגו פעולות ההכנה ליציאה לפולין ויד ושם שיתקיימו כרגיל.

מחאת המורים ממשיכה גם מחר
מחאת המורים ממשיכה גם מחר © מוטי קמחי

הקשיים במו"מ בין ארגון המורים למשרד האוצר מתמקדים בשני סעיפים עיקריים: דרישת יו"ר הארגון רן ארז להעלות את שכר המורים הוותיקים במקביל לזה של החדשים, ודרישה שכל ההעלאות יחולו באופן מיידי.

מנגד, באוצר טוענים כי העלאת שכר המורים הוותיקים משמעה שימור הפערים ביניהם לבין המורים החדשים במערכת. באשר לדרישה השנייה של ארז, באוצר מבהירים כי העלאה מיידית אינה אפשרית מבחינה תקציבית.

 
תגובות