אמ;לק: יום הזיכרון לשואה בקרב תושבי ישראל. צילום: משה אבוטבול

אמ;לק: יום הזיכרון לשואה בקרב תושבי ישראל

מחאה ביפו, ערימות הזבל שמטיילי ישראל השאירו והזעם של התושבים בעקבות עבודות הרכבת הקלה • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

הייתם עסוקים בענייני לימודים ולא הספקתם להתעדכן בפרוייקט הגשמת המשאלה של ניצולת השואה? יכול להיות שפספסתם את העצרת ביד ושם? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

יום ראשון

מטיילים השאירו ערמות זבל בגנים

מאחר והיה חג ולא מעט ימים חופשיים עבור רוב תושבי המדינה, רבים בחרו לנצל את הזמן הפנוי בטיולים בגנים ובכנרת. בעוד שכולם חזרו לשגרה - לבית הספר ולעבודה, גילו כי כמויות הלכלוך שרבים מן המטיילים השאירו עצומות, ופעלו מבוקר ועד לילה בנסיון להחזיר את המצב לקדמותו מבחינת הנקיון. מן הכנרת נמסר כי מגבירים את פעולות הנקיון

יום שני

טיסה לוורשה חזרה לנתב"ג

במיוחד עבור יום השואה, רבים החליטו לצאות למסע לוורשה - בעקבות השורשים של המדינה. אך בעקבות תקלה, המטוס נאלץ לפנות לאחור ולחזור חזרה לנתב"ג. בעקבות ההודעה על התקלה, הוכרז עוצר נחיתות זמני בשדה התעופה.

© צילום: Fotolia

תושבים זועמים על עבודת הרכבת הקלה

בעקבות עבודות ברכבת הקלה, נאלצו לסגור את שדרות ירושלים בתל אביב יפו. ברחוב, יש לא מעט בעלי עסקים שמצב זה פוגע בהם. בהתאם לזאת, התושבים לא איחרו להביע את זעמם וטענו כי הרכבת, באה על חשבונם האישי ופוגעת בהם.

יום שלישי

משאלה אחרונה

ניצולת שואה, בת 97 זקוקה למטפלת סעודית שתלווה אותה. מכיוון ואין ביכולתה לממן זאת, וכל רצונה הוא שלפחות את ימיה האחרונית תבלה בכבוד בביתה, ולא בבית אבות. קם פרוייקט חדש הנקרא "משאלה אחרונה" בנסיון לסייע ולעזור לה. 

מחאה ביפו

כ-200 תושבים ביפו, החליטו למחות נגד חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) וכנגד הפרוייקט שאמור להפוך את הרחוב למדרחוב ולמקום מרכזי ברכבת הקלה. התושבאים פנו לחולדאי - בבקשה ובתקווה שיקשיב להם.

יום רביעי

עצרת מרכזית - יד ושם

אתמול חל ערב יום השואה, בהתאם לאירוע חלה עצרת בכיכר "גטו וורשה" שנמצא ביד ושם. באירוע, כיבדו בנוכחותם רבים מתושבי ישראל וכמו כן, גם בנימין נתניהו ורובי ריבלין שנשאו דברים.

בעלי מגבלויות בישלו לניצולי שואה

אמש, במרכז "שלווה" שבירושלים", צעירים שבעלי מוגבלויות שנמצאים בקבוצת בישול, החליטו לעשות מעשה ולארח כ- 30 ניצולי שואה ולבשל להם ארוחת ערב. במפגש, הצעירים זכו גם לשמוע ולהכיר את עדותם.

 

תגובות