אמ;לק: רונאלדו למען תרומות דם בישראל. צילום: דוברות מד"א

אמ;לק: רונאלדו למען תרומות דם בישראל

שחקן הכדורגל המוערך מעודד תרומות דם בישראל, החוק הפולני ומותו של חיים גורי. קבלו את האירועים הכי חשובים ומעניינים, שהתרחשו השבוע כדי שתוכלו להישאר מעודכנים גם אם לא הספקתם להציץ בעיתון ולצפות במהדורות החדשות

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה השבוע? רציתם לדעת יותר, אך הייתם עסוקים בבחינות הבגרות? הבאנו לכם גם השבוע את כל העדכונים שאסור לכם להחמיץ.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

החוק הפולני

בשיחה שנערכה בתחילת השבוע בין ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו לבין ראש ממשלת פולין, מתאוש מורביצקי, סוכם על הקמת צוות משותף שיבחן את החוק האוסר להטיל את אשמת השואה על העם הפולני.ביום חמישי האחרון, עבר החוק הפולני בסנאט פולין וכעת דרושה רק חתימתו של נשיא פולין כדי להכניסו לספר החוקים. יש לציין כי ביום ראשון הורה שר החינוך, ח"כ נפתלי בנט, להקדיש בכיתות ז' עד י"ב שני שיעורים ללימוד השואה, בדגש על חלקם של עמי אירופה בשואה.

אושוויץ בירקנאו
אושוויץ בירקנאו © צילום פרטי

יום שני

ראש הממשלה נפגש עם נשיא רוסיה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נפגשו השבוע. במהלך הפגישה שנערכה במוסקבה, השניים ביקרו במוזאון היהודי ודנו על ההתפשטות האיראנית בגבול הצפוני. נתניהו הציג בפני פוטין את הפעולות של איראן ובהן את ניסיונותיה להפוך את לבנון למפעל לייצור טילים. למחרת הפגישה, הגיעה ארצה משלחת ביטחונית מרוסיה.

שביתה בבתי הספר בבירה

בעקבות תקיפת מורה לאנגלית בבית ספר בירושלים על ידי אם במהלך יום הלימודים, נערכה שביתה בכל גני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים בבירה שנמשכה שעה . הלימודים בבירה החלו בתשע ולא בשמונה והתקיימה שעת הסברה במוסדות החינוך השונים.

© מוטי קמחי

יום רביעי

בניון חתם במכבי פתח תקווה

יוסי בניון בן ה-37, חתם רשמית לעונה וחצי במכבי פתח תקווה. זו תהיה הקבוצה הרביעית של בניון מאז שחזר לישראל, אחרי מכבי חיפה, מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים. אנחנו מאחלים לבניון בהצלחה במלאבס!

יום חמישי

חיים גורי הלך לעולמו

 חיים גורי, משורר דור התש"ח, סופר, עיתונאי ופזמונאי זוכה פרס סוקולוב, הלך לעולמו לפנות בוקר יום רביעי בגיל 94. המונים חלפו ביום חמישי בבוקר על פני ארונו שהוצב ברחבת תאטרון ירושלים. נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין ספד לו באומרו: "הקשבנו לך לא בגלל 'הרעות' ו'באב אל ואד', אלא בגלל שידענו שמי שכתב אותנו כך הוא בשר מבשרו של העם הזה".

רונאלדו קורא לכם לתרום דם

תרומת דם חיונית להצלת חיים, אך רבים אינם נותנים על כך את הדעת עד לרגע בו הצורך הופך להיות קריטי להם או לקרוביהם. מסיבה זו נרתם שחקן הכדורגל של קבוצת ריאל מדריד, כריסטיאנו רונאלדו, לקמפיין של מגן דוד אדום וחברת אבוט בישראל במטרה משותפת להעלאת המודעות לתרומות דם ולעידוד צעירים להצטרף למאגר התורמים הקבועים. "ביכולתנו לחולל שינוי בכך שנתרום דם. כל תרומת דם עשויה להציל את חייהם של שלושה חולים או פצועים וכן בטיפולים ארוכי-טווח" אמר רונאלדו, אשר תורם דם קבוע מאז גיל 24.

רונאלדו בקמפיין החדש
רונאלדו בקמפיין החדש © דוברות מד"א

יום שישי

האמן בועז ארד שם קץ לחייו

האמן בועז ארד (62), שלקח חלק בתערוכות רבות, ושימש כמרצה בבצלאל ובמדרשה לאמנות בבית ברל, שם קץ לחייו ביום שישי האחרון. הבשורה על מותו, באה לאחר שפורסמה יום קודם כתבה ב"מאקו", שבה נכתב כי ארד ניהל מערכות יחסים אינטמיות עם תלמידות בעת שלימד בבית הספר תלמה ילין.

 

 

תגיות
תגובות