אמ;לק: המהלך האמיץ של אורי קוקיה . צילום מסך מהפייסבוק

אמ;לק: המהלך האמיץ של אורי קוקיה

הפערים והזינוק במבחני המיצ"ב, היציאה מהארון שהסעירה את הספורט בישראל ופיגוע דקירה בערד. קבלו את האירועים הכי חשובים ומעניינים, שהתרחשו השבוע כדי שתוכלו להישאר מעודכנים גם אם לא הספקתם להציץ בעיתון ולצפות במהדורת החדשות

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה השבוע? רציתם לדעת יותר, אבל הייתם עסוקים בשביתות? בדיוק בשביל זה הבאנו לכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

תקיפה ישראלית בסוריה

אמצעי התקשורת בסוריה מדוחים על תקיפה של חיל האוויר הישראלי הלילה (שבת) בבסיס איראני בדמשק. על פי הדיווחים, התבצעה התקיפה מהמרחב האווירי של לבנון, תוך שיגור טילי אוויר- קרקע אל המתקן באל-כיסווה המצוי במרחק של כ-15 ק"מ מדרום לדמשק. 

זינוק במדעים ובמתמטיקה במבחני המיצ"ב

ביום רביעי האחרון, פרסמו משרד החינוך והרשות הארצית למדידה והערכה את נתוני מבחני המיצ"ב לשנת תשע"ז. הנתונים משקפים עלייה במקצועות המתמטיקה, המדעים וכן בשפות העברית והערבית. יחד עם זאת, חשוב לציין כי הם מעידים על עלייה בפערים בין עשירים לעניים על אף צמצום הפערים בין המגזרים השונים. במסיבת עיתונאים שנערכה בנושא, פתח שר החינוך, ח"כ נפתלי בנט את דבריו במילים: "החזקים התחזקו, והחלשים התחזקו עוד יותר".

שיפור במתמטיקהלצד עלייה בפערים בין עשירים לעניים
שיפור במתמטיקה - עלייה בפערים © gettyimages

פיגוע דקירה בערד

יום חמישי הסתיים בפיגוע על רקע לאומני בערד. בזמן שסמל רון יצחק קוקיא, לוחם בחטיבת הנח"ל, בן 19 מתל אביב, המתין להסעה בתחנת האוטובוס הסמוכה לקניון, הוא נדקר למוות. צוותי מד"א נאלצו לקבוע את מותו, לאחר שניסיון ההחייאה כשל. כוחות המשטרה פתחו בסריקות אחר חשודים בדקירה עם הגעתם לזירת האירוע.

אורי קוקיה יצא מהארון

בגיל 36, שחקן הכדורסל הוותיק, אורי קוקיה, הפך לכדורסלן הראשון בישראל, שיוצא מהארון באופן ציבורי. על היציאה מהארון, סיפר שחקן הפועל רמת גן בכדורסל, בראיון שערך עם ערוץ הספורט. ההתוודות על נטייתו המינית של קוקיה התקבלה בחום בקרב מכריו, שהביעו תמיכה וחיזוקים במהלך האמיץ.

צפון קוריאה שיגרה טיל בליסטי

ביום רביעי בבוקר, בישרה צפון קוריאה על ניסוי בטיל בין יבשתי חדש מסוג "הוואסונג 15", שביצעה יום קודם בשעה 20:30 לפי שעון ישראל. על פי הדיווחים, הטיל נחת סמוך לחופי יפן, הרחיק כ-950 קילומטרים במשך 53 דקות, וכן התנשא לגובה של 4,475 קילומטרים. דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית, אמר לאחר השיגור כי "זה מצב שנטפל בו". כזכור, הטיל הקודם, ששיגרה צפון קוריאה היה בחודש ספטמבר.

המשחקים שמצפים לנו בשלב הבתים של המונדיאל 

הגרלת שלב הבתים של מונדיאל 2018, שיתקיים ברוסיה נערכה ביום שישי האחרון. בהתאם לתוצאות ההגרלה, משחק הפתיחה יהיה בין רוסיה לסעודיה. בית המוות נחשב בית 4 , שיכיל בתוכו את ארגנטינה, איסלנד, קרואטיה וניגריה. בית מעניין נוסף הוא בית 2, שמכיל את פורטוגל וספרד. בבית 7 ייפגשו בלגיה ואנגליה למשחק משותף.

 

תגיות
תגובות