אמ;לק: צרפת וקרואטיה בגמר, אנגליה ובלגיה בחוץ. צילום: Gettyimages.il/Laurence Griffiths

אמ;לק: צרפת וקרואטיה בגמר, אנגליה ובלגיה בחוץ

הילדים מתאילנד חולצו מהמערה, טרור העפיפונים חוזר וגם גופתה של הנעדרת מתל מונד נמצאה בחצר ביתה. סיכום החדשות החשובות של השבוע, כדי שתישארו הכי מעודכנים שיש

ביליתם את השבוע בים? שחרשתם למועד ב' במתמטיקה? אין לכם מושג מה קורה בתאילנד ולמה אומרים שמסי מגיע שוב?  אל תדאגו, אנחנו כאן עם החדשות הכי מרכזיות של השבוע, כדי שתישארו תמיד מעודכנים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון

סוריה מאשימה את ישראל בתקיפת בסיס סורי

לאחר יותר משבע שנים של מלחמת אזרחים קשה בסוריה, הגבול עם ישראל הופך לאזור מתוח יותר והרמטכ"ל אף ביקר בגבול להערכת מצב בשבוע האחרון והורה לתגבר את אזור הגבול עם יותר תחמושת. ביום ראשון, התקשורת בסוריה דיווחה שמטוסי חיל האוויר תקפו בסיס T-4  בסוריה שבו היו כוחות איראניים. התקשורת הסורית הסיקה שישראל תקפה את הבסיס כדי להעביר מסר מאיים לאיראן והודיעה שכוחות ההגנה הסורים יירטו את האיום הישראלי. צה"ל לא אישר שההתקפה הייתה ישראלית ודובר צה"ל מסר כי ישראל לא מתערבת בלחימה הפנימית בסוריה

שני

בעקבות עפיפוני התבערה: נתניהו מודיע על החמרת תנאים מול עזה

כבר יותר מ-100 ימים שעפיפוני תבערה נשלחים לשטח ישראל מרצועת עזה וגורמים לשריפות ענק בעוטף עזה. העפיפונים הבוערים הם חלק מהמחאה של תושבי עזה, שהתגברה בעקבות ההרוגים הרבים מירי צה"ל בצעדת השיבה. בעוד שבעבר הרמטכ"ל המליץ לשפר את התנאים בעזה כדי להרגיע את ההתקוממויות, ביום שני הודיעו נתניהו וליברמן על הקשחת התנאים מול חמאס. מעבר כרם שלום ייסגר פרט למעברי מזון ותרופות, ובכך יפסיק הייבוא לעזה והייצוא ממנה. בנוסף, שר הביטחון הודיע שעד שחמאס לא יחזירו את גופות החיילים שאצלם, לא יינתן סיוע הומניטרי לעזה. באופוזיציה גינו את ההחלטות ואמרו שהן רק יחמירו את התסכול ברצועת עזה ואת האלימות כלפי תושבי הדרום.

© מוטי קמחי

שלישי

מסתיים חילוץ הילדים בתאילנד

אחרי שבועיים וחצי בבטן האדמה הושלם חילוץ הנערים הלכודים בתאילנד. יחידת הצוללנים של תאילנד – "אריות הים"- הודיעו כי חילצו את כל 12 הילדים ואת המאמן שלהם שנכלאו במערה. חגיגות נערכו בתאילנד לכבוד החילוץ ובית החולים שאליו הועברו הילדים מסר שמצבם טוב, אין להם בעיות ראייה בעקבות 18 הימים שבהם היו מתחת לאדמה, וכי מלבד זיהומים קלים מצב בריאות טוב והמשפחות הורשו לבקר אותם. כרגע הילדים אוכלים הרבה כדי להתאושש מהרעב ובקרוב יועברו לבדיקות פסיכולוגיות. בכל זאת, 18 ימים בבטן האדמה זו חוויה טראומטית לכל אחד, אבל מזל שלמקרה הזה היה סוף טוב.

 

צרפת בגמר המונדיאל

המשחק הראשון של חצי הגמר נערך ביום שלישי, ולאחר משחק מתוח, ניצחו הצרפתים את בלגיה בהפרש של 1:0. בדקה ה-51 השחקן הצרפתי סמואל אומטיטי הבקיע לשער הבלגי ובפעם השלישית בתולודותיה, נבחרת הטריקולור הצרפתית עלתה לגמר המונדיאל.

רביעי

קרואטיה בגמר המונדיאל

זה היה אחד המשחקים המפתיעים של המונדיאל הזה. בהתחלה היה נראה שהמשחק מתקדם לטובת אנגליה, שהובילה 1:0 על קרואטיה. אבל באמצע המשחק קרואטיה הבקיעה והשוותה את התוצאה ולאחר הארכת זמן של חצי שעה ניצחה את אנגליה 2:1. המשחק, שארך 120 דקות, היה ארוך במיוחד ובסופו קרואטיה העפילה לגמר המונדיאל לראשונה. האם קרואטיה תעשה היסטוריה ותזכה במונדיאל 2018, או שהצרפתים יזכו בפעם השניה בתולדותיהם? נצטרך לחכות לגמר.

 
 

חמישי

מתקיימים מגעים להבאת מסי לארץ

רשת גל"צ הודיעה כי ייתכן ובנובמבר הקרוב שחקן הכדורגל המפורסם, ליאו מסי יבוא עם קבוצת "ברצלונה" למשחק בישראל נגד קבוצת אתלטיקו מדריד. בניגוד למשחק הקודם שבו מסי היה אמור להשתתף בישראל, הפעם מסי יבוא במסגרת קבוצת "ברצולנה" ולא כשחקן בנבחרת ארגנטינה. המשחק אמור להתקיים באצטדיון סמי עופר בחיפה ולא באצטדיון טדי שבירושלים, מה שייקל על המורכבות הפוליטית של המשחק.  

מסי
מסי © צילום: gettyimages.il/Marcelo Endelli

ההגעה האפשרית של מסי  שימחה אוהדי כדורגל רבים שנותרו מאוכזבים לאחר שארגנטינה ביטלה את הגעתה למשחק בישראל לפני מספר שבועות. עם זאת, קבוצת "אתלטיקו מדריד" מכחישים את המשחק וחברת ההפקה הודיעה שלא הייתה התקדמות במגעים עם ברצלונה. אז מה ייקרה בסוף? נחכה לנובמבר ונראה.

שבת

התחממות בגבול: גל אזעקות בעוטף עזה ותקיפה ישראלית מול חמאס

יום חסר מנוחה עבר על תושבי עוטף עזה. בין אחת לפנות בוקר לשש ורבע נשמעו 64 אזעקות. לאורך היום המשיך ירי של רקטות ופצמ"רים מרצועת עזה, בנוזף לשליחת בלוני ועפיפוני תבערה. השרפות נוטרלו ללא נפגעים וכיפת ברזל יירטה לפחות 10 רקטות ופצמ"רים. במקביל, צה"ל החל תוקף ברצועת עזה לראשונה מאז צעדת השיבה. דובר צה"ל דיווח שלאורך הלילה הותקפו שתי מנהרות טרור ברצועה ושני אתרי לוגסטיקה של עפיפוני תבערה. בהמשך היום הותקפו מעל 40 יעדים ברצועה וביניהם מפקדת גדוד של חמאס. צה"ל העלה פוסט בערבית לעמוד הפייסבוק שלו שבו הזהיר את תושבי הרצועה מהתקיפות המתקרבות. "מוקדם לדבר על מבצע רחב" אמר דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס, "אבל אנו ערוכים לכך".

תגובות