הטכנולוגיה נכנסת לנו לתוך כיתות הבית ספר. מערכת

הטכנולוגיה נכנסת לנו לתוך כיתות הבית ספר

הטכנולוגיה נכנסת בשיא העוצמה גם ללימודים: יותר ויותר תלמידים מגיעים לבית הספר עם לפטופים ואייפדים. כיצד הדבר משפיע על התלמידים? מה חושבים התומכים ומה חושבים המתנגדים?

העידן הטכנולוגי נכנס עמוק ומהר מאוד לחיים של כולנו בכל מובן אפשרי. בין אם זה בשיחות בפייסבוק, בציוצים בטוויטר ועכשיו גם בבתי הספר היסודיים והעל יסודיים. בעולם, כבר אימצו את שיטות הלימוד החדשות ועברו לשימוש במחשבים, אייפדים וכל מכשיר שניתן להקליד בו במהירות במקום במחברות.

לשיטה החדשה יש יתרונות וחסרונות. יתרונות אפשר למצוא והרבה: בעיקר לילדים שמתקשים לכתוב עם עט במהירות, אך יודעים להקליד במהירות, הכתיבה בלפטופ יכולה להעלות את רמת הריכוז של התלמידים וכן את מודעותם לחומר הנלמד.

בנוסף לכך, אם לתלמיד יש שגיאות כתיב, במסמך של "וורד" ניתן לראות מתי טועים בכתיבת מילה מסויימת ולתקן אותה בהתאם. כמו כן, הרבה יסכימו שהרבה יותר קל להביא לבית ספר לפטופ מאשר לסחוב כל יום המון מחברות וספרים.

לעומת זאת, התלמידים יכולים להתפתות לפיתויים הרבים במחשב במהלך השיעור ולאו דווקא ללמוד אלא: לגלוש באינטרנט, לכתוב סטאטוסים ברשתות חברתיות, לשחק במשחקי רשת והרשימה עוד ארוכה.

בנוסף לכך, אם הלפטופ מתקלקל לנו, אנחנו מסתכנים באיבוד של כל חומרי השיעורים, אם לא היינו חכמים מספיק לגבות את החומר. שלא נדבר על עלות התיקון שלעיתים מגיעה לכמה מאות שקלים. כתבת "פרוגי" פגשה כמה תלמידים, כדי לשמוע את דעתם על הרעיון להפוך את שיטת הלימוד בבתי הספר בישראל, לשיטה בה הספרים יוחלפו בלפטופים ובאייפדים.  

הכירו את התומכים: עידן וליעד

עידן: "הלוואי שזה יהפוך מטרנד לשיטת לימוד. אם זה יקרה אני אהיה מאושר מאוד. לדעתי זה חשוב, זה עוזר לי להיות יותר מרוכז בשיעור וזה לא מפריע לאף אחד אז מה רע?", ליעד מוסיף: "מחשבים מאפשרים לשיפור כדי שיהיה לתלמידים יותר טוב והם יכולים לעזור הרבה במהלך הלימודים".

הכירו את המתנגדות: שני ואריאל

שני: "אני לא בעד זה. לאח שלי יש מחשב בכיתה וזה סתם הוריד להם את הציונים כי הם לא מספיקים להעתיק בקצב, בגילאים הקטנים זה גם הורס את היסודות של הכתיבה". אריאל מוסיפה: "נשמע מגניב, אבל זה לא באמת יעזור, אם הכל ימחק בטעות? אז איך נתחיל להשלים מלא קבצי וורד?".

אז מה אתם אומרים? בתי הספר בישראל צריכים להתאים את עצמם לשיטת הלימוד החדשה, בעזרת לפטופים ואייפדים? ייתכן ויקח קצת זמן עד שייפול האסימון לחיוב או לשלילה בנושא. 

תגובות