הצדעה אחרונה: אייזנקוט סיים את תפקידו כרמטכ"ל. צילום מסך מפייסבוק צה"ל

הצדעה אחרונה: אייזנקוט סיים את תפקידו כרמטכ"ל

לא עוקבים אחרי החדשות הצבאיות? בארבע השנים האחרונות, שירת גדי אייזנקוט כרמטכ"ל ואתמול (א), בעקבות ההכרזות הביטחוניות האחרונות, סיים את תפקידו ונערכה עבורו מסיבת פרידה

תפקיד הרמטכ"ל הוא תפקיד הפיקוד הגבוה ביותר בצה"ל, ואחד התפקידים הבכירים ביותר במערכת הביטחון הישראלית. רבים ממלאיו נצרבו כדמויות מרכזיות בהיסטוריה הישראלית. אתמול (א) סיים את תפקידו כרמטכ"ל גבי אייזנקוט והצטרף לרשימה ארוכה של רמטכ"לים לשעבר, ביניהם משה דיין ויצחק רבין.

עוד בערוץ המגזין:

אייזנקוט שירת בתפקיד הרמטכ"ל בארבע השנים האחרונות, לאחר שהחליף את קודמו בתפקיד, בני גנץ. שירותו הצבאי של אייזנקוט, ארך מעל לארבעים שנה, ובין תפקידיו הרבים היה מפקד חטיבת גולני והמזכיר הצבאי של ראש הממשלה אהוד ברק. אייזנקוט עורר עניין תקשורתי במינויו לרמטכ"ל בשל מוצאו המזרחי, משום שמדובר בתפקיד שלרוב אויש על ידי אשכנזים. בראשית כהונתו, פרסם לראשונה לציבור את מסמך האסטרטגיה של צה"ל בצעד שעודד שקיפות ציבורית. בהמשך כהונתו התחוללה סערה סביב פרשת אלאור עזריה, שאותו גינה אייזנקוט. בנוסף כהונתו התאפיינה במחאות בגדר עזה, שם נהרגו עשרות פלסטינים ואלפים נפצעו מאש צה"ל. תקופת כהונתו הסתיימה במבצע "מגן צפוני", שהחל בחנוכה האחרון, שנועד להשמיד את איום המנהרות בגבול ישראל עם לבנון.

אייזנקוט הודיע על סיום תפקידו בעקבות שתי ההכרזות הביטחוניות הדרמטיות האחרונות: האחת, סיומו של מבצע "מגן צפוני", בעקבות ההודעה על חשיפתה ומלכודה של מנהרה שישית שחפר ארגון חיזבאללה משטח לבנון לתוך ישראל ושנית, אישורו של ראש הממשלה נתניהו כי ישראל תקפה בסוף השבוע האחרון מחסני נשק איראניים בנמל התעופה בדמשק.

במסיבת הפרידה נכחו בכירים בצבא ובפוליטיקה הישראלית, ביניהם נשיא המדינה רובי ריבלין, ראש הממשלה, הרמטכ"לים הקודמים גבי אשכנזי ובני גנץ, שר החינוך בנט, שר התחבורה כ"ץ, חברת הכנסת ציפי לבני ועוד. באירוע נאמו רבים נאומי פרידה מאייזנקוט, ביניהם ראש הממשלה והנשיא. ראש הממשלה הביע את הערכתו לאייזנקוט ואמר "היינו יחד אינספור שעות בדיוני קבינט, אינספור כוסות קפה, אני יודע בדיוק איך אתה אוהב את הקפה שלך בשעות השונות של היום, היינו יחד בסריקות מקצועיות בשטח, בחמ"לים כדי להבטיח שיהיה לנו מענה נגד כל איום, נגד כל אויב ,בכל זירה". במסגרת התכנית האומנותית התארח שלמה ארצי והכריח את אייזנקוט לשיר את "שיר פרידה", כשאייזנקוט ישב בקהל עם נכדתו על ברכיו. אין מה לומר, לא לכולם יש סבא כזה.

את אייזנקוט יחליף מחר (ג) אלוף אביב כוכבי. כזכור, גנץ, הרמטכ"ל הקודם, הודיע כי יתמודד בבחירות הבאות לראשות הממשלה. האם אייזנקוט יבחר גם הוא בקריירה פוליטית? ימים יגידו. נשיא המדינה קרא לו להמשיך לעסוק בפעילות ציבורית "עם ישראל זקוק לאנשים כמוך" אמר בטקס. פרוגי מאחלים בהצלחה

 

תגובות