תלמידת י"א: "מרגישה בבור חשוך". צילום: Fotolia. אילוסטרציה

תלמידת י"א: "מרגישה בבור חשוך"

כיתה י"א נחשבת לקשה ביותר מבין כל 12 שנות הלימוד במערכת החינוך. היא מלווה בלחץ, בשעות לימודים ארוכות ובאינספור בחינות. אך מה עושים כאשר מתמלאים בריקנות וחשים שהעומס הזה מעבר ליכולת שלנו?

מתי בפעם האחרונה הרגשתם שאתם לא מסוגלים לעמוד בדרישות שמכתיבים לכם? סביר להניח שהתלמידים שביניכם חשים כך לא מעט. לא לכולנו תמיד קל לאזור כוח, ללמוד ולהתאמץ מדי יום, על מנת להביא להצלחה בלימודים. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 בדומה לרבים מאיתנו, גם תלמידת כיתה י"א, שפנתה לגולשי אתר askpeople, חשה מועקה בשל העומס המציף אותה. "אין לי רצון לקום בבוקר לבית הספר בכלל, אבל תמיד אני מחכה שיסתיים כבר היום בשביל להגיע הביתה ולהיות לבד. אני מרגישה שאין למה לקום, אין מטרה. מרגישה שכבר נכשלתי", כותבת הנערה המתוסכלת.

© צילום מסך

לדבריה, ייתכן שעקב ציוניה הנמוכים והחיסורים הרבים שלה, היא אף לא תהיה זכאית לקבל תעודת בגרות על אף שהיא סבורה כי השתדלה והשקיעה את מרב מאמציה. הנערה לא מצליחה להפסיק לחשוב על העתיד שלה ורואה אותו כקודר אף על פי שהיא מנסה להתרומם. היא טוענת כי היא ניסתה לדבר עם חברותיה ולפנות ליועצת וכי אף לא אחד הבין את המצב בו היא שרויה. "אני מרגישה שהכל כבד עליי, מכל כיוון למרות שאולי זה נראה לכם שלא. אני פשוט לא יודעת מה לעשות עם עצמי".

לבסוף, החליטה הנערה לפנות לגולשים בתקווה שהם יסייעו לה למצוא פתרון לבעיה המלווה אותה. "מצאי לך תעסוקה. ברגע שתמצאי משהו שיחייה אותך ויוסיף לך אור ועניין לחיים, את תראי שזה ישפיע לך גם על הלימודים ובכללי על כל ההתנהלות שלך. העיקר שתמצאי משהו שישמח אותך יוציא אותך מהבור הזה", הציעה אחת הגולשות.

אנחנו כאן כדי להזכיר לכם לקבל את המכשולים באהבה, לחייך אליהם ולא לתת להם להפיל אתכם.

 

תגיות
תגובות