אמ;לק: גאווה ברחובות ירושלים. צילום: gettyimages. אילוסטרציה

אמ;לק: גאווה ברחובות ירושלים

בלון התבערה שהגיע לדרום, החוק שהסעיר את המדינה וכוכב העבר האוסטרי שמונה למאמן הנבחרת. סיכום החדשות החשובות של השבוע, כדי שתישארו הכי מעודכנים שאפשר

העברתם עוד שבוע בים ובבריכה, ולא הבנתם למה כולם מדברים על המאמן החדש? רציתם לדעת מה עומד מאחורי "חוק הלאום", אך זה הרגיש לכם מסובך מדי? אנחנו כאן עם החדשות הכי מרכזיות של השבוע, כדי שתוכלו להישאר תמיד מעודכנים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ראשון

עדות על הטרדה מינית

לאחר שח"כ איתן ברושי מהמחנה הציוני, ננזף לפני מספר שבועות על כך שנגע בישבנה של ח"כ איילת נחמיאס-ורבין מהמחנה הציוני גם כן, פורסמה השבוע עדות נוספת על הטרדה מינית מצדו של ברושי. בעקבות כך, שוחח יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, עם ברושי והודיע לו על השעייתו לאלתר מפעילות במפלגה. עוד הוא ביקש ממנו להיות אחראי על מעשיו ולפרוש מהכנסת. ביום רביעי, הגיש ברושי תביעת דיבה נגד גבאי בסך 300 אלף שקל.

אילוסטרציה
אילוסטרציה © צילום: shutterstock

שני

בלון תבערה נחת בבירת הנגב

טרור העפיפונים עולה שלב. בלון תבערה ששוגר מרצועת עזה נחת על גג של בית בבאר שבע. התושבים הזעיקו את חבלני המשטרה למקום וטיפלו בבלון, תוך שהרחיקו את האנשים שהיו בקרבת המקום. באירוע לא נגרם כל נזק לאיש ולרכוש. זו הפעם הראשונה מאז גל טרור שבלונים מגיעים לטווח רחוק כל כך.

שלישי

הסערה סביב חוק הלאום

חוק הלאום שמעגן את מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם יהודי ממשיך לעורר סערה. גם השבוע התרעמו אזרחי ישראל בני העדה הדרוזית נגד החוק, שלטענתם פוגע בזכותם לשוויון. כחלק מהמחאה, איימו שלושה קצינים דרוזים כי יפרשו מצה"ל. 

מנהיג העדה הדרוזית, מוואפק טריף
מנהיג העדה הדרוזית, מוואפק טריף © צילום: מוטי קמחי

 רביעי

ההודעה של הבכיר הרוסי

אלכסנדר לברנטייב, שליח פוטין למזרח התיכון, אמר במהלך השבוע כי "אין יחידות המחזיקות בציוד ובנשק כבד שעשויים להוות איום על ישראל במרחק של 85 ק"מ מקו ההפרדה". זאת לדבריו כחלק מההסכם שהושג עם ישראל.

המאמן החדש של נבחרת ישראל

כוכב העבר האוסטרי, אנדי הרצוג בן ה-49, מונה לתפקיד המאמן החדש של נבחרת ישראל במקומו של אלישע לוי שסיים את תפקידו לפני כמעט שנה. הרצוג הוא זה שכבש את השער שמנע את עליית נבחרת ישראל למונדיאל 2002.

© צילום: Fotolia

חמישי

מצעד הגאווה הגדול בבירה

למעלה מ-20 אלף משתתפים הגיעו למצעד הגאווה שנערך בירושלים. הצועדים יצאו מגן הפעמון, חלפו על מקום הירצחה של שירה בנקי ז"ל, שנדקרה למוות במצעד לפני שלוש שנים על ידי ישי שליסל. ומשם, המשיכו לכיוון גן העצמאות, שם התקיימה העצרת המרכזית.

© צילום: Getty Images

 סוף השבוע

90 אלף מפגינים נגד חוק הלאום

העצרת שנערכת הערב (שבת) בכיכר רבין בתל אביב מהווה שיא לסערה סביב חוק הלאום. למעלה מ-90 אלף דרוזים לצד מתנגדים אחרים לחוק הלאום, שאושר לפני שבועיים מתאספים בכיכר ומוחים. מנהיג העדה הדרוזית, השייח' מוואפק טריף, אמר כי: "כולנו גאים במדינת ישראל הדמוקרטית והחופשית שכבוד האדם וחירותו הם ערך עליון, ומעולם לא ערערנו על זהותה היהודית של המדינה. הכרנו בערך היהודי שלה עם שוויון מלא לאזרחיה הלא-יהודיים".

© צילום: מוטי קמחי

 

תגיות
תגובות